Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD is geen Ubuntu CD  (gelezen 1213 keer)

Griffin

  • Gast
CD is geen Ubuntu CD
« Gepost op: 2006/02/07, 10:52:40 »
Hoi,

Ik heb een heel erg eigenaardig probleem. Omdat mijn zelfgeschreven image niet werkte heb ik de CD's laten bezorgen via de free shipment.
Om deze te testen wou ik eerst de Live-CD eens gebruiken. De CD wordt gedetecteerd tijdens het opstarten en Ubuntu start. Na de taal en toetsenbordinstellingen zoekt ie opeens naar de CD en zegt ie "De CD-ROM is geen Ubuntu CD-ROM". Wat ik daarna verder ook probeer, niks helpt.

Ik heb nog een CD-Writer in de pc steken (die master is, terwijl gewone CD-speler slave is) maar daarin detecteert ie de Live-CD helemaal niet. (Tijdens opstarten krijg ik tweemaal "detecting autostart CD" dus ik veronderstel dat beide spelers in mijn boot startup staan).

De Live-CD werkt perfect op mijn laptop. Met de Installatie CD krijg ik net hetzelfde/kreeg ik ook net hetzelfde met mijn zelfgeschreven image op de desktop hier.

mvg,
Griffin

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
CD is geen Ubuntu CD
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/07, 11:20:48 »
Heb je al eens de slave en master verwisseld?

Griffin

  • Gast
CD is geen Ubuntu CD
« Reactie #2 Gepost op: 2006/02/15, 12:01:56 »
Ik heb geprutst in mijn BIOS met de bootvolgorde en uiteindelijk is het gelukt om Ubuntu live-CD te starten. Ik raak nu alleen nog niet online via Ubuntu (terwijl ik via de laptop die onder winXP niet wil verbinden met inet, wel meteen online zat toen ik de Ubuntu live-CD gebruikte).

CD is geen Ubuntu CD
« Reactie #3 Gepost op: 2006/02/15, 12:50:00 »
Wat voor netwerk heb je, draadje of zonder draad?