Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OwnCloud  (gelezen 3299 keer)

OwnCloud
« Gepost op: 2011/08/22, 13:43:09 »
Heeft er iemand OwnCloud al draaien op een linux machine? Ik heb hem zelf geinstalleerd op ubuntu 10.10 en het draait an sich prima voor het delen van bestanden. Maar ik kom niet uit de configuratie voor de muziek. Iemand enig idee wat ik moet doen om hier muziek in zichtbaar te maken?


Re: OwnCloud
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/24, 12:30:01 »
Ik heb er nog geen ervaring mee maar wil ik september een servertje op gaan zetten met Owncloud. Zo te zien is de documentatie nog niet volledig. Wellicht kan een ontwikkelaar je meer informatie geven.

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Re: OwnCloud
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/24, 13:38:38 »
An sich niet zo heel qua configuratie, ik heb owncloud geinstalleerd en wat users aangemaakt. Ik kan de data benaderen en delen onderling met andere gebruikers.
Ik heb nog niks in de php config bestanden zelf verandert, vooral ook omdat alles dat werkt via de webinterface te beheren valt.
ik krijg de indruk dat deze functie wel zichtbaar is, maar misschien nog niet af is. Ik zal eens kijken of ik het dev-team kan benaderen.

Wat ik wel een hele handige vond is dit: ik heb een nas gemount op mijn server met muziek. Hier heb ik in de data dir van mijn account in owncloud een symlink geplaatst.
Alle muziek die ik heb via het web bereikbaar. jippie. Nog mooier zou dus zijn het te kunnen streamen :-)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/24, 13:54:30 door McVries »

Re: OwnCloud
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/30, 18:13:12 »
Ansich an sich an siech?  Dit is toch een Nederlands forum?  XD

Ik heb OwnCloud ook eens geïnstalleerd, je moet wel exact zijn met de mapnaam, anders krijg je hem niet draaiend  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: OwnCloud
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/30, 19:07:51 »
Ansich an sich an siech?  Dit is toch een Nederlands forum?  XD

Ik heb OwnCloud ook eens geïnstalleerd, je moet wel exact zijn met de mapnaam, anders krijg je hem niet draaiend  ;)

En welke mapnaam bedoel je dan? Maar ik begrijp dat jij onder de music tab ook de knoppen en dergelijke hebt?

Re: OwnCloud
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/23, 15:08:41 »
Ik heb inmiddels Owncloud draaien op mijn eigen server. Het installeren stelde inderdaad niet zoveel voor. Al met al ben ik een uurtje bezig geweest. Vooral het aan de gang krijgen van MySQL kostte me wat meer moeite. Met de muziekfunctie ben ik nog niet bezig geweest, wellicht dat ik daar komend weekend aan toe kom.

Offline tap

  • Lid
Re: OwnCloud
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/09, 13:18:44 »
Op de website zag ik, dat op 11 oktober een stable versie uit komt.
Dan ga ik het ook maar eens proberen.

Offline tap

  • Lid
Re: OwnCloud
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/09, 17:58:22 »
Ik kon het toch niet laten en op deze regenachtige middag toch maar vast owncloud geinstalleerd.
Nu kan ik hem alleen niet benaderen. Ik heb de download in de directory /var/www gezet.

Mijn verwachting is dat, als ik dan intern (eigen netwerk) surf naar 192.168.1.200/owncloud het e.e.a moet kunnen zien. Maar dat gebeurt dus niet. Iemand een oplossing.

Hier nog even de rechten van de folder owncloud in /var/www

drwxr-xr-x 15 www-data www-data 4096 2011-10-09 17:40 owncloud


Offline nognie

  • Lid
Re: OwnCloud
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/20, 09:41:13 »
omdat ik voor school ook veel met Linux bezig ben sinds enkele weken heb ik owncloud ook eens geprobeerd.
ik heb alles geïnstalleerd volgens de tutorial van de owncloud website (op een kale 10.04 server)

UBUNTU 10.04 LUCID OR OLDER, DEBIAN 6.0 SQUEEZE
ownCloud isn‘t packaged, depencencies need to be installed manually: sudo apt-get install apache2 php5 php5-sqlite php5-json
optional dependencies sudo apt-get install mp3info curl libcurl3 libcurl3-dev php5-curl zip
Download ownCloud
from repository: git clone git://gitorious.org/owncloud/owncloud.git
Extract it: tar xfz owncloud-owncloud-master.tar.gz
Copy it to Apache‘s server directory: sudo cp -r owncloud /var/www
Make ownCloud directory accessible to Apache: cd /var/www; sudo chown -R www-data:www-data owncloud

Open the folder in a browser and complete the setup wizard (192.168.10.11/owncloud bij mij) en dat werkte gewoon.
tof, maar alles behalve stabiel  :-[ om de 10 minuten loopt hij toch wel eens vast...

muziekfunctie werkt ook niet altijd stabiel (sommige mp3 nummers spelen en andere niet) mss moet ik daarvoor nog wel wat configureren?

Offline tap

  • Lid
Re: OwnCloud
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/20, 14:51:46 »
Ik heb het inmiddels allemaal werkend gekregen.
Ik heb dezelfde ervaring. Tevens het uploaden van sommige files met vreemde bestandsnamen valt niet goed bij owncloud.

Het is een echt interessant project, maar inderdaad het lijkt nog een paar beperkende bugs te hebben.

Heb inmiddels ook gestoeid met eyeOS. Dat is ook erg leuk.

Re: OwnCloud
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/24, 08:34:29 »
Eyeos? Heb ik dat ook nodig?  =D

Offline rja

  • Lid
Re: OwnCloud
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/24, 16:45:08 »
Heb je aan deze howto  iets ?

http://artikel-140.nl/?page_id=142