Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mode not Supported  (gelezen 1146 keer)

Mode not Supported
« Gepost op: 2008/02/16, 00:16:12 »
L.S.

Bij het opstarten (en afsluiten) van Ubuntu krijg ik de melding op het scherm: 'Mode not Supported'. Ubuntu verschijnt tenslotte wel goed op het scherm: goede videokaart en goede beeldscherm (voor zover na te gaan) worden herkend. Iemand een idee wat er loos kan zijn?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Mode not Supported
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/16, 00:45:25 »
welke scherm heb je? en welke resolutie gebruik je? Het lijkt erop dat je een TFT gebruikt en de resolutie staat niet helemaal goed is ingesteld.

Mode not Supported
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/16, 18:35:06 »
Beste Maarten,

Ik heb een Compaq FP745A (TFT) en dit scherm is niet te selecteren in Ubuntu. Ik kies daarom een vergelijkbaar scherm, zoals de FP5315 ' at 70 Hz' . Bij het heropstarten zie ik echter dat de verversingsgraad is gewijzigd op 61 Hz. Zou daar het probleem kunnen zitten. Als ik zelfselectie toepas, dan wordt een plug en play scherm geselecteerd, ook 'at 70 Hz'. Maar weer bij herstarten staat deze op 61 HZ. Onder Windows werk ik op 70 Hz, Het scherm zelf (instelling op scherm) staat trouwens op 75 HZ.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Mode not Supported
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/16, 18:36:55 »
Een TFT-scherm presteert optimaal bij 60 Hz. Hoger is dus niet beter (bij ouderwetse CRT-schermen juist wel!).

Mode not Supported
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/16, 22:03:42 »
De beste resolutie voor dit scherm is 1024 x 768. (is toch een 15 inch?)
Verder kun je bij screen and graphics ook voor "LCD panel" kiezen.  Lijkt me iets beter dan een model wat niet voorkomt in de lijst.

Succes..