Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foto's screensaver cosmos uitbreiden [OPGELOST]  (gelezen 1707 keer)

foto's screensaver cosmos uitbreiden [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/10/27, 16:35:45 »
Ik ben helemaal weg van de screensaver in 10.04, cosmos.
Na wat snuffelen op het internet heb ik nog +- 15 mooie foto's gevonden, die ik wil toevoegen aan de foto's in de Cosmos sreensaver. Ik heb al geprobeerd dat te doen via usr/share/pixmaps/ backgrounds/cosmos en daar deze foto's bijgeplakt. Maar helaas wilt dat niet lukken....Hij blijft de standaard foto's tonen.

Weet iemand een how to ?

Die foto's zijn echt magnifiek, vandaar

Grt
« Laatst bewerkt op: 2010/10/30, 21:25:13 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Roc.am

  • Lid
Re: foto's screensaver cosmos uitbreiden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/27, 18:45:00 »
Je moet ze in de map usr/share/backgrounds/cosmos

Daar heb ik ze ingezet werkt pas na restart goed.

- Roc

Re: foto's screensaver cosmos uitbreiden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/28, 12:11:15 »
Ok dat heb ik gevonden ! Maar om deze map te kunnen accessen moet ik als root inloggen ...  Hoe doe ik dat het best? Ik heb ondertussen ook achterhaald dat ik het srciptje moet aanpassen om de bijgevoegde foto's te laten roteren. Ook daar geen probleem, maar ik kan met Gedit alleen lezen doen (dus ook root beveiligd) . Ik dacht ik maak een nieuwe map aan op die locatie (supercosmos genoemd) en doe al het nodige, maar ook dat is precies niet mogelijk...

Hoe doe ik dat nu het best?

@ Roc, bedankt voor de tip !!!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: foto's screensaver cosmos uitbreiden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/28, 12:16:50 »
Alt+F2 en invoeren: gksudo nautilus
Nu kom je in je persoonlijke map terecht mét rootrechten, dus oppassen met wat je doet, zo kan je naar de bewuste map navigeren en alle gewenste bewerkingen met rootrechten uitvoeren.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: foto's screensaver cosmos uitbreiden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/28, 12:21:10 »
@ progger thx dat was wat ik zocht !!! ik was al met de terminal bezig maar dat ging niet zo goed  XD

thx

in mijn volgende post zal ik een volledige omschrijving geven van hoe ik het heb geflikt !!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: foto's screensaver cosmos uitbreiden
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/30, 18:07:11 »
Met die rootrechten is het eenvoudig Cosmos uit te breiden; copy/ paste in de Cosmos-folder.

Nu om mijn screensaver niet te veranderen heb ik een aparte map gemaakt om te gebruiken als screensaver. MAAR !!! Hoe stel ik het menu in van de schermbeveiligingskeuzes??
Dus ik wil een extra screensaver-keuze toevoegen met de naam van mijn nieuwe map.
Ik heb geprobeerd dat te doen via Alt+F2 / gconf-editor en dan bij apps/ gnome-screensaver en dan de sleutel te bewerken van de thema's. Maar hij schijnt dat niet te willen aanpassen in het keuzemenu...
Dus ik denk dat ik het Gnome menu moet aanpassen. Het voorbereidende werk heb ik al gedaan; bij applications staat mijn nieuwe map wél.

Iemand een idee ?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/30, 19:16:19 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: foto's screensaver cosmos uitbreiden
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/30, 21:24:44 »
Het is me gelukt !!!! Via deze link heb ik een waarde kunnen toevoegen aan de gnome-screensaver;

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1476079

gewoon de namen van Gltext veranderen met de naam van je nieuwe folder !! (Doe eerst het noodzakelijke voorbereidende werk)

En ja hoor ; in de screensaver opties (keuze van je screensaver) komt dan de naam van je eigen screensaver.

Simpel, maar je moet het wel weten ....

Dit is de link voor het 'voorbereidende' werk;

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1534840

Het scriptje waar ik eerder over sprak was voor de background te laten roteren, je moet dus de namen van je foto's plaatsen ipv de namen van de cosmos screensaver (het simpelste is copy/paste van het scriptje in je eigen folder en dan aanpassen waar nodig). Ik heb voor the galaxy gekozen maar je kan best dit ook met je eigen foto's. This is where linux begins  (lol)

Fantastisch Ubuntu !!! Ik ga zeker een complete how to maken in het nederlands voor de mensen die dat ook willen proberen; stay tuned !!!
« Laatst bewerkt op: 2010/10/30, 21:41:45 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort