Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?  (gelezen 2907 keer)

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Gepost op: 2011/04/18, 19:20:02 »
Hallo Ubuntu'ers ;)!

Ik ben mijn oude toetsenbord zat en ik wil graag dit toetsenbord kopen: http://store.apple.com/nl/product/MB110N/A?fnode=MTY1NDA1Mg&mco=MTMzNzg2MTU&s=topSellers

Een Apple Keybord die je kan aansluiten met USB 2.0.

Heeft er iemand misschien op dit forum Ubuntu naast zijn Mac OS X staan en die dan dit toetsenbord gebruikt? Ik vind het namelijk een beetje zonde om misschien 50 tot 70 euro weg te gooien.

Alvast bedankt!

Offline JvH

  • Lid
Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/18, 19:48:26 »
Zowel voor de Amerikaanse als voor de Nederlandse toetsenbordindeling kan er een Macintosh-variant ingesteld worden.
Volgens mij zou het dus moeten kunnen.

Offline Duckie

  • Lid
Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/18, 20:02:36 »
Gebruik al een tijdje zo'n zelfde op Ubuntu (en andere distro's) en kan je vertellen dat dit prima werkt.
Op zich best prijzig maar een heerlijk toetsenbordje vind ik persoonlijk.
____________________________________________

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/19, 17:35:30 »
Oke bedankt! Ik was even vergeten dat mijn vader zoń toetsenbord had, en zelf met bleutooth werkt het en typt inderdaad heerlijk!

Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/28, 23:35:39 »
En hebben jullie dit Apple keyboard dan aangesloten op een mac mini, imac, een hackintosh-mac, of zelfs op geheel mac-vreemde hardware?
Als het ook op mac-vreemde hardware werkt, wordt het nog interessanter.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden. ;)

Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/29, 00:45:56 »
Zo'n Apple-keyboard werkt gewoon via USB, toch? In dat geval kun je hem aan eender welke computer hangen.

Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/29, 07:55:59 »
Zo'n Apple-keyboard werkt gewoon via USB, toch? In dat geval kun je hem aan eender welke computer hangen.
Ik ben nog even op apple.com gaan kijken, en daar lees ik dit:
Citaat
Minimale systeemvereisten

Mac-computer met beschikbare USB 1.1- of USB 2.0-poort
Mac OS X versie 10.6.8 of hoger
Dat wijst er dus op dat er sprake moet zijn van een mac mini, imac, of minimaal een hackintosh-mac. Wat mij betreft liever dat laatste dan.
Nou ga ik in de loop van dit jaar waarschijnlijk toch een nieuwe pc samenstellen, dus ben ik nog vrij in m'n hardware-keuze. Maar osx op een hackintosh-mac aan de praat krijgen (met bv myhack), daar moet je dus voor in de BIOS duiken; En daar moet je wel weten wat je doet.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/29, 08:13:46 door Witte Haai »

Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/29, 11:41:39 »
Ik ben nog even op apple.com gaan kijken, en daar lees ik dit:
Citaat
Minimale systeemvereisten

Mac-computer met beschikbare USB 1.1- of USB 2.0-poort
Mac OS X versie 10.6.8 of hoger
Dat wijst er dus op dat er sprake moet zijn van een mac mini, imac, of minimaal een hackintosh-mac. Wat mij betreft liever dat laatste dan.
het Apple Aluminimum keyboard werkt prefect met Ubuntu, Apple ondersteund het niet echter, dus staat het niet in de systeem eisen.
ik gebruik er een, met Nederlandse indeling, in zowel Kubuntu 11.10 als in Windows 7, en werkt beide perfect.

overigens klopt dat 10.6.8 ook niet, want met Max OS X Tiger (10.4.x, bij mij 10.4.11) werkt hij prima.

ik heb overigens het "Apple keyboard met numeriek toetsenblok", of het wireless keyboard het ook doet weet ik niet,
maar ik denk van wel, je moet er dan echter wel rekening mee houden dat wireless toetsenboarden/trackpads/muisen van Apple via Bluetooth werken.
dus je moet dan wel een (USB) bluetooth adapter hebben, die word er niet bij geleverd omdat alle Mac's met OS X 10.6.x zoiezo al buetooth intern hebben.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/29, 12:55:23 »
overigens klopt dat 10.6.8 ook niet, want met Max OS X Tiger (10.4.x, bij mij 10.4.11) werkt hij prima.

Heel slim weer van apple; Zo word je meteen gepushd om een naar 'n nieuwe mac up te graden.

Offline Rxke

  • Lid
Re: Werkt Apple Keyboard op Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/19, 14:30:55 »
hoi,

kleine tip voor de Belgen (die de azerty layout gebruiken) op dit forum:  Als je een mac toetsenbord wilt gebruiken, kies dan voor de Franse / Macintosh layout. De standaard Belgische heeft oa @ op de verkeerde plaats.

die franse layout is ook niet 100%, ergens is er één teken dat niet overeenkomt met de layout, maar bij gebrek aan beter...