Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knoppen maximaliseren /minimaliseren weg  (gelezen 1241 keer)

Offline wiert

  • Lid
Knoppen maximaliseren /minimaliseren weg
« Gepost op: 2008/04/26, 10:57:08 »
Na de installatie van Hardy Heron, ondervind ik een aantal kleine probleempjes.

Een daarvan is dat in alle vensters dce knoppen minimaliseren en maximaliseren niet meer getoond worden. Ook niet als het venster kleiner is, ze vallen dus niet buiten het scherm.

Ontbreekt dit bij anderen ook?

Verder viel me op dat de meegeleverde versie van Firefox nog een beta-versie is.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Knoppen maximaliseren /minimaliseren weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 11:00:08 »
Ik denk dat het thema wat je gebruikte niet goed mee overgenomen is, misschien waren er compabiliteits problemen, had ik hier ook aan de hand.

Ga eens naar Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk

Hier kan je je volledige uiterlijk aanpassen. Probeer eens even te spelen met die instellingen, normaal gesproken moet je - wanneer je eventueel een ander thema kiest - je al de knoppen terug kunnen zien.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline wiert

  • Lid
Knoppen maximaliseren /minimaliseren weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 11:11:30 »
Bedankt. Dat werkt :)

Daar kon ik ook meteen de visuele effecten gelukkig weer uitzetten. Dit ha dik al gedaan, maar ze waren blijkbaar weer "aan"  gesprongen.

Het verbaasd me overigens dat er voor gekozen is deze effecten standaard aan te zetten na installatie. Volgens mij is juist de bedoeling dat Ubuntu ook soepel draait op wat minder snelle pcś, en dat de gebruiker er zelf voor kiest om al die blibg blibg aan te zetten. Het lijkt me dat die effecten niet bij iedereen ten goed is voor de prestaties.

Offline Tom

  • Lid
Knoppen maximaliseren /minimaliseren weg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 11:40:46 »
Citaat van: wiert
Bedankt. Dat werkt :)

Daar kon ik ook meteen de visuele effecten gelukkig weer uitzetten. Dit ha dik al gedaan, maar ze waren blijkbaar weer "aan"  gesprongen.

Het verbaasd me overigens dat er voor gekozen is deze effecten standaard aan te zetten na installatie. Volgens mij is juist de bedoeling dat Ubuntu ook soepel draait op wat minder snelle pcś, en dat de gebruiker er zelf voor kiest om al die blibg blibg aan te zetten. Het lijkt me dat die effecten niet bij iedereen ten goed is voor de prestaties.
Heb ook hardy er opgezet maar standaard staan die visuele effecten  toch op GEEN.
Was ook zo bij Feisty en Gutsy en nu ook bij Hardy.
En de Final versie van Firefox 3  is in juni of juli .
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mij

  • Lid
Knoppen maximaliseren /minimaliseren weg
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 11:42:25 »
Citaat van: wiert
Bedankt. Dat werkt :)

Daar kon ik ook meteen de visuele effecten gelukkig weer uitzetten. Dit ha dik al gedaan, maar ze waren blijkbaar weer "aan"  gesprongen.

Het verbaasd me overigens dat er voor gekozen is deze effecten standaard aan te zetten na installatie. Volgens mij is juist de bedoeling dat Ubuntu ook soepel draait op wat minder snelle pcś, en dat de gebruiker er zelf voor kiest om al die blibg blibg aan te zetten. Het lijkt me dat die effecten niet bij iedereen ten goed is voor de prestaties.
Normaal zou het juist voor verbeterde prestaties en voor verbeterd gebruiksgemak zorgen, maar helaas zijn sommige drivers niet zo goed.