Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical investeert 1 miljoen in grote data  (gelezen 513 keer)

Canonical investeert 1 miljoen in grote data
« Gepost op: 2012/09/11, 20:28:09 »
http://www.thevarguy.com/2012/09/11/canonica-shuttleworth/

Zozo, dat kan wel eens mooi uitpakken voor iedereen! :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Canonical investeert 1 miljoen in grote data
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/11, 22:07:04 »
voor iedereen! :)

voor iedereen? "Ceph provides object storage, block storage, and a network file system through a scalable, high-performance unified platform" voor "enterprises and cloud providers". ok

Iedereen op dit Ubuntu forum?
his interest in Inktank and Ceph should be read as mostly personal, not part of an effort to advance Ubuntu
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Canonical investeert 1 miljoen in grote data
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/11, 22:34:37 »
Uiteindelijk profiteert Ubuntu er ook weer van neem ik aan. "advance" is niet hetzelfde als "de vruchten plukken van".
(niet specifiek tegen jou gericht, meer in het algemeen). Altijd dat ene woordje... Breng ik een leuk bericht, is 1 woordje misschien iets te groot gezegd en dan krijg ik meteen dat soort kritiek...

Nuja, laat ook maar. Heb al genoeg droevenis gehad vandaag om hier nog serieus op in te gaan. Jammer dat ik niet gewoon een leuk bericht kan plaatsen op dit forum zonder op een woordje aangevallen te worden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Canonical investeert 1 miljoen in grote data
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/12, 00:55:45 »
Canonical investeert helemaal niets, het artikel meldt dat het privévermogen van Shuttleworth is.

Verder is dit bedrijf/deze technologie voor de gemiddelde normale gebruiker totaal irrelevant.
Heb je een heel serverpark en zeeën van opslagruimte die je beschikbaar wil maken, dan heb je hier wat aan. Maar dan hebben we het wel over grote bedrijven, niet de simpele consument.

Hoeveel Ubuntu hiervan gaat profiteren is ook nog maar de vraag. De technologie (Ceph) zit in de standaard kernel, dus iedere distro kan er gebruik van maken. Verder is het een concurrent van Amazon S3 en van GlusterFS dat door Red Hat ontwikkeld wordt om maar een paar voorbeelden te noemen.

Nog een achtergrondartikel: http://techcrunch.com/2012/08/30/how-to-get-your-ph-d-project-included-in-the-linux-kernel/


Verder vind ik het ook niet zo nuttig om een heel nieuw topic te maken met 1 link en 1 zin die niet eens een korte samenvatting geeft, of in ieder geval iets om over te discussiëren. Het dumpen van simpele nieuwsberichtjes lijkt me nogal overbodig, die kan iedereen met een RSS reader en een abonnement op relevante feeds zelf ook wel vinden.

Re: Canonical investeert 1 miljoen in grote data
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/12, 11:01:43 »
Ik zou voorzichtig zijn met het stellen dat nieuwe ontwikkelingen gericht op grootschalig gebruik niet interessant kunnen zijn voor consumenten, of je moet natuurlijk echt weten wat je roept, en het goed doordacht hebben.

Neem bijvoorbeeld dingen als virtualisatie e.d. Die zijn echt niet ontwikkeld voor gebruik door consumenten, en toch denk ik dat er heel wat consumenten zijn op dit forum die virtualisatieoplossingen gebruiken. Wie weet zijn  bijvoorbeeld de netwerk opslag mogelijkheden van Ceph in de toekomst wel heel interessant voor eenvoudige NAS oplossingen in huis? Ik weet het niet, maar ik zou het niet zonder meer afbranden.