Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Modern-X  (gelezen 845 keer)

Offline EvC

  • Lid
Modern-X
« Gepost op: 2018/03/03, 23:45:27 »
Heeft iemand de Live ISO van Modern-x geprobeerd te installeren?
De openSUSE gebaseerde distributie heeft de Gnome desktop omgeving en het ISO is slechts 788 MB groot (versie 1.3.0).
Als het niet cloud gericht is wil ik het best eens proberen.

Ik kom niet verder dan de tweede afbeelding. Met geen mogelijkheid  kan ik keuzes maken (pijltjes of andere toetsen werken niet, ook geen letters):



Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Modern-X
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/04, 00:04:20 »
Ik kwam het hier tegen, vandaar mijn belangstelling.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

swake

  • Gast
Re: Modern-X
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/04, 00:23:29 »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Modern-X
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/04, 01:26:57 »
Hoi Swake,

Ik hou niet zo van een reactie met alleen een link naar een video. Het is hier geen puzzelrubriek. Met deze video kan ik al helemaal niets.

Wat is hier nu je bedoeling van?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Modern-X
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/04, 14:58:04 »
Heb je al gedaan wat er onder in beeld staat, Ctrl+G? ('To grab input, press Ctrl+G')

Spatiebalk geprobeerd? Tab-toets?

En anders niet in VM starten, maar gewoon, er is toch een live versie?
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline EvC

  • Lid
Re: Modern-X
« Reactie #5 Gepost op: 2018/03/04, 18:19:57 »
En anders niet in VM starten, maar gewoon, er is toch een live versie?
Dat bracht me iets verder, maar niet veel.
Met Rufus had ik het als ISO-image weggeschreven naar de USB-stick. Daarmee opstarten leidde tot niets.
Daarna als DD-image weggeschreven en dat leverde iets meer op. Een inlogterminal verscheen waar ingelogd kon worden met inlognaam root en password linux.
En daar bleef het bij, een lege terminal waarin je alles zelf moet doen: en dan ben ik totaal onthand.

Vervolgens de eerste ISO (1.1 GB groot) in het rijtje Preload versies gedownload en in VMware geprobeerd.
Resultaat is dat het in een loop van 120 seconden terecht komt die eindeloos doorgaat. De afbeeldingen laten de weg daar naartoe zien:













Enerzijds doe ik dit met VMware in Ubuntu 18.04 daily build en zou dat een oorzaak kunnen zijn dat het faalt.
Anderzijds gaat Windows 10 in VMware prima.
Of de distributie Modern X zelf bevat nog wat bugs.

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Modern-X
« Reactie #6 Gepost op: 2018/03/04, 18:43:20 »
Op de op één na laatste afbeelding zie ik dat het fout gaat met de image checksum. Wellicht kan ik daar iets aan doen.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Modern-X
« Reactie #7 Gepost op: 2018/03/04, 20:05:28 »
Na twee nieuwe ISO downloads en installatiepogingen blijft het op de image checksum fout gaan.
Aangezien ik zelden problemen heb met het binnenhalen van ISO's en de website geen checksums geeft om het te kunnen verifiëren, houdt het hier voor mij op.

Jammer omdat ik al tijden opzoek ben naar mini distributies met de Gnome desktop omgeving (niet te verwarren met minimal ISO's waarbij je alles via de terminal moet installeren).
Met mini bedoel ik Gnome distributies met een minimum aan geinstalleerde applicaties maar wel met een GUI om die te kunnen installeren.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Modern-X
« Reactie #8 Gepost op: 2018/03/04, 20:45:09 »
Dit bericht van de site kan het één en ander verklaren. De vreemde manier waarop de ISO's toch te verkrijgen zijn vond ik al uiterst merkwaardig:

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

youpie123

  • Gast
Re: Modern-X
« Reactie #9 Gepost op: 2018/03/06, 17:23:13 »
Een distro waarbij je een License Agreement moet invullen zou bij mij meteen in de prollenbak verdwijnen  =D