Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: drivers live drive II soundblaster  (gelezen 5688 keer)

linefarmer

  • Gast
drivers live drive II soundblaster
« Gepost op: 2005/11/13, 23:42:35 »
Hallo, via een artikel in een blad ben ik ubuntu gaan installeren op een proef pc.
Windows ben ik langzamerhand een beetje zat aan het worden, (virussen, adware en al die shit....)
Na 2 weken uitproberen  bevalt Ubuntu mij eigenlijk uitstekend. Daarom overweeg ik windows xp eraf te gooien van de hoofdpc en ubuntu erop te zetten.
Aangezien ik veel met mp3 tjes in de weer bent, zit er een geluidskaart in die ook digitale signalen ondersteund. Dit betreft de geluidskaart van type soundblaster live drive II (die met dat externe kastje). Ik vraag mij af of de drivers  van ubuntu nog naar behoren zullen werken.
Nu zat ik te denken om de live cd te downen en hem uit te proberen. Maar kan ik dan alsnog de evt drivers daarin veranderen??

Verder vindt ik het een pracht van een OS. Ziet er gelikt uit en er zijn ontelbare programma`s om uit te proberen. Hulde!!!

Dan nog wat.... Ik heb een hotmail account. En ik gebruik  (in windows) dan ook mozilla thunderbird, met hotpopper om de berichten van de server op te halen.
Bestaat dat in ubuntu/linux ook zoiets?? Ik heb al iets gezien wat getmail of gotmail heette. Ik heb em gedownload via synaptic, maar ik kom em niet meer tegen. Enig idee waar hij is?

Dan rest mij nog te zeggen: GA ZO DOOR!!!!
(Krijgen we windows dan toch nog een koppie kleiner?????)

Groet,

linefarmer

yesplease

  • Gast
drivers live drive II soundblaster
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/14, 11:36:26 »
Ik hoop dat iemand je kan helpen met de externe geluidskaart en zo, maar ik denk dat je ook geholpen bent met het volgende. Als je voldoende ruimte hebt op je harde schijf, zet Ubuntu dan naast windows. Dan kun je ze voorlopig naast elkaar gebruiken en rustig Ubuntu leren. Als het niet bevalt is Ubuntu zo weer weg te halen. Ik heb ook eerst de live CD geprobeerd en het was leuk om te zien dat internet meteen werkte, maar verder was dat tijdverspilling.

Hoeveel ruimte heb je over op de harde schijf?

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
drivers live drive II soundblaster
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/14, 11:52:01 »
Ook op Ubuntu kan je Thunderbird gebruiken om hotmail te poppen. Ik gebruik hiervoor MrPostman (http://mrpostman.sourceforge.net/). Aangezien deze geschreven is in java kan je deze zowel op Windows als Linux gebruiken.

yesplease

  • Gast
drivers live drive II soundblaster
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/14, 12:11:18 »
OP https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsSoundCards staat dat Sound Blaster MP3+ External (USB Audio interface) ondersteund wordt. Werkt jouw externe kaart ook via een usb audio verbinding?

drivers live drive II soundblaster
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/14, 16:03:17 »
Citaat van: linefarmer
Hallo, via een artikel in een blad ben ik ubuntu gaan installeren op een proef pc.
Windows ben ik langzamerhand een beetje zat aan het worden, (virussen, adware en al die shit....)
Na 2 weken uitproberen  bevalt Ubuntu mij eigenlijk uitstekend. Daarom overweeg ik windows xp eraf te gooien van de hoofdpc en ubuntu erop te zetten.
Aangezien ik veel met mp3 tjes in de weer bent, zit er een geluidskaart in die ook digitale signalen ondersteund. Dit betreft de geluidskaart van type soundblaster live drive II (die met dat externe kastje). Ik vraag mij af of de drivers  van ubuntu nog naar behoren zullen werken.
Nu zat ik te denken om de live cd te downen en hem uit te proberen. Maar kan ik dan alsnog de evt drivers daarin veranderen??
Je kunt in een live systeem zeker veranderingen aanbrengen, maar die gaan na een reboot verloren.
Citaat van: linefarmer
Dan nog wat.... Ik heb een hotmail account. En ik gebruik  (in windows) dan ook mozilla thunderbird, met hotpopper om de berichten van de server op te halen.
Bestaat dat in ubuntu/linux ook zoiets?? Ik heb al iets gezien wat getmail of gotmail heette. Ik heb em gedownload via synaptic, maar ik kom em niet meer tegen. Enig idee waar hij is?
hotwayd is ook een goede. Om te kijken waar een pakket 'staat' kun je het commando dpkg -L pakketnaam_hiergebruiken.

linefarmer

  • Gast
drivers live drive II soundblaster
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/15, 18:56:13 »
hallo allemaal. Inmiddels heb ik de live cd amd 64 gedownload en uitgeprobeerd op de computer. De live kaart werkt naar behoren zelfs de digitale signalen!!
Dus dat gaat goed.

Wat hotmail betreft, ik heb de progsels opgeschreven, en ik zal ze later uitproberen.

Verder zit ik nog met een vervelend probleem, en dat is mijn video kaart. Die wil namelijk niet hoger gaan dan 60 hz. Vreselijk irritant dat geflikker. Ik heb de ATI Radion x300 videokaart. Volgens de driverslist ondersteunt ubuntu de kaart wel maar in de hardwareconfiguratie kom ik hem nergens tegen. Ik weet dat ik andere drivers moet installen, maar hoe doe ik dat het gemakkelijkst?

THX

Rene

yesplease

  • Gast
drivers live drive II soundblaster
« Reactie #6 Gepost op: 2005/11/15, 22:13:46 »
Dit is vor de x-serie, met info voor AMD64 http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=408111
Controleer even of het de goede drivers zijn voor jouw kaart.

Na installatie kun je onder system preferences de resolutie en refresh rate instellen.

O wacht , je hebt nog niet geinstalleerd. Kijk maar of de refreshrate toch wat hoger kan live.

drivers live drive II soundblaster
« Reactie #7 Gepost op: 2005/11/16, 11:36:09 »
ATI heeft onlangs nieuwe drivers uitgebracht, ik zou het je ten zeerste willen aanraden om die te proberen. Echter: het is niet heel makkelijk om ze te installeren. Stap voor stap instructies:

1) sudo apt-get install module-assistant gcc-3.4 build-essential fakeroot
2) download de ATI 64 bits drivers, ik noem het bestand steeds ati.run in de volgende instructies
3) chmod +x ati.run
4) fakeroot ati.run
5) Selecteer 'generate distribution package'
6) Kies voor Ubuntu en Breezy
7) Wacht terwijk hij de .deb bestanden genereert :)
8) sudo dpkg -i *.deb
9) sudo module-assistant
10) kies coor select, dan fglrx-kernel
11) kies voor build
12) na het builden, zeg ja als hij vraagt of je hem wilt installeren
13) Als alles goed is gegaan: reboot

linefarmer

  • Gast
drivers live drive II soundblaster
« Reactie #8 Gepost op: 2005/12/28, 23:54:21 »
Hoi,

Een beetje late reactie misschien, maar via synaptic heb ik ook de drivers kunnen krijgen. Na een reboot is het gelukt!

THX

Rene