Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: madwifi 9.10 ipv van standaard driver  (gelezen 1282 keer)

Offline xiliduur

  • Lid
madwifi 9.10 ipv van standaard driver
« Gepost op: 2010/01/25, 21:47:42 »
Hallo,

Al een tijdje is mijn draadloze verbinding erg wispelturig. Snelheid zakt om de minuut naar en paar kb's ps. alle netwerkverkeer staat dan stil. Ik heb een aantal dingen geprobeerd (ipv6 uit voor het hele systeem, Wicd ipv de standaard netwerkmanager geinstalleerd, iets dat daily trunk heet geinstalleerd) maar niets lijkt te helpen.
Nou vroeg ik me af of een madwifi drive zou kunnen helpen, en zo ja, hoe krijg ik de huidige driver weg. Er zijn genoeg tutorials te vinden hoe madwifi te installeren, maar ik kan niets vinden over hoe de huidige driver te verwijderen (blacklisten??)

groet, ron


Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: madwifi 9.10 ipv van standaard driver
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 22:33:55 »
Als je de Madwifi HowTo volgt is die driver operationeel na de installatie.
Je kan ook de ath5 module verwijderen, dat is de huidige driver.

Edit: Madwifi is trouwens wel voor Atheros chipsets en als je die installeerd ben je van die onregelmatige internetverbinding af!  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/01/25, 23:31:08 door Bennyboy »

Offline xiliduur

  • Lid
Re: madwifi 9.10 ipv van standaard driver
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/27, 00:16:53 »
ik vind de uitleg op mad-wifi nogal onduidelijk, kan ik het bv op deze manier doen;
http://sites.google.com/site/computertip/atheros
of kan dit alleen bij hardy?
Nog een vraagje, is er recent iets veranderd in karmic waardoor mijn atheros minder goed is gaan werken? Ik heb vlak na de release in oktober een usbstickje voorzien van karmic, als ik deze boot heb ik het probleem veel minder.

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: madwifi 9.10 ipv van standaard driver
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/27, 01:30:13 »
ik vind de uitleg op mad-wifi nogal onduidelijk, kan ik het bv op deze manier doen;
http://sites.google.com/site/computertip/atheros
of kan dit alleen bij hardy?

Als je het doet op de manier zoals beschreven op die pagina komt dat in orde!

Nog een vraagje, is er recent iets veranderd in karmic waardoor mijn atheros minder goed is gaan werken? Ik heb vlak na de release in oktober een usbstickje voorzien van karmic, als ik deze boot heb ik het probleem veel minder.

Dat weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de opensource versie van Madwifi (ath5 dus) voor veel problemen zorgt.
Ik verwijder zelf altijd meteen de ath5 drivers en installeer meteen de originele Madwifi drivers.
Mijn problemen verdwijnen dan als sneeuw voor de zon.
Succes! ;)

Re: madwifi 9.10 ipv van standaard driver
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/27, 19:28:46 »
Citaat
Als je het doet op de manier zoals beschreven op die pagina komt dat in orde!

wel even de nieuwste driver nemen en de map naam aanpassen.

Gr Ruud