Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity  (gelezen 15704 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/30, 11:06:18 »
Is goed dat jullie het zeggen maar meld dat dan ook op Launchpad als eventuele bug ,de Dev´s kunnen dat niet ruiken en dan wordt er misschien niets aangedaan. :(

Hmm, ik wil wel melden maar waar en hoe? In het engels? Ik heb wel een launchpad account.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Re: Unity
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/01, 00:13:34 »
Klopt, de overklokapplicaties voor de Android zorgen ook juist dat de processor worden ondergeklokt als het geen intensieve taken moet uitvoeren. Als je de processor overklokt dan zal het juist meer stroom gebruiken (misschien doet hij daar soms wat minder lang over, maar een auto is ook niet zuiniger als hij 200 rijdt).

Dude, je moet er niet vanuit gaan dat alle overklockapps onderklokken bij geen intensieve taken. Jij doelt op SetCPU, terwijl ik Milestone Overclock gebruik die dus NIET onderklokt bij geen intensief gebruik.

@emiel: Toevallig bij mijn mobiel dus wel zuiniger met accu door de overklok, door meerdere mensen genoemd. En warmer wordt ie ook niet echt,

Re: Unity
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/01, 09:43:24 »
Ben het weer al beu. Tot 2 uur vannacht bezig geweest en ik stop er mee. Had op den duur alles geinstalleerd, krijg ik alleen mijn achtergrondfoto te zien, geen balk, geen unity niks meer. En ik kreeg hem niet onder de 96% hd gebruik. Volgens mij was dat de boosdoener en kon hij net niet helemaal doorstarten. Hij kwam wel nog met de melding dat mijn hd bijna vol was. Met clean kreeg ik hem nog van 100% naar 96% maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Ben nu 10.10 er terug op aan het zetten. Die had ik gelukkig nog op stick. Ik wacht wel op 11.10.

Straks eens kijken of de casemod werkt met de live-cd.


Robin ik heb geen idee hoe vertrouwd je bent met Linux, maar houd jezelf bij de LTS versies en ga geen tussenversies proberen!

Alleen LTS versies werken stabiel, de rest is alleen om te testen en te bekijken of om mee te rommelen.

Wil je toch iets testen doe dit dan in Virtualbox.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Unity
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/01, 10:24:04 »
@Gandyman: Moet je nu weer die onnodige discussie openen daarover? OOK tussenversies kunnen heel stabiel draaien. En als je me niet geloofd, kom dan maar een keertje kijken, dan zal ik het je laten zien.

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/01, 10:38:48 »
Ja, ik was al van plan om alleen nog LTS te installeren, tis iedere keer zoveel werk. Mijn netbook is zo'n beetje testobject. Daar pruts ik nogal mee. En nee, ik ben geen ster in Linux. Weet wel hoe je moet installeren en ben niet bang van de terminal. Met oplossingen via het internet kom ik er meestal wel uit met dat wat ik wil. Ik installeer en onderhoud de Ubuntu-pc's op de computerclub ook. En ik pak maar 1 computer tegelijk aan, zodat ik in ieder geval nog internet (lees info/hulp) heb.

10.10 staat nu weer op mijn netbook. De cd voor de casemod (32-bit) doet het niet, misschien een foutje op de cd, moet ik nog nakijken.

Ik loop altijd tegen rare dingen aan. Mijn werk pc heeft een watermerk van AMD, door mijn grafische kaart. De netbookversie kreeg ik niet op stick doordat ik een nieuwere versie op stick wou zetten met een oudere Ubuntu, wat blijkbaar niet werkt. En dat soort dingen, dat kost zo ontzettend veel tijd eer dat je daar allemaal achter bent. Ach van dat watermerk ben ik inmiddels wel achter hoe dat op te lossen, maar hoop dan dat het in een nieuwe versie opgelost is, en dat van die stick weet ik ook inmiddels, dus zo komen we steeds wel verder. Krijg steeds meer ervaring en gelukkig pruts ik graag.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Tom

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/01, 11:19:24 »
Sorry Vistaus maar ik geef Gandyman honderd procent gelijk.
Overigens Bartek was daar ook een voorstander van evenals Pjotr.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/01, 11:39:59 »
Vraagje, kun je in Unity extra bureaubladen toevoegen?
Ik zag dit op Youtube en ik weet dat het bij vroegere versies kom maar kan dat nu nog?
http://www.youtube.com/watch?v=ugmiP36ZePk&feature=player_profilepage

Ziet er wel vet uit met 6 bureaubladen en de instellingen om hem in een boog te zetten staan in Compiz er nog gewoon in.
Ik heb ik klassiek al wat bureaubladen er bij gezet, maar Unity neemt dit niet over.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/01, 12:21:45 »
Citaat van: emiel1976
Vraagje, kun je in Unity extra bureaubladen toevoegen?
Dat kan met workspace switcher,maar dit is niet echt toevoegen in de zin van blijvend.M.b.v de Switcher kan je meerdere bureaubladen openen.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Unity
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/01, 12:26:19 »
Sorry Vistaus maar ik geef Gandyman honderd procent gelijk.
Overigens Bartek was daar ook een voorstander van evenals Pjotr.

Kleine correctie: tussenversies vind ik weliswaar wat minder goed dan LTS-versies, maar nog steeds.... behoorlijk goed. Samengevat is mijn mening: tussenversie is goed, LTS is beter.

Overigens is het niet helemaal terecht om nu al een kwaliteitsoordeel te vellen over 11.04. Elke versie, ook LTS-versies, hebben in het begin kinderziektes. Over een maand of twee zijn de meeste daarvan wel verdwenen, via de updates. Dan pas kun je de kwaliteit van 11.04 beoordelen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/01, 12:29:56 »
Je kan het aantal bureaubladen, net zoals voorheen, vergroten door de nodige aanpassingen te doen in CompizZonfig Settings manager. Unity is enkel een kleine shell. Veel van de functionaliteit is niet die van Unity, maar van Compiz. Die was er ook al in vorige Ubuntu versies (met desktop effecten "aan"), maar meer verborgen.

Omtrent de tussenversies: natuurlijk zijn die ook bedoeld als stabiele, bruikbare producten voor de eindgebruiker. Wel minder foutvrij en doorgetest dan de long term releases, maar dat is de prijs die je betaalt om met de laatste nieuwe ontwikkelingen te werken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #35 Gepost op: 2011/05/01, 12:33:45 »
Citaat van: emiel1976
Vraagje, kun je in Unity extra bureaubladen toevoegen?
Dat kan met workspace switcher,maar dit is niet echt toevoegen in de zin van blijvend.M.b.v de Switcher kan je meerdere bureaubladen openen.

Dankje.
Maar waar zit die workspace switcher?
ik heb er nu 4 en ik wil er 6. Al is het maar af en toe. Licht er aan wat ik aan het doen ben en dan is het wel eens fijn om wat meer bureaubladen te hebben. Nu zitten ze ook alle 4 vol.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #37 Gepost op: 2011/05/01, 12:48:04 »
Je kan het aantal bureaubladen, net zoals voorheen, vergroten door de nodige aanpassingen te doen in CompizZonfig Settings manager. Unity is enkel een kleine shell. Veel van de functionaliteit is niet die van Unity, maar van Compiz. Die was er ook al in vorige Ubuntu versies (met desktop effecten "aan"), maar meer verborgen.

Omtrent de tussenversies: natuurlijk zijn die ook bedoeld als stabiele, bruikbare producten voor de eindgebruiker. Wel minder foutvrij en doorgetest dan de long term releases, maar dat is de prijs die je betaalt om met de laatste nieuwe ontwikkelingen te werken.

Edit.
Ja gevonden. Dankje.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/01, 12:49:39 door emiel1976 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/01, 12:51:01 »
@Vanadium toen ik het vorige bericht plaatste, had ik die van jou nog niet gelezen.
Kon het eerst daar ook niet in vinden maar ondertussen wel.
Bedank het werkt nu.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/01, 12:51:41 »
In CCSM: links "general" klikken, dan rechts: "General Options", tab "Desktop Size". Pas "horizontal" en "vertical" virtual size aan naar believen (standaard 2, 2).

...maar ondertussen had je het reeds zelf gevonden.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #40 Gepost op: 2011/05/01, 12:57:40 »
Ja zat iedere keer bij de effecten te kijken. :)

Re: Unity
« Reactie #41 Gepost op: 2011/05/02, 09:05:04 »
@Gandyman: Moet je nu weer die onnodige discussie openen daarover? OOK tussenversies kunnen heel stabiel draaien. En als je me niet geloofd, kom dan maar een keertje kijken, dan zal ik het je laten zien.

Ik adviseer de LTS versie aan iemand waarbij Ubuntu niet goed werkt.
En om teleurstellingen te voorkomen,
en om het feit dat (bijna) iedereen hier lekker zit te testen en te prutsen met de software waardoor dit niet duidelijk voor nieuwkomers binnen Ubuntu.

En dus adviseer ik voor die personen de LTS versie, voordat ze gillend terug stappen naar windows.

Daarbij heeft Pjotr nog een goed punt, wbt nieuwe punt uitgaves.
Ik vind dan ook dat de mensen niet goed geinformeerd worden, waarmee je teleurstellingen kan voorkomen bij de gebruikers.

BTW  Ik begin dus geen discussie, jij begint de discussie omdat je het er niet mee eens bent. !

En ik kom niet af en toe binnenfladderen, ik lees alles, echter reageer niet overal omdat ik daar de meerwaarde niet van zie.
 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Unity
« Reactie #42 Gepost op: 2011/05/02, 09:22:08 »
heeft er al iemand ervaring met de nieuwe open nvidia 3d drivers die met 11.04 mee gekomen zijn in Ubuntu ?, in Xubuntu lijkt die prima te werken Unity ook ?

Offline jolo

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/02, 09:34:33 »
heeft er al iemand ervaring met de nieuwe open nvidia 3d drivers die met 11.04 mee gekomen zijn in Ubuntu ?
Jazeker. Ik heb deze al uitgeprobeerd op de AthlonXP PC uit mijn onderschrift. Bij mij start deze dan op in Unity. Zie ook mijn andere reactie hierover http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/extra-stuurprogramma%27s/msg724882/#msg724882
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Unity
« Reactie #44 Gepost op: 2011/05/02, 10:21:17 »
thx, ik merk nu dat spelen nog niet kan

Re: Unity
« Reactie #45 Gepost op: 2011/05/02, 10:33:02 »
@Gandyman: Moet je nu weer die onnodige discussie openen daarover? OOK tussenversies kunnen heel stabiel draaien. En als je me niet geloofd, kom dan maar een keertje kijken, dan zal ik het je laten zien.

Ik adviseer de LTS versie aan iemand waarbij Ubuntu niet goed werkt.
En om teleurstellingen te voorkomen,
en om het feit dat (bijna) iedereen hier lekker zit te testen en te prutsen met de software waardoor dit niet duidelijk voor nieuwkomers binnen Ubuntu.

En dus adviseer ik voor die personen de LTS versie, voordat ze gillend terug stappen naar windows.

Daarbij heeft Pjotr nog een goed punt, wbt nieuwe punt uitgaves.
Ik vind dan ook dat de mensen niet goed geinformeerd worden, waarmee je teleurstellingen kan voorkomen bij de gebruikers.

BTW  Ik begin dus geen discussie, jij begint de discussie omdat je het er niet mee eens bent. !

En ik kom niet af en toe binnenfladderen, ik lees alles, echter reageer niet overal omdat ik daar de meerwaarde niet van zie.
 

Als je dan toch alles leest, dan vind ik dat je bij deze je MOND moet houden over mij steeds aanvallen op KDE-promotie, want als je écht alles gelezen hebt, dan weet je dat ik OOK Unity geprobeerd heb, OOK Unity 2D geprobeerd heb en OOK E17 (alleen door een raar vereistenprobleem kan ik die even niet meer compileren, maar soit). Dus als je werkelijk alles leest, stop dan een keer met mij aanvallen op KDE-promotie, want dat is dus niet geheel waar.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Unity
« Reactie #46 Gepost op: 2011/05/02, 10:57:31 »
zucht .... :|

Re: Unity
« Reactie #47 Gepost op: 2011/05/02, 11:06:30 »
Tja, wie het uitlokt, kan de bal terug verwachten van me. Dat hij nu selectief alleen mijn KDE-posts leest moet hij weten, maar dan wil ik ook geen aanval van hem verwachten daarop; moet ie maar niet zo selectief lezen.
Bah, begin het voor het eerst eens minder leuk te vinden hier.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Unity
« Reactie #48 Gepost op: 2011/05/02, 11:08:34 »
Tjee wat een reacties.

Ik ben het met Gandyman eens over het fijt dat het vaak handiger is om een LTS versie aan nieuwe gebruikers te geven in plaats van de laatste versie.
Als ik kijk hoe bij mij 11.04 draait, dan zitten daar nog aardig wat bugs in.
Voor mij maakt niet zo veel uit, maar voor iemand die nieuw is met Linux kan dit betekenen dat hij terug gaat naar wat hij voorheen gebruikte en in plaats van zijn omgeving te vertellen hoe goed het is, het juist af kraakt.
Kijk naar het gedeelte waar men problemen heeft met de update. Daar zie je reacties die vrij negatief zijn als iets niet werkt. Dat betekend niet dat 11.04 slecht is, maar dat betekend voor die gebruikers dat ze er een slechte ervaring mee hebben gehad.
Gebruikers die al lang Linux gebruiken zullen zeggen, laat maar zitten ik neem 10.10 of de LTS versie.
Nieuwe gebruikers denken niet altijd zo en zeggen Linux werkt niet en laten het daarna links liggen.
Ik heb zelfs met Windows mensen afgeraden om hun systeem te updaten omdat XP of wat dan ook nog niet stabiel genoeg was. Dat betekend niet dat XP slecht was, maar dat het tijd nodig had om zich te ontwikkelen en de bugs er uit te krijgen. In dit soort gevallen is het dus vaak beter om een oudere versie aan te raden waarvan is gebleken dat deze stabiel draait.

Vistaus de rede waarom jij word geassocieerd met het KDE promotie team, is omdat jij vaak in je reactie KDE er bij betrekt.
Dit geeft bij een aantal personen het gevoel dat je KDE zit te promoten.
Dat beeld heb je nu en daar kom je niet zo snel vanaf.
Velen weten ook wel dat je het niet met opzet doet en dat je het puur als voorbeeld neemt, maar bij anderen geeft dit een beeld van dat je KDE probeert te promoten. Dat je andere omgevingen hebt geprobeerd valt dan niet meer zo op.

Van de rest Vistaus van mij mag je het promoten zolang je maar niet in een cheerleader's outfit de computerbeurs onveilig maakt. ;) XD  

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Unity
« Reactie #49 Gepost op: 2011/05/02, 11:09:12 »
Bah, begin het voor het eerst eens minder leuk te vinden hier.

dat gevoel ken ik maar al te goed :(