Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Ubuntu startbalk verdwenen  (gelezen 7108 keer)

Offline eclectica

  • Lid
[OPGELOST]Ubuntu startbalk verdwenen
« Gepost op: 2011/06/23, 13:22:34 »
Hej ik heb sinds kort leren werken met linux via school.
En Ik heb ubuntu versie 11.04 geinstalleerd op mijn laptop.
En nu ook macbuntu theme , alles werkte perfect tot gisteren toen opeens mijn startbalk verdween ???
Dit is het enigste wat ik zie:
http://img10.imageshack.us/i/schermafdruke.png/
Ik weet niet hoe je mijn startbalk er terug opzet bovenaan en ik had aan de zijkant (linkerkant) ook een soort balk met alle programma's zoals firefox,terminal ... die zijn ook opeens weg..

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 11:50:46 door eclectica »

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/23, 13:25:36 »
Hallo, welkom op het Forum.

Probeer eens:
killall gnome-panel
in de terminal in te voeren (als je de terminal nog kan starten). Anders even ALT+F2 en xterm intypen, kom je ook in een terminal.

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/23, 14:05:16 »
Ik krijg deze melding als ik volgende code invoer
arian@Arian-Ubuntu:~$ killall gnome-panel
gnome-panel: geen proces gevonden

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/23, 14:25:36 »
Zal wel komen omdat Macbuntu het gnome-panel vervangt, weet er ook het fijne niet van. Anderen hier (die wel zelf Macbuntu hebben geprobeerd) weten er ongetwijfeld meer van dus je zult even geduld moeten hebben. Is het probleem blijvend? Dus ook nadat je uitlogt en weer inlogt?

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/23, 14:29:16 »
Zal wel komen omdat Macbuntu het gnome-panel vervangt, weet er ook het fijne niet van. Anderen hier (die wel zelf Macbuntu hebben geprobeerd) weten er ongetwijfeld meer van dus je zult even geduld moeten hebben. Is het probleem blijvend? Dus ook nadat je uitlogt en weer inlogt?
Jep want het is al sinds gisteren had het na ik het voorhad paar keer mijn laptop gereboot maar het helpte niet =(
En ik heb nog niet veel ervaring in ubuntu (gui) ...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/23, 16:23:32 »
Kan je misschien bij de instellingen iets vinden? Of heb je de keer voordat alles verdween iets bijzonders gedaan?

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/23, 16:45:50 »
Het is maar een gok van me (geen ervaring met dat theme) maar kan je middels Ctrl+Alt+Backspace in te drukken niet bij je inlogscherm geraken?

Als dat zo is zou je kunnen kiezen voor klassieke modus en misschien het een en ander herstellen/ herinstellen.

Maar zoals ik al zei : it's just a hunge !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline mrGee

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/23, 16:53:18 »
@ Joris

Staat die standaard als te gebruiken in 11.04? In de voorgaande uitgaves moest je wel die
ctrl+alt+backspace aanvinken in je toetsenbord preferences/layouts/options;
Key sequence to kill the X server (sorry die van mij praat alleen maar Engels)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/23, 17:03:32 »
Oeps daar heb je een punt. In Mint11 staat dat wel als standaard, vandaar mijn verwarring.

Maar ja ik stel die dingen eigenlijk als eerste in met Ubuntu. Ik hoop maar dat ie ook dat gedaan heeft.

Even afwachten wat het resultaat is.

Nu ga ik even Google gebruiken of ik iets anders kan geven als hulp.

Grtjs terug Gerrit, en thx om dat even te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/23, 17:16:30 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/23, 17:15:34 »
Wat je zou kunnen doen is een Unity reset : http://www.webupd8.org/2011/04/how-to-reset-unity-launcher-icons-or.html

de terminal kan je oproepen met Ctrl+Alt+t in te drukken.

MAAR !!! Met dat Mac-theme in gedachten kan het zijn dat dat niet goed verloopt; althans dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik zou zeggen als alle andere opties/tips / .... niets opleveren dan zou je deze tip kunnen uitproberen.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/23, 17:33:23 »
Wat je zou kunnen doen is een Unity reset : http://www.webupd8.org/2011/04/how-to-reset-unity-launcher-icons-or.html

de terminal kan je oproepen met Ctrl+Alt+t in te drukken.

MAAR !!! Met dat Mac-theme in gedachten kan het zijn dat dat niet goed verloopt; althans dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik zou zeggen als alle andere opties/tips / .... niets opleveren dan zou je deze tip kunnen uitproberen.



Thanks joris!!!
Via unitity --reset staat alles weer mooi op zijn plaats! Echt bedankt ! XD

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/23, 18:15:55 »
Graag gedaan !!

Zet je even OPGELOST in je titel bovenaan ?

Gewoon even je eerste topic 'veranderen' kiezen en vervolgens opgelost in je titel zetten.

Onthou wel dat dergelijke themes bloedmooi zijn dat wel, maar een onstabiliteit kunnen veroorzaken. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Ik ben blij voor je  =D.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/23, 18:48:31 »
Graag gedaan !!

Zet je even OPGELOST in je titel bovenaan ?

Gewoon even je eerste topic 'veranderen' kiezen en vervolgens opgelost in je titel zetten.

Onthou wel dat dergelijke themes bloedmooi zijn dat wel, maar een onstabiliteit kunnen veroorzaken. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Ik ben blij voor je  =D.
Ok done,
idd heb het ook al gemerkt.. Maar over paar weken ben ik dat mac gedoe toch beu en verander ik die weer naar de klassieke :).
Ben al blij dat ik met ubuntu goed overweg kan ...

Re: [OPGELOST]Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/23, 18:55:21 »
Inderdaad je gaat er vlot mee om !

Ten andere: welkom bij Ubuntu !
Je zal zien dat het een fantastisch OS is met vele, vele mogelijkheden .

Deze site bevat veel info die misschien van pas kan komen : http://sites.google.com/site/computertip/

Veel plezier !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline eclectica

  • Lid
Re: [OPGELOST]Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/23, 20:26:26 »
Inderdaad je gaat er vlot mee om !

Ten andere: welkom bij Ubuntu !
Je zal zien dat het een fantastisch OS is met vele, vele mogelijkheden .

Deze site bevat veel info die misschien van pas kan komen : http://sites.google.com/site/computertip/

Veel plezier !

Oké nu dacht ik dat het opgelost wast maar had even mijn laptop gereboot maar heb weer hetzelfde probleem ik moet steeds in mijn terminal utinity --restart geven zodat alles op zijn plaats komt maar als ik die commando geef stopt hij ergens : Zie afbeelding
http://img855.imageshack.us/i/schermafdruk2.png/. Ik had deze terminal laten openstaan dus als ik die zou sluiten verlies ik alles weer en zelf mijn knoppen (sluiten minimaliseren en maximaliseren verdwijnen ) en dit is ook idem voor als ik ubuntu theme kies ???

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/23, 21:28:21 »
Ik vrees dat dat Mac-theme een beetje teveel is voor een Unity-desktop.

Een goed advies: begin van voren af aan (nieuwe installatie) en blijf van die speciale themes af.
Unity staat eigenlijk nog in de kinderschoenen; dit is de eerste lancering ervan. Er zijn nog onstabiliteiten, en met zo'n ingrijpend thema te installeren compliceer je de zaak alleen maar.

Moest je nu per se zo'n Mac-thema willen zou ik je eerder aanraden naar Ubuntu 10.04-2 LTS over te schakelen en daarin zo'n thema installeren; die versie is superstabiel. Maar ook dat is eigenlijk je systeem wat onstabiel maken. Maar 10.04-2 LTS kan wat aan.

Dus het wordt even kiezen; wil je de nieuwe kernel ga dan voor 11.04 en laat dat speciale thema voor wat het is. Wil je dat thema toch, ga dan voor de LTS-versie. (let wel, het zal een andere download worden, maar op dit forum zijn talloze toppics/trics te vinden)

Jammer dat er toch iets niet goed gegaan is; maar bedenk dat je Ubuntu zoveel keren kan installeren als je wenst, dus niets is dramatisch of definitiefs.

Bij herinstallatie moet je de optie schijf wissen en Ubuntu (jouw versie) installeren.

Pech ! Maar het is niet anders.
 =D neem het niet te zwaar op !

Succes !

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline eclectica

  • Lid
Zie vorige topic [Ubuntu startbalk verdwenen ]
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/24, 17:08:54 »
Oké nu dacht ik dat het opgelost wast maar had even mijn laptop gereboot maar heb weer hetzelfde probleem ik moet steeds in mijn terminal utinity --restart geven zodat alles op zijn plaats komt maar als ik die commando geef stopt hij ergens : Zie afbeelding
http://img855.imageshack.us/i/schermafdruk2.png/. Ik had deze terminal laten openstaan dus als ik die zou sluiten verlies ik alles  en zelfs mijn knoppen (sluiten minimaliseren en maximaliseren verdwijnen ) en dit is ook idem voor als ik ubuntu theme kies  ???

Re: Zie vorige topic [Ubuntu startbalk verdwenen ]
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/24, 21:42:42 »
Wat gebeurt er als je "classic mode" opstart? Kom je dan wel gewoon in Gnome terecht en ziet alles er normaal uit?

Lees de opmerking van Joris Donders (laatste in je vorige topic) nog eens door. Bevat nuttige info
« Laatst bewerkt op: 2011/06/24, 21:49:46 door JPaulus »
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/25, 16:22:41 »
[Moderator-Edit: De twee voorgaande berichten bijgevoegd. TopicStarter had een nieuw topic gestart, wat niet nodig was.]
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/26, 10:07:21 »
Voor het inloggen kan ik wel voor ubuntie klassiek kiezen.

Deze zorgt ervoor dat alles terug op zijn plaats sta ik zal de raad opvolgen en niet meer gebruik maken van het Mac theme.

Het was gewoon om even te testen :)

Bedankt aan iedereen voor hun hulp!

 =D

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/26, 10:28:07 »
Een laatste vraag hoe kan ik dat mac theme volledig verwijderen.

Heb al zitten googlen en op het forum maar als ik mijn laptop opstart krijg ik nog altijd het inlog scherm in apple theme ...
Als ik ingelod ben dan is het wel in ubuntu theme

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/26, 10:28:24 »
Champagne !!!!!!!!!!!!!!!!!!! XD XD

Goed dat je zelf ook je weg hebt gevonden in Ubuntu; daar gaat het uiteindelijk om.

Misschien terug OPGELOST in je titel zetten ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/26, 10:30:17 »
dat thema verwijderen kan je het best eens terug opzoeken op de site waar je het gedownload hebt;
gewoonlijk staat dat daar ook vermeld.

Er zijn zo'n 3 thema's voor Ubuntu Unity, dus het is voor ons niet direct duidelijk welk dat dat is.  ;)

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline eclectica

  • Lid
Re: Ubuntu startbalk verdwenen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/26, 11:50:19 »
dat thema verwijderen kan je het best eens terug opzoeken op de site waar je het gedownload hebt;
gewoonlijk staat dat daar ook vermeld.

Er zijn zo'n 3 thema's voor Ubuntu Unity, dus het is voor ons niet direct duidelijk welk dat dat is.  ;)



Thema verwijdert thanx