Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanwezigheid bij IRC meetings  (gelezen 6842 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/24, 22:52:01 »
Hoe vaak hebben jullie die discussie nu welniet aangehaald? Juist, tè vaak naar mijn bescheiden eigen mening. Niet lullig bedoeld maar het is steeds weer hetzelfde liedje. Hoe lang blijft men nog in dat cirkeltje rondlopen?

Kan men aanwezig zijn en heeft men interesse: Goed.

Kan men niet aanwezig zijn door tijdgebrek, eender wat het is of heeft men geen interesse: Ook goed.

Leg je er een keer bij neer dat het zo is en altijd zo zal zijn. Simpel toch?  :)


Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/24, 23:02:04 »
Hoe vaak hebben jullie die discussie nu welniet aangehaald? Juist, tè vaak naar mijn bescheiden eigen mening. Niet lullig bedoeld maar het is steeds weer hetzelfde liedje. Hoe lang blijft men nog in dat cirkeltje rondlopen?

Kan men aanwezig zijn en heeft men interesse: Goed.

Kan men niet aanwezig zijn door tijdgebrek, eender wat het is of heeft men geen interesse: Ook goed.

Leg je er een keer bij neer dat het zo is en altijd zo zal zijn. Simpel toch?  :)

Daarom had ik ook geopperd, om als men stelselmatig niet aanwezig is bij zulke meetings, men gewoon geroyeerd kan worden, of het z.g.n. 'teamlid' o.i.d. gewoon opheffen. Ik bedoel, als je werkelijk ergens intresse in hebt, dan ben je ook bij meetings en aanverwante zaken aanwezig lijkt (ook al kan het natuurlijk eens voorkomen, dat men geen tijd of gewoon ordinair geen zin heeft, dat kan de beste gebeuren) .. Maar als je je ergens voor opgeeft, en gewoon weg verzaakt in allerlei dingen, dan zou ik maar eens vraagtekens gaan stellen bij je lidmaatschap, of dat dan wel zo'n wel over wogen keuze is geweest :)

Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/24, 23:04:10 »
Maar dat is dan een beetje overdreven voor IRC Meetings. Ik ben op alle andere vlakken die van me verwacht worden wél actief als teamlid. Dus alleen omdat je 1 dingetje niet altijd kan uitvoeren, vind ik niet dat je vraagtekens moet gaan zetten bij je teamlidmaatschap.

Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/24, 23:05:32 »
Maar dat is dan een beetje overdreven voor IRC Meetings. Ik ben op alle andere vlakken die van me verwacht worden wél actief als teamlid. Dus alleen omdat je 1 dingetje niet altijd kan uitvoeren, vind ik niet dat je vraagtekens moet gaan zetten bij je teamlidmaatschap.

Het een is een uitvloeisel van het ander .. Als jij b.v. op je werk (of school, of wat dan ook) niet op 'meetings' verschijnt, ook al doe je nog zo je best, denk ik dat je zonder pardon je biezen kan gaan pakken, ook al doe je nog zo je stinkende best op andere gebieden ;)

Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #29 Gepost op: 2010/08/24, 23:14:33 »
Maar er is een verschil tussen school/werk en IRC Meetings. Teamlid zijn is puur op VRIJWILLIGE basis.

Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #30 Gepost op: 2010/08/24, 23:17:27 »
Maar er is een verschil tussen school/werk en IRC Meetings. Teamlid zijn is puur op VRIJWILLIGE basis.

Dat vrijwillige basis .. Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in, en dat er dan andere dingen 'voor gaan', ook daarin geef ik je helemaal gelijk .. Maar, ook als je je vrijwillig opgeeft, om bepaalde taken uit te voeren (maakt eigenlijk niet uit waar of hoe je dat doet), geeft gewoon bepaalde verplichtingen met zich mee. En als je dan een keer niet kan of wil, of vul maar iets in .. Geef dat dan gewoon aan ..

Denk dat er niemand er een probleem ervan maakt, als b.v. jij aangeeft dat je b.v. vandaag verzaakt omdat je b.v. moet leren voor een school proefwerk o.i.d. .. Maar verzaak je gewoon, zonder iets van je te laten horen .. Tsja, dan kan nog wel eens vreemd over komen lijkt me ;)

Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #31 Gepost op: 2010/08/24, 23:23:10 »
Daar heb je ook wel een punt ja.
Gelukkig laat k wel altijd weten (sowieso aan mn collega's, maar vaak ook aan jullie) als ik er niet bij ben op een meeting. Maar je hebt wel gelijk dat iedereen dat eigenlijk zou moeten doen :)

Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #32 Gepost op: 2010/08/24, 23:24:21 »
Daar heb je ook wel een punt ja.
Gelukkig laat k wel altijd weten (sowieso aan mn collega's, maar vaak ook aan jullie) als ik er niet bij ben op een meeting. Maar je hebt wel gelijk dat iedereen dat eigenlijk zou moeten doen :)

Wel zo netjes lijkt me .. En het voorkomt scheve gezichten ;)

DarkEra

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #33 Gepost op: 2010/08/24, 23:39:45 »
Dat men even tijdig doorgeeft niet aanwezig te kunnen zijn op een meeting is inderdaad wel netjes.

Maar...
Er zijn verschillende fora waar het ene teamlid meer aanwezig is dan het andere en zo'n forum draait ook gewoon door zonder "gemekker" van leden. Die hoor je echt niet klagen zoals hier op vele vlakken gedaan wordt, neem dat van me aan.

Eerlijk is eerlijk, ik had in het verleden ook zoiets en zat ik ook met zulke zaken in de maag maar ondertussen interesseert het me totaal niet meer en kijk ik anders tegen zaken aan.

Er wordt hier gedaan alsof het hier allemaal Professioneel is of het gaat om een professioneel bedrijf waar mensen aanwezig moeten zijn en dat is het niet.
Men moet het zien en blijven zien als hobby, daarbij.... het zijn nog altijd vrijwilligers die het doen, betaald worden ze er niet voor. Als men tegen mij zou zeggen dat ik aanwezig moet zijn (forum of IRC), want zo komt het over nu en in de voorgaande discussies, dan trekken ze bij mij toch aan het verkeerde eind en zeg ik zéér simpel: "Moeten? Ik moet totaal niets."

Zovele topics en discussies hebben we al gehad over het aanwezig zijn op IRC, over Teamleden enzovoort en het is steeds weer van hetzelfde. Ongeacht of er nu nieuwe teamleden bij zijn gekomen of niet... of dat er een geheel nieuw team zou zijn, het zijn de forumleden die blijven doorhameren en deze discussies blijven aanhalen.
Dit is volgens mij allemaal voortgevloeid uit de problematiek van twee jaar terug lijkt mij zo toen opeens een aantal mensen zijn opgestapt, daar ligt de oorzaak en is het allemaal mee begonnen want sindsdien zijn er niks anders dan dit soort topics met zulke discussies. En na twee jaar wordt men dat een beetje beu want men blijft, net als eerder genoemd, in een cirkel rondlopen waar men gewoonweg totaal niet uit blijkt te komen.


Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #34 Gepost op: 2010/08/24, 23:42:56 »
Je MOET ook van niemand de keuze maken om vrijwilliger te worden .. En tsja, ook als vrijwilliger heb je nu eenmaal verplichtingen die je zelf over je afroept. Wil je al zulke dingen niet, begin er dan gewoon niet eraan, en blijf gewoon lid ;)

En dat het een hobby is, ook daarin heb je volkomen gelijk .. Dat neemt niet weg dat je er wel serieus mee bezig kan zijn, op welk vlak dan ook ;)

DarkEra

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #35 Gepost op: 2010/08/24, 23:49:40 »
Ieder zijn mening en kern van waarheid. Tuurlijk.

Maar het moet wel leuk blijven en geef nou zelf eerlijk toe, twee jaar het constante herhalen van steeds dezelfde discussie is toch de verspilde moeite en niet echt leuk meer. Of vindt jij van wel dan?

Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #36 Gepost op: 2010/08/24, 23:52:38 »
Ieder zijn mening en kern van waarheid. Tuurlijk.

Maar het moet wel leuk blijven en geef nou zelf eerlijk toe, twee jaar het constante herhalen van steeds dezelfde discussie is toch de verspilde moeite en niet echt leuk meer. Of vindt jij van wel dan?

Nah, als deze discussie al zolang speelt, dan zou ik al opper-beheerder eens mijn taak oppakken, en koppen met spijkers gaan slaan ;)


DarkEra

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #37 Gepost op: 2010/08/25, 00:13:50 »
En dat bedoel ik nou, dit soort gemekker kom je dus echt alleen hier tegen en zijn het de forumleden die ermee doorgaan.  :rolleyes:

Jullie vergeten volgens mij dat jullie met mensen te maken hebben en het wordt er op deze manier niet leuker op voor de teamleden.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/25, 00:20:08 door DarkEra »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #38 Gepost op: 2010/08/25, 00:23:29 »
Ook ik vind dat er in dit draadje een hoop wordt gezeurd. Laten we blij zijn dat er überhaupt mensen zijn die als vrijwilliger tijd willen steken in het leiden van dit forum.

Mijn advies aan de leiding van Ubuntu-NL: trek je niks aan van dit loze gemekker. Er zijn blijkbaar mensen die jullie als boksbal willen gebruiken om wat ergernissen af te reageren. Leen je daar niet voor, zou ik zeggen.... Een boksbal, die kopen die lieden maar in de sportwinkel.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #39 Gepost op: 2010/08/25, 08:10:34 »
DarkEra, +1.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #40 Gepost op: 2010/08/25, 09:45:15 »
De discussie loopt een beetje één bepaalde kant op. Lees aub nog eens mijn eerste post.

Er zijn verschillende fora waar het ene teamlid meer aanwezig is dan het andere en zo'n forum draait ook gewoon door zonder "gemekker" van leden. Die hoor je echt niet klagen zoals hier op vele vlakken gedaan wordt, neem dat van me aan.
Het gaat om de Ubuntu-NL gemeenschap met al zijn 'teams' en betrokken mensen, niet om het forum alleen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

DarkEra

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #41 Gepost op: 2010/08/25, 12:09:33 »
En waar praat ik over? Juist, over de Ubuntu NL community en teamleden, ook over de manier waarop sommige leden van de community steeds weer bezig zijn. Niet over het forum alleen Wazzzaaa maar alles in z'n geheel.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/25, 12:12:25 door DarkEra »

Phr3ak

  • Gast
Re: Aanwezigheid bij IRC meetings
« Reactie #42 Gepost op: 2010/08/25, 19:54:29 »
En waar praat ik over? Juist, over de Ubuntu NL community en teamleden, ook over de manier waarop sommige leden van de community steeds weer bezig zijn. Niet over het forum alleen Wazzzaaa maar alles in z'n geheel.

Nah, als we het over de z.g.n: "Nederlandse Ubunty Community" gaan hebben, dan moet ik toegeven, dat ik het persoonlijk allemaal een beetje vindt tegen vallen ;)