Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureaublad op afstand - Lukt niet automatisch  (gelezen 1056 keer)

Bureaublad op afstand - Lukt niet automatisch
« Gepost op: 2010/05/13, 14:04:31 »
Ik heb op de machine die ik wil benaderen (10.4) bureaublad op afstand ingesteld met aanmelden met wachtwoord, niet om bevestiging vragen.
In principe (althans dat was zo onder 9.10) zou ik dan op een andere machine binnen mijn netwerk met 'werkplek op afstand' automatisch moeten kunnen inloggen na invoering van het wachtwoord.
Echter, de machine die ik wil benaderen wil eerst dat er een sleutelbos ontgrendeld wordt.
Dat wil ik niet. Ik wil gewoon het bureaublad kunnen overnemen, zonder dat ik eerst naar de machine toe moet gaan om die sleutelbos te ontgrendelen. Hoe doe ik dat?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Bureaublad op afstand - Lukt niet automatisch
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/13, 22:10:06 »
Ik gok dat de sleutelbos een lokaal programma is die dit "wachtwoord" voor de remote machine op wil slaan. Om deze op te kunnen slaan is het wachtwoord van het sleutelbos programma nodig. Dit is standaard het wachtwoord waarmee je in moet loggen.

Waarschijnlijk hoeft je daarna niet meer het wachtwoord in te geven om dat bureaublad over te nemen, maar vult dit programma dit automatisch in.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Bureaublad op afstand - Lukt niet automatisch
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/14, 11:39:45 »
Ik gok dat de sleutelbos een lokaal programma is die dit "wachtwoord" voor de remote machine op wil slaan. Om deze op te kunnen slaan is het wachtwoord van het sleutelbos programma nodig. Dit is standaard het wachtwoord waarmee je in moet loggen.

Waarschijnlijk hoeft je daarna niet meer het wachtwoord in te geven om dat bureaublad over te nemen, maar vult dit programma dit automatisch in.
Beste Ronnie: Dat is verkeerd gegokt. Misschien heeft mijn tekst voor mist gezorgd.

De remote machine opent, zodra ik deze met 'werkplek op afstand' benader een venster met 'sleutelbos ontgrendelen'. En dat doet het elke keer bij een nieuwe sessie. (Dus elke keer als ik de remote machine opnieuw heb opgestart hetgeen ik dagelijks een keer doe). Er worden dus geen wachtwoorden opgeslagen, behalve dan in dat sleutelbosprogramma dat met het wachtwoord ontgrendeld moet worden.  In 9.10 was het voldoende om in de remote machine in te stellen dat er niet om bevestiging gevraagd hoefde te worden om automatisch het bureaublad over te nemen. is het sleutelbossenverhaal te omzeilen op de remote machine?