Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu 13.04 updaten  (gelezen 276 keer)

xubuntu 13.04 updaten
« Gepost op: 2014/06/02, 22:36:33 »
Ik heb een hele oude laptop , een Acer Travelmate 420 , die ik soms gebruik voor mijn werk met xubuntu 13.04 er op.
De laatste keer dat ik de laptop gebruikt heb is inmiddels al bijna een jaar geleden en bij opstarten gaf hij aan dat 13.04 niet langer ondersteund wordt.
Ik de nieuwste versie van xubuntu gedownload en gebrand , is de dvd speler van die laptop stuk , hij begint wel maar blijft na een paar seconden hangen.
Hierna een opstartbare usb stick gemaakt maar ik kan in het BIOS van de laptop niet instellen dat hij van usb moet opstarten.
Een BIOS update kan ik nergens vinden , bij Acer is de oudste versie die beschikbaar is is voor de travelmate 1400 of zo iets en verder kwam ik allen vage update programma's tegen die alleen (misschien) onder windows werken .
Als ik de update manager laat kijken voor updates komt de melding dat Softwarebron informatie downloaden mislukt is , waarschijnlijk omdat de raring servers niet meer werken.

Heeft iemand nog een ander idee om de nieuwe versie van xubuntu  op deze oude laptop te krijgen ?

B.v.d.

Jan