Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT  (gelezen 2700 keer)

Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Gepost op: 2009/04/30, 21:04:16 »
Ik zit met het volgende.

http://imagebin.ca/view/DFfImGT.html

Zoals je ziet is mijn gehele desktop bezaaid met blokjes en verdeeld in blokken. Allerlei vreemde kleuren flitsen over mijn scherm. Ik begruik een Nvidia Geforce 9400 GT icm met de Nvidia 180.44-driver. Ik heb een paar uur terug iets veranderd in het videogeheugenbeheer van deze driver, maar er was tot heden niet aan de hand. Toen ik World of Goo startte, begon de ellende. Mijn scherm werd verminkt, en nu is dit permanent zo geworden! Ik zal zo eens rebooten, want X herstarten mocht niet baten. Wie weet de oorxaak hiervan? Thanks in advance.

Edit: met de nv-driver heb ik hetzelfde, en rebooten heeft niet geholpen. Ik begin steeds meer te denken aan hardwarefalen :'(
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 21:34:31 door Cumulus007 »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/30, 21:10:03 »
je zou bijna denken dat je videokaart een optater heeft gehad en het loodje heeft gelegd.
check dit even als een herstert niets uithaalt met een live sessie van ubuntu of desnoods knoppix [die is nog altijd de beste in hardware herkenning imo ].

Offline Drummies

  • Lid
Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/30, 21:28:17 »
een koelings probleem zet de pc eens voor een langere periode uit,of treed dit verschijnsel direct op ...........en van horen zeggen kan het evt ook een geheugen probleem zijn, evt te testen door geheugen bankje te verwijderen/wisselen indien mogelijk
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/30, 21:35:17 »
Bedankt voor de adviezen en raad. Ik weet niet of het een koelingsprobleem is, 64 graden is toch redelijk voor een passieve koeling? Ik zal zo eens een Live-usb'tje proberen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/30, 21:44:35 »
64 graden is idd voor een graka niet gek hoog, moet kunnen.

ben benieuwd van een live sessie,, en probeer heea ook te belasten tijdens die sessie natuurlijk.

Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/30, 21:46:29 »
Geen enkel probleem onder de Live-sessie. Onder mijn normale systeem is de corruptie inmiddels gereduceerd tot een stuk of 30 blokjes verspreid over mijn scherm. Ik ga de driver eens opnieuw installeren.

Of kan het zijn dat dit pas na een tijdje optreedt? Ik heb geen vertrouwen meer in mijn videokaart...

Offline Drummies

  • Lid
Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/30, 21:47:04 »
Citaat van: info derden
Heb oook een copere passieve cooler op staan. Ontzettend mooi allemaal en veel geld. 14platte platen, die de processor moeten coolen, maar helaas. Steeds klapt mijn scherm eruit, omdat video kaart te warm word. Heb een fancontroler met temperatuur sensoren. Hij klapt eruit bij ongeveer 65 graden.

deze liet  als extra een case fan meedraaien omdat zijn video kaart te warm werd
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/30, 21:51:32 »
Intussen lijkt het wat te verergeren. na een kwartier draaien verschijnen er blokjes wanneer ik met de muis over een programma in het paneel ga.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/30, 21:54:34 »
tijd gerelateerd dus,, lijkt op een warmte probleem?

hebje geen fannetje die je er tijdelijk op kan richten?
of anders het zijpaneel er even aflaten en met een huis tuin en keuken ventilator voor geforveerde airflow zorgen en zo extra koelen en kijken of het wegblijft.

Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/01, 09:07:16 »
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, nu verschijnen er alleen nog maar blokjes als ik met de muis over een programma ga.

en nu is dat opeens opgehouden??? vreemd :|

Offline Dave

  • Lid
Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/01, 09:10:19 »
Het beeld lijkt precies op een gesneuvelde kaart. Blijkbaar zijn er nog wat gebieden in de chip min of meer bruikbaar.

Re: Enorme grafische corruptie met Nvidia Geforce 9400 GT
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/01, 09:33:04 »
Maar waarom is het dan nu veel minder geworden?