Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: één Linuxdistributie  (gelezen 6873 keer)

Re: één Linuxdistributie
« Reactie #50 Gepost op: 2012/09/10, 10:47:09 »
Ik vanaf 8.04 (hoewel ik 7.10 daarvoor wel eens getest had).

Ik denk niet dat 1 distro nodig is. Dje kleintjes zijn voor specifieke doelgroepen en anno 2012 is het boegbeeld voor Linux op de desktop toch wel Ubuntu.

Offline RikRik

  • Lid
Re: één Linuxdistributie
« Reactie #51 Gepost op: 2012/09/10, 23:16:49 »
Jaren geleden zocht ik iets anders dan Windows, en ik hoorde van Linux.  De systeembeheerder van ons bedrijf had Suze Linux in een doos met plm. 9 cd,s, en een Engelse gebruiksaanwijzing, ook verdeeld in een paar dikke boeken. Het installeren gaf nagenoeg geen problemen, en ik had Suse op mijn pc.
Via, via hoorde ik van Ubuntu, maar de keuze voor een leek lijkt mij heel moeilijk door alle diversiteiten. Door al het oefenen met andere distro's wordt je kennis wel verrijkt, en ik gebruik Ubuntu denk ik van 7.04?? En nog steeds tot grote tevredenheid.

Vr.gr.

jabuca

Geweldig zo'n systeembeheerder  :D
Ik heb een tijd als alternatief voor Windows,  OS/2 Warp gebruikt (wie kent het nog ) later weer terug naar Windows 98, Windows xp .
Op een computerbeurs kreeg ik een cd met Ubuntu , volgens mij Ubuntu 8.04, sindsdien verknocht aan Ubuntu..

Re: één Linuxdistributie
« Reactie #52 Gepost op: 2012/09/10, 23:41:49 »
Ik vanaf 8.04 (hoewel ik 7.10 daarvoor wel eens getest had).

Ik denk niet dat 1 distro nodig is. Dje kleintjes zijn voor specifieke doelgroepen en anno 2012 is het boegbeeld voor Linux op de desktop toch wel Ubuntu.
Ik hou vast aan het idee van 1 distro voor de desktop/server, bestaand uit de grote drie, zo ongeveer, en de wat kleintjes voor de "die hards". Want zeg nou zelf, van de ongeveer265 smaken installeer en gebruik je nooit 265 stuks die sowieso op de grote lijken. Af en toe van die uitzonderingen voor oude meuk, maar dan hebben we het toch wel gehad. Neemt niet weg dat een ieder die in den krochten een distro in elkaar knutselt, dit niet mag uitgeven. 
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: één Linuxdistributie
« Reactie #53 Gepost op: 2012/09/11, 00:58:50 »
Yep my2 > 7.04 yep Feisty fawn fijne uitgave was dat.

Onderstaand artikel heeft mij toen overgehaald ..nooit spijt van gehad !.
http://www.zdnet.be/reviews/67818/ubuntu-feisty-fawn-7-04/
Ubuntu 'Feisty Fawn' 7.04
Tijd om over te stappen?
27 april 2007 | Jamie Biesemans

Leuk dat je nog het precieze artikel weet. Ik ben ook begonnen met Feisty (daarna wel een tijdje zonder Linux gezeten) maar zou echt niet meer weten hoe ik toen van Ubuntu heb gehoord.