Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verlicht toetsenbord  (gelezen 870 keer)

verlicht toetsenbord
« Gepost op: 2015/06/04, 22:08:52 »
Iemand een tip voor een verlicht toetsenbord dat werkt voor Linux ? Trust en Logitech alvast niet.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/04, 22:16:57 »
Is dat een probleem dan?
Op mijn laptop werkt het prima, maar volgens mij wordt het daar aangestuurd door de BIOS.....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/04, 22:25:17 »
@Ron: je hebt het over een laptop  (en op mijn laptop kan ik het regelen met de Functie-toetsen)

@ bert beton: Dat ze het niet ondersteunen wil nog niet zeggen dat het niet werkt.  Op deze video uit 2011 kan je zien dat Logitech wel werkt.

Kan het zijn dat het antwoord van Trust niet een gevalletje "Linux? moeilijk, moeilijk" is?

Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/04, 23:13:41 »
Het gaat om een los toetsenbord voor pc, ik gebruik Ubuntu, Mint 17 en Xubuntu en door mijn leeftijd (74) heb ik het steeds moeilijker om zonder verlichting te werken(spelen). Een bureaulamp vind ik niet aangenaam werken en dus zoek ik een verlicht toetsenbord dat werkt onder Linux en liefst niet te duur uitvalt. Via internet bestellen, uitproberen en eventueel terug sturen kan natuurlijk ook maar
mijn vraag is dus of iemand concrete tips heeft of ervaring met verlichte toetsenborden onder  Linux.

Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/05, 00:15:45 »
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen werken!Als het draadloos is werkt de verlichting op de batterijen.Als het met draad is werkt de verlichting op de spanning van uit de PC.In beide gevallen is de rest gewoon hetzelfde als een toetsenbord zonder verlichting..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/05, 08:35:25 »
Mijn opa heeft (of had; ben al een tijdje niet langsgeweest ;)) ook een Trust-toetsenbord met verlichte toetsen van een paar jaar oud en werkt perfect op Ubuntu.

Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/05, 12:42:16 »
Deze voormiddag het Trust toetsenbord gekocht bij MyCom 24,99€ (rechtover MediaMarkt waar het 34,99€ kost ?)
Alles werkt direct out-of-thebox, waarom Trust verklaard dat het speciaal voor Windows ontworpen is begrijp ik niet.
@Vistaus: door jouw tip heb ik het gekocht, maar.......breng nog eens een bezoekje aan je opa ;) ;) ;)

Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #7 Gepost op: 2015/06/05, 12:44:34 »
@bert beton: Ja, dat ben ik ook zeer zeker van plan maar voorlopig laat mijn (voornamelijk) lichamelijke toestand het niet toe om naar mijn opa en oma's huis af te reizen.

Offline Nero

  • Lid
Re: verlicht toetsenbord
« Reactie #8 Gepost op: 2015/06/05, 12:51:15 »
(...) waarom Trust verklaard dat het speciaal voor Windows ontworpen is begrijp ik niet.
Omdat er een Windows-toets op staat? ;)