Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boot vanaf cd geeft Not optimum mode  (gelezen 935 keer)

rataplan

  • Gast
Boot vanaf cd geeft Not optimum mode
« Gepost op: 2007/02/23, 19:48:05 »
Hallo,

vooreerst wil ik zeggen dat dit m'n eerste kennismaking is met ubuntu. Ik onderstaande geprobeerd met zowel ubuntu 6.06 als 6.10. Ik boot vanaf een cd en zie ubuntu opstarten. Ik kies voor schermresolutie 1280*1024 en na het booten zie ik het bericht "Not optimum mode recommened mode 1280*1024 60hz' over m'n scherm springen. Ik kan bijgevolg niets doen. Het bericht komt van m'n scherm denk ik; het is een samsung syncmaster 710N.
at moet ik doen om toch obuntu draaiende te krijgen. De volgende stap is een installatie o pm'n pc en wie weet gooi ik windows er ooit af ???

Alvast bedankt,

rataplan.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Boot vanaf cd geeft Not optimum mode
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/23, 19:53:42 »
Welke versie heb je gedownload? De alternate of de live-cd.
Normaal kom je bij de live-cd niet in een scherm met de vraag welke resolutie je wil gebruiken dat kiest hij zelf.

Krijg je errors voor hij de schermresolutie vraagt?

Heb je de cd getest op fouten, heel wat installaties mislukken omdat er een foutje in de cd zit. Eenvoudig te testen door de cd in een andere pc te proppen en als ie 't daar wel doet is ie goed.

ps: alvast welkom hier ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

rataplan

  • Gast
Boot vanaf cd geeft Not optimum mode
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/23, 22:25:46 »
Hoi,

het is de live cd (ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso). Zowel de 6.06 als de 6.10 geven hetzelfde probleem. op m'n andere pc  lukt het wel, het zal dus wel aan m'n scherm liggen. Maar wat kan ik er aan doen?

Mvg,

rataplan.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Boot vanaf cd geeft Not optimum mode
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/26, 16:40:23 »
Je kan altijd met de alternate cd installeren, dit gebeurt in tekst modus, en na de installatie kan de resolutie veranderd worden.