Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity  (gelezen 15672 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Unity
« Gepost op: 2011/04/29, 13:42:48 »
Nu heb ik nog niets geinstalleerd, wel al gedownload en op cd gezet maar ben wat huiverig om Unity te gaan installeren. Komt wel goed, als ik genoeg moed heb verzameld. 'kHeb een vervelende (wel een goeie) videokaart die altijd opspeelt, maar misschien is dan het AMD watermerk eraf?!?

Toch een kleine opmerking wat me zwaar tegenvalt. Mijn gedachte was altijd dat Linux en Ubuntu ook geschikt zijn voor lichtere systemen. Is dat nu overboord gegooid met Unity? Daar heb je naar ik begrijp een redelijke 3d kaart voor nodig. Valt me een beetje tegen...
Dus ik zit nu vast aan Gnome, KDE of de light versies op mijn Casemod-pc. De netbookversie doet het wel goed op mijn antieke netbookje, dat is nog wel 10.10 maar wel met Unity.

Tevens een kernel die meer energie gebruikt is ook niet helemaal volgens de doelstellingen, dacht ik. Dat merk ik wel op mijn netbook, of de batterij is aan het minderen, dat kan ook.

Jammer ook dat er geen aparte netbookversie meer uit komt, zit echt aan de limiet met 10.10. Ben bang dat ik de reguliere Ubuntu er niet meer op krijg (Eeepc 900).
Zal vanavond mijn Casemod eens upgraden... ben benieuwd.

Ben benieuwd welke weg we nu eigenlijk in gaan en hoe Unity ontvangen wordt.

Zomaar wat hersenspinsels.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Unity
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/29, 13:54:30 »
Even googlen/goed zoeken? :rolleyes:

1. Er is ook nog iets als 'klassiek' ;)
2. Vanaf 11.10 krijg je Unity 2d (dus zonder effectjes) voorgeschoteld op tragere systemen, nu de oude gnome2;
3. In linux magazine zoveel stond iets over energiezuinige kernels, als ik thuus ben zoek ik dat even op;
4. In 10.10 zat ook unity, gezien dat nu standaard is, is een aparte netbookeditie zinloos toch ;)
5. We gaan de weg op van tablets, iets waarvoor unity tevens deels is ontworpen;
6. Ik weet niet hoe unity ontvangen wordt, ik kan nl. helaas geen gedachten lezen;
7. Zomaar wat antwoorden op jouw hersenspinsels ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/29, 13:56:24 »
Unity ia 1 van de mogelijkheden.
Je kunt Unity 2D installeren en dat draait op tragere systemen beter.
Je kunt ook voor de klassieke omgeving kiezen met of zonder effecten.
Ik zou zeggen zet het op een cd of usb stick en draai het van daaraf een keer en kies de verschillende opties.
Unity 2D moet je wel appart installeren.

Bij mij maakt het niet uit als ik kijk naar CPU en ram gebruik tussen 10.10 en 11.04.
Ik vind 11.04 persoonlijk beter draaien omdat mijn videokaart en andere hardware beter word ondersteund.
Accu verbruik is ongeveer gelijk. Heb geen verschil gemerkt.

Er zitten nog wel een paar bugs in maar bij normaal gebruik zul je hier geen of bijna geen last van hebben.

O de lensen voor bijvoorbeeld Gwibber vind ik echt een aanwinst.
Er is er ook al 1 voor Gwibber.
Hopelijk komen die voor youtube en dergelijk ook snel.
Ik heb AWN er bij gezet voor het makkelijker te maken voor mij zelf. Een balk met makken en een balk met wat extra iconen.

Er zijn wel wat dingen waar je aan moet wennen.
Als je bijvoorbeeld een 2de venster van bijvoorbeeld Chrome wilt open, dan moet je op de unity balk met de midden muisknop er op klikken. Dat is wel even wennen maar zo zijn er nog een paar dingen.
Ik persoonlijk vind de zij balk zeer fijn en het bied extra mogelijkheden.
Ik laat alles automatisch verbergen en dan alleen de boven balk zichtbaar.

O voor wat extra instellingen dien je wel compiz te installeren en voor de 2D omgeving is een programma om de zij balk ook te laten verbergen.

Maar probeer het gewoon, dat kan zonder problemen.


Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Unity
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/29, 14:00:31 »
Ik heb een eeepc 701 en daar draait 11.04 met unity op 4GB dus jouw netbook moet geen probleem zijn.
Verder stelt unity inderdaad wat eisen aan de grafische hardware. Er is echter ook een Unity 2d en die kun je op systemen zonder geschikte kaart installeren. Deze werkt nu nog niet zo goed als de standaard Unity maar als ik het goed begrijp wordt dit nog verbeterd en zou die in de volgende release 11.10 wel goed moeten werken.
Dus ook op lichtere systemen moet het geen probleem zijn. Als unity niet bevalt kun je in ieder geval nog tot de volgende release terug naar de klassieke gnome interface.
De kernel kun je niet helemaal aan de nieuwe ubuntu release verwijten. Maar ik ga er van uit dat nu ze het probleem onderkent hebben het binnenkort ook wel een keer weer opgelost gaat worden.
Ik wacht wel af welke kant het opgaat, op dit moment kan ik nog bij inloggen de interface kiezen en voor de meeste taken is de unity interface ruim voldoende en bruikbaar.  

Re: Unity
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/29, 14:03:39 »
Die Casemod PC van je zit wel op het randje idd wbt Unity lijkt het. Maar voor een wat lichtere Linuxdistributie moet die nog uitstekend geschikt zijn. Lijkt me een ideale bak voor Xubuntu.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/29, 14:05:11 »
Unity 2D geprobeerd en ik vond met het extra programma om de zij balk te verbergen, het goed werken.
Helaas zijn alleen de iconen vrij groot. Maar verder draaid het wel snel.

Re: Unity
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/29, 15:05:13 »
Ik zal je verhaal per punt proberen te beantwoorden.

Toch een kleine opmerking wat me zwaar tegenvalt. Mijn gedachte was altijd dat Linux en Ubuntu ook geschikt zijn voor lichtere systemen. Is dat nu overboord gegooid met Unity? Daar heb je naar ik begrijp een redelijke 3d kaart voor nodig. Valt me een beetje tegen...
Dus ik zit nu vast aan Gnome, KDE of de light versies op mijn Casemod-pc. De netbookversie doet het wel goed op mijn antieke netbookje, dat is nog wel 10.10 maar wel met Unity.
Dat principe wordt niet overboord gegooid, voor mensen die een slechtere videokaart hebben is voor nu nog de 'klassieke' optie open, ook heb je Unity 2D. Unity 2D komt er vanaf 11.10 standaard bij voor mensen met een minder goede videokaart, je kan hem nu al installeren maar hij is niet standaard meegeleverd omdat Unity 2D nog niet helemaal af is. (Het werkt goed, maar het is nog minder volwassen dan de 'echte' Unity)

Tevens een kernel die meer energie gebruikt is ook niet helemaal volgens de doelstellingen, dacht ik. Dat merk ik wel op mijn netbook, of de batterij is aan het minderen, dat kan ook.
Dat is een bug in de kernel, dat zal opgelost worden.

Jammer ook dat er geen aparte netbookversie meer uit komt, zit echt aan de limiet met 10.10. Ben bang dat ik de reguliere Ubuntu er niet meer op krijg (Eeepc 900).
Zal vanavond mijn Casemod eens upgraden... ben benieuwd.
Tja, hét voordeel van de netbookeditie was die extra (verticale) ruimte, zoveel lichter was hij nieteens.
De meeste laptops moeten 11.04 met gemak kunnen draaien..

Ben benieuwd welke weg we nu eigenlijk in gaan en hoe Unity ontvangen wordt.

Zomaar wat hersenspinsels.
Wacht maar tot 11.10 en 12.04, Unity is nog erg jong. Unity zal echt nog groeien, let maar op. Het is geschreven in zes maanden tijd, zes maanden later (11.10) zullen we dus al vele stappen verder zijn.
Wil je echte stabiliteit, en heb je liever niet dat ze experimentele software in Ubuntu gooien (zoals Unity), dan moet je niet bij de 'tussenversies' zijn maar bij de LTS versies (dat is dus 10.04 op dit moment).

Zelf ben ik overigens zeer tevreden over Unity, het werkt erg snel en handig. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/29, 15:11:38 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/29, 19:13:21 »
Die Casemod PC van je zit wel op het randje idd wbt Unity lijkt het. Maar voor een wat lichtere Linuxdistributie moet die nog uitstekend geschikt zijn. Lijkt me een ideale bak voor Xubuntu.
Ik heb Xubuntu er op gehad en dat liep niet lekker. Ik gebruik hem vooral als muziek computer, al mijn cd's staan er op, ik heb geen radio. Met Mixxx liep het totaal in het honderd. Terug Ubuntu er op en het ging een stuk beter. Nu draait 10.10 er op en dat loopt lekker.

Unity draait al op mijn netbook en ik vind het ontzettend wennen. Het draait wel aardig maar het is behoorlijk zoeken waar alle functies zitten. De netbook versie neemt kaal al ongeveer 83% in van de 4 GB voor het besturingssysteem. De vorige versies namen maar 57% in, kaal. Met alle software erbij die ik wil gebruiken, en een hoop gedelete wat ik niet gebruik zit ik nu net onder de 90%. Tja, ik ben geen tweaker, bij mij moet het out-of-the-box draaien. Trouwens op de netbookversie heb ik geen balk van boven, alles staat in de zijbalk. Ik wen er wel aan en ik sta er ook open voor.
Ik dacht eigenlijk dat de netbookversie op diverse punten lichter was vergeleken met de standaard versie. Het beeld had ik altijd al met balkje boven en onder zoals in de standaard Ubuntu. En dan nu dus met balkje links.

Ik ga in elk geval eerst testen of alle hardware het doet. Op mijn casemod kan ik geen geheugen meer bij prikken. Er kunnen maar 3 reepjes in. En ik ga geen nieuw geheugen meer kopen. Ding is zo'n 12 jaar oud (behalve dan de kast). Misschien dat ik dan Unity 2D kan proberen, eens even verder zoeken hierop of komt het er automatisch mee als de 3D capaciteiten te laag zijn? Op zich vind ik het er wel gelikt uitzien, dat is toch ook weer goede reklame voor Ubuntu.
Op mijn standaard pc moet ik eerst alles backuppen. Ben veel te bang dat ik wat kwijt raak.

Dat van die kernel wist ik dat het een bug was (lees ook Linux Mag) maar als dat er al diverse kernels in zit wordt het tijd dat een slimmerik (ik niet dus) het er eens uit haalt. Slechte reclame voor Linux.

Had laatst op de computerclub iemand met een windows 10" netbook geadviseerd om het balkje eens links te zetten ipv onderaan en er ging een wereld voor haar open. Maar dan vind ik het Unity balkje links gelikter dan de windowsbalk links.

Ach, ik ga het gewoon proberen en zie wel weer waar het schip strand.

O de lensen voor bijvoorbeeld Gwibber vind ik echt een aanwinst.
Er is er ook al 1 voor Gwibber.
Hopelijk komen die voor youtube en dergelijk ook snel.
Wat zijn lensen?

Bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden op mijn hersenspinsels, ben weer heel wat wijzer.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/29, 19:24:07 »
Lensen zijn net zo als het menu maar dan vol met berichten van bijvoorbeeld Gwibber of als de Youtube lens er is met de laatste youtube films er op.
Kijk hier maar.
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/04/five-neat-unity-lenses-in-development/

Wat je kunt doen is 11.04 installeren, Unity er met het synaptic pakketbeheer er uit te halen.
Dit scheelt in ruimte. Je kunt als je toch een Unity omgeving wil maar compacter, de 2D Unity omgeving nemen. Anders kun je de klassieke omgeving gebruiken met effecten (compiz) of zonder effecten.

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/29, 19:40:59 »
Oow, dat ziet er wel leuk uit.

Op mijn netbook draait het nu, zal wel zien of ik een upgrade krijg. Ik ga niet weer alles opnieuw installeren, ben een week bezig geweest. Kreeg Ubuntu niet op een stick gezet. Wat een gesukkel was dat. En dan staat het er op, zit je over de 90%. Tot drie keer toe alles opnieuw gedaan en eindelijk zit ik onder de 90%. EN heb de functie Make Clean ontdekt... ;) Daar kwam die gelukkig zelf mee...

Zal morgen eens beginnen met prutsen...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Re: Unity
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/29, 20:18:59 »
@Robin: De kernel in Natty heeft juist die nieuwe feature dat processen sneller gaan. Dat zou verlichting moeten geven voor je batterij.

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/29, 20:46:09 »
Ow, dan gaan we zeker proberen te upgraden.
De vorige versie was geloof ik 9.04 en daarna 10.10. Ik had wat versies overgeslagen omdat ik een Ubuntu in een Windows jasje aan het maken was. Was wel leuk maar werd zo tergend traag (windows  ???) dat ik de hele nest er weer maar afgehaald heb en 10.10 erop gezet heb. Ik heb begrepen dat de bug in de laatste kernels zat dus kan dat ik die eerst niet had en nu wel.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline siegi

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/29, 20:55:21 »
@Robin: De kernel in Natty heeft juist die nieuwe feature dat processen sneller gaan. Dat zou verlichting moeten geven voor je batterij.
Sorry maar hier zie ik persoonlijk geen logica in. Het zou evengoed andersom kunnen zijn.

Re: Unity
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/29, 21:08:16 »
@Robin: De kernel in Natty heeft juist die nieuwe feature dat processen sneller gaan. Dat zou verlichting moeten geven voor je batterij.
Sorry maar hier zie ik persoonlijk geen logica in. Het zou evengoed andersom kunnen zijn.


Als ik mijn mobiel overclock van 550 MHz naar 800 MHz, dan kan de processor meer verwerken en ik merk ook dat mijn batterij dan langer meegaat (en dat hebben meerdere mensen gezegd op XDA, dus dat is een bewezen feit). Daarom ook dat dat net zo goed geldt voor een kernel die processen sneller tegelijkertijd kan handelen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/29, 21:16:43 »
@Robin: De kernel in Natty heeft juist die nieuwe feature dat processen sneller gaan. Dat zou verlichting moeten geven voor je batterij.
Sorry maar hier zie ik persoonlijk geen logica in. Het zou evengoed andersom kunnen zijn.


Als ik mijn mobiel overclock van 550 MHz naar 800 MHz, dan kan de processor meer verwerken en ik merk ook dat mijn batterij dan langer meegaat (en dat hebben meerdere mensen gezegd op XDA, dus dat is een bewezen feit). Daarom ook dat dat net zo goed geldt voor een kernel die processen sneller tegelijkertijd kan handelen.

Vistaus je Processor opvoeren en software matig dingen stroomlijnen zijn niet te vergelijken.
Tevens hoeft het niet te betekenen dat als je, je processor sneller laat draaien, dat je dan zuiniger om gaat met je accu.
Bij intensief gebruik, is het juist omgekeerd.
Je krijgt meer warmte bij een opgevoerde processor en bij gewoon gebruik kan dit prima werken maar bij intensief gebruik lijd dit tot meer stroom verbruik.
Het kan dus 2 richtingen op werken.
Tevens is de warmte iets waar je bij moet opletten bij een processor.



Re: Unity
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/30, 00:11:29 »
Klopt, de overklokapplicaties voor de Android zorgen ook juist dat de processor worden ondergeklokt als het geen intensieve taken moet uitvoeren. Als je de processor overklokt dan zal het juist meer stroom gebruiken (misschien doet hij daar soms wat minder lang over, maar een auto is ook niet zuiniger als hij 200 rijdt).
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/30, 00:34:58 »
Die tip van mijn netbook te upgraden is doffe ellende. Unity is weg, heb al mijn programma's moeten deleten om uberhaupt de upgrade te kunnen starten. Dan kreeg ik Gimp niet meer geinstalleerd omdat hij maar een halve upgrade heeft gedaan. Via synaptic systeem bijgewerkt, daar is ie nu nog aan bezig en tegelijk ben ik zaken tegen gekomen als LibreOffice, dus dat had hij ook nog niet geinstalleerd. Ik hoop dat dit goed gaat komen en niet weer alles er opnieuw op moet zetten...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/30, 01:06:43 »
Klopt, de overklokapplicaties voor de Android zorgen ook juist dat de processor worden ondergeklokt als het geen intensieve taken moet uitvoeren. Als je de processor overklokt dan zal het juist meer stroom gebruiken (misschien doet hij daar soms wat minder lang over, maar een auto is ook niet zuiniger als hij 200 rijdt).

Het hoeft niet. Als je, je telefoon niet intensief gebruikt, word je processor ook niet echt gebruikt en gebruikt hij weinig stroom.
Alleen als je hem bijvoorbeeld een uur gebruikt en je vergelijkt het met de normale instellingen dan heb je dus wel degelijk meer stroom verbruikt.
Het licht er dus aan wat je doet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/30, 01:10:01 »
Die tip van mijn netbook te upgraden is doffe ellende. Unity is weg, heb al mijn programma's moeten deleten om uberhaupt de upgrade te kunnen starten. Dan kreeg ik Gimp niet meer geinstalleerd omdat hij maar een halve upgrade heeft gedaan. Via synaptic systeem bijgewerkt, daar is ie nu nog aan bezig en tegelijk ben ik zaken tegen gekomen als LibreOffice, dus dat had hij ook nog niet geinstalleerd. Ik hoop dat dit goed gaat komen en niet weer alles er opnieuw op moet zetten...

Een verse installatie is beter.
Dan heb je veel minder kans op problemen.

Hoezo is Unity weg? Heb je dat er zelf af gehaald of ging er iets verkeerd bij de installatie?

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/30, 01:16:10 »
Hardware was niet goed genoeg en nu heb ik dus weer gnome.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/30, 02:13:45 »
Ok maar dan wel 1104 in de Gnome omgeving of heb je 10.10 er op gezet?

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/30, 10:08:03 »
Ben het weer al beu. Tot 2 uur vannacht bezig geweest en ik stop er mee. Had op den duur alles geinstalleerd, krijg ik alleen mijn achtergrondfoto te zien, geen balk, geen unity niks meer. En ik kreeg hem niet onder de 96% hd gebruik. Volgens mij was dat de boosdoener en kon hij net niet helemaal doorstarten. Hij kwam wel nog met de melding dat mijn hd bijna vol was. Met clean kreeg ik hem nog van 100% naar 96% maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Ben nu 10.10 er terug op aan het zetten. Die had ik gelukkig nog op stick. Ik wacht wel op 11.10.

Straks eens kijken of de casemod werkt met de live-cd.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Tom

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/30, 10:11:40 »
Is goed dat jullie het zeggen maar meld dat dan ook op Launchpad als eventuele bug ,de Dev´s kunnen dat niet ruiken en dan wordt er misschien niets aangedaan. :(
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Unity
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/30, 10:45:10 »
Ben het weer al beu. Tot 2 uur vannacht bezig geweest en ik stop er mee. Had op den duur alles geinstalleerd, krijg ik alleen mijn achtergrondfoto te zien, geen balk, geen unity niks meer. En ik kreeg hem niet onder de 96% hd gebruik. Volgens mij was dat de boosdoener en kon hij net niet helemaal doorstarten. Hij kwam wel nog met de melding dat mijn hd bijna vol was. Met clean kreeg ik hem nog van 100% naar 96% maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Ben nu 10.10 er terug op aan het zetten. Die had ik gelukkig nog op stick. Ik wacht wel op 11.10.

Straks eens kijken of de casemod werkt met de live-cd.
Heb je geüpgradet? Je kunt namelijk beter een verse installatie doen. En ervoor kiezen om de /home-map op een aparte partitie te plaatsen. Dan kun je een gewone installatie doen, waarbij je de root-partitie ( / ) gewoon helemaal formatteert. Evt. verwijder je ook nog de .gnome-map in de home-directory  als het nog niet goed werkt. Dan krijg je gewoon een nieuwe installatie zonder alle oude ballast. Je moet wel al je proggies opnieuw installeren...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/30, 11:03:26 »
De /home staat apart op de 16 GB welke iets langzamer zou zijn als de 4 GB waar Ubuntu op staat. Dat is geen probleem. De /home map is geen probleem, daar is zat ruimte. De 4GB is juist aan de krappe kant.

Nu heb ik dus gewoon weer een verse install gedaan van 10.10. Dat is zo gedaan. Ben vorige keer wel 3 dagen bezig geweest om hem op stick te krijgen want blijkbaar is mijn huidige Ubuntu 9.10 niet nieuw genoeg om de netbookversie op stick te kunnen zetten. Uiteindelijk was dat gelukt via mijn casemod welke een nieuwere versie draait.

Op mijn netbook heb ik maar een paar dingen nodig. Gimp, Office, Firefox, Bluefish, Totem en een fotoprogje (om foto's te bekijken). Dat is alles.

Als ik mij nog gemotiveerd genoeg voel om nogmaals te proberen zal ik een nette verse update doen, maar dan zal waarschijnlijk eerst de casemod in orde moeten zijn om 11.04 op stick te kunnen zetten...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]