Interactief > Andere distributies

Kernel panic

<< < (2/4) > >>

Tom:
Als U nu dat doet wat  @Pjotr geschreven had bent U van de hele ellende af ,en loopt Uw systeem lekker verder ,ik doe dat al enkele jaren zo en had er nooit problemen mee.

MKe:
Een meer inhoudelijke reactie. Je probleem is waarschijnlijk dat er een driver is die niet goed integreerd in de nieuwe kernel versie. Dit wordt veroorzaakt doordat de Linux kernel een zogenaamde 'Monolitische kernel' is, dit in tegenstelling tot besturingsystemen als Windows en Minix die een zogenaamde 'Microkernel' hebben. Het verschil is dat de Linux kernel 1 binair bestand is met alles ingebakken, terwijl b.v. Windows de kernel heeft opgehakt in kleinere geisoleerde stukken. Drivers zijn bij Linux dus een onderdeel van de kernel. Het was een bewuste keuze van Linus om de kernel monolitisch te maken. Je kunt de hele discussie tussen Linus en Tannenbaum (maker van Minix) op het internet vinden als je wilt. Een monolitische kernel heeft voordelen, vooral w.b. prestaties en optimalisaties. Het nadeel zie je hier, een slechte driver kan je systeem platgooien omdat alles samenhangt.
Enige oplossing is idd om de laatste goed-werkende kernel vast te zetten totdat de problemen met de nieuwe kernel zijn opgelost, zoals Pjotr voorsteld. Als je weet wat je doet zou een bugreport naar Ubuntu wenselijk zijn, maar ik snap wel dat dat eventueel buiten je confortzone zou kunnen zijn.

yvja:

--- Citaat van: Pjotr op 2021/07/29, 10:35:36 ---Start op vanaf die oudere systeemkern, verwijder de nieuwere en installeer voorlopig geen nieuwe systeemkernen meer. Je kunt de komst van nieuwe systeemkernen als volgt verhinderen:
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/tips-3.html#ID14
(punt 14)

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor deze tip, nu kan ik ook weer ontwerpen maken in mijn borduurprogramma!

yvja:

--- Citaat van: Tom op 2021/07/29, 11:18:55 ---Als U nu dat doet wat  @Pjotr geschreven had bent U van de hele ellende af ,en loopt Uw systeem lekker verder ,ik doe dat al enkele jaren zo en had er nooit problemen mee.

--- Einde van citaat ---

Neen, dus niet want nu doet het weer hetzelfde. Denk dat het maar beter is om een andere aan te gaan schaffen. En wel weer zonder besturingssysteem Windows.

emvedeesje:
@yvja

--- Citaat ---Neen, dus niet want nu doet het weer hetzelfde. Denk dat het maar beter is om een andere aan te gaan schaffen.
--- Einde van citaat ---

Dan mag je deze gerust naar mij opsturen, die kan ik gebruiken...

OF

Zet er eens Mint 20.2 op want in Mint is het gedoe met de kernels heel vlot te beheersen.
Heb er nog nooit problemen mee gehad.
En je blijft in de Linux familie...

groeten van Michael

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie