Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox via een gnome sessie maar dan MET wireless internet....  (gelezen 1503 keer)

Goedenmiddag.

Maar eens geregistreerd.
Mooi forum trouwens . Echt genoeg gevonden .
Alleen dit is me nog een beetje onduidelijk

Ik heb inmiddels in ubuntu , bij het gnome inlogscherm de mogelijkheid om direct de virtualbox op te starten zonder dat half ubuntu verder gaat.
(Laptop is een cq60 100ed en die loopt niet zo hard)

Alleen nu weet ik niet of het mogelijk is , of dat het uberhaupt hier thuis hoort .
Maar na 2 dagen klooien dan maar de vraag.

Is er een mogelijkheid om al een draadloze sessie mee te starten in de bash die ik aangemaakt heb? zodat virtualbox automatisch een NAT detecteerd , en ik dus en draadloos internet heb , en nog een redelijke stabiele windows 7

Alvast bedankt .
Ik wacht me antwoord rustig af =)

Cor Bornebroek

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Virtualbox via een gnome sessie maar dan MET wireless internet....
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/05, 15:46:52 »
Je kunt instellen dat een verbinding automatisch connect voor alle gebruikers, maar ik weet niet of dit dan ook buiten een user-sessie gebeurt.

Dit kun je proberen door te gaan naar rechterklik op networkmanager (rechtsboven in de tray) te klikken en dan te kiezen voor Verbindingen bewerken. In het nieuwe venster ga je naar tabblad draadloos en kies je de draadloze connectie.

Klik dan op bewerken en vink in het niewue scherm de opties automatisch verbinden en beschikbaar voor alle gebruikers beide aan

Hoe heb je eigenlijk Virtualbox in het inlog scherm gekregen, of zit deze keuze er standaard bij wanneer VB is geinstalleerd. Ik heb nooit geweten dat zoiets ook kan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal


Re: Virtualbox via een gnome sessie maar dan MET wireless internet....
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/05, 16:27:00 »
En bedankt ronnie.

Dat was inderdaad het enige.
Soms is het gewoon te simpel .Je moet het net weten..
Wel moet ik eerst naar ubuntu , dan uitloggen en vervolgens naar windows ,

maar goed. ben allang op deze manier blij =)

Cor

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Virtualbox via een gnome sessie maar dan MET wireless internet....
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/05, 17:34:04 »
En bedankt ronnie.

Dat was inderdaad het enige.
Soms is het gewoon te simpel .Je moet het net weten..
Wel moet ik eerst naar ubuntu , dan uitloggen en vervolgens naar windows ,

maar goed. ben allang op deze manier blij =)

Cor

Andersom is het ook gelukt, al zal ik het niet vaak gaan gebruiken. Meestal wil ik beide draaien, omdat ik toch de meeste dingen doe in Ubuntu, hooguit een aantal programma's waar ik niet om heen kan in Windows.

Werkt het niet als je tevoren niet inlogt in Ubuntu?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Virtualbox via een gnome sessie maar dan MET wireless internet....
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/06, 13:59:40 »
nope. Dan gaat die direct naar windows 7 .
En krijgt die geen mogelijkheid om een ander programma op te starten . zoals in dit geval wireless internet.

Maar goed. Zo ben ik al Prima geholpen..