Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XBOX360 via netwerk aan ubuntu  (gelezen 3077 keer)

Offline L.P.

  • Lid
XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Gepost op: 2008/11/30, 12:00:55 »
Heeft iemand ook een idee om een XBOX360 aan ubuntu te koppelen zodat ik mijn opgeslagen films cq muziek kan afspelen via de xbox

Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/30, 12:21:46 »
wat biedt de xbox 360 precies aan? aan streaming server? upnp? een ftp server?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/30, 16:35:04 »
Zoek even op hoe je in Ubuntu de Samba server installeert. Dan kan de Xbox gewoon op je computer de bestanden lezen waarschijnlijk.

Offline L.P.

  • Lid
Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/30, 20:49:26 »
Nee heb geen windows media center op mijn ubuntu zitten en daar vraagt ie om

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/30, 22:43:47 »
Voor zo ver ik weet is XBOX360 alleen compatible met XP Media Center Edition en met Vista versies die Mediacenter ondersteuning hebben.
Je kan wel altijd films afspelen via usb op je 360, via netwerk zal het helaas niet lukken

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

hansieb112

  • Gast
Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/04, 16:24:14 »
Voor zo ver ik weet is XBOX360 alleen compatible met XP Media Center Edition en met Vista versies die Mediacenter ondersteuning hebben.
Je kan wel altijd films afspelen via usb op je 360, via netwerk zal het helaas niet lukken

Dit is niet waar.  Wat ideaal werkt is twonkymedia! voor ubuntu

http://www.twonkyvision.de/

Ik heb dit al een 3-4 week draaien op mijn ubuntu pc die ik als server heb ingericht.  Wat nog mooier is, is dat twonky een 30 dagen freeware versie is die niet geregistreerd hoeft te worden. Twonky blijft dus op 30 dagen staan en je kan twonky dus blijven gebruiken (op linux hoef je dus niks te registreren en kun je hem meer dan 30 dagen gebruiken)

Twonky zorgt ervoor dat je mappen kan delen van je ubuntu pc en deze op de xbox360 kan zien.
Via een webinterface kan je twonky instellen en hij detecteerd automatisch je xbox + mac adres op het netwerk.

Ideaal programma , je kunt instellen dat hij de mappen automatisch scant op nieuwe content.

Probeer dit eens, zo kun je dus van je ubuntu pc content streamen op je xbox 360!

Installatie linux: http://scrambled.wordpress.com/2008/01/06/howto-stream-music-pictures-and-movies-to-an-xbox-360-with-linux/
« Laatst bewerkt op: 2008/12/04, 16:28:30 door hansieb112 »

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/04, 16:28:30 »
Dat ziet er idd een veelbelovende oplossing uit, bedankt voor de link! Ik vermoed dat je dit dan via Wine draait?

Al vind ik het wel niet zo heel erg mooi dat je het programma 'illegaal' gebruikt en dat hier ook zo aanprijst. Als het programma je aanstaat kan je het toch gerust aanschaffen, kost echt niet zo veel!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

hansieb112

  • Gast
Re: XBOX360 via netwerk aan ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/04, 16:31:46 »
Dat ziet er idd een veelbelovende oplossing uit, bedankt voor de link! Ik vermoed dat je dit dan via Wine draait?

Al vind ik het wel niet zo heel erg mooi dat je het programma 'illegaal' gebruikt en dat hier ook zo aanprijst. Als het programma je aanstaat kan je het toch gerust aanschaffen, kost echt niet zo veel!

Ik begrijp dat het natuurlijk een bug in het programma is, maar ik verander zelf niks aan het programma. Dit is meer een geval van wat beter je product testen en eventueel een update uitbrengen die de glitch verhelpt.

Je hoeft het niet te emuleren met wine. Gewoon de .py draaien.  De service draait dan net zoals bijvoorbeeld sabnzbd op poort:9001 te benaderen via http://127.0.0.1:9001

Ik zweer bij twonky, werkt erg makkelijk en zeer effectief!  Enige jammere is dat de xbox geen subtitles kan lezen, maar filmbestanden met ingebakken subtitles.

« Laatst bewerkt op: 2008/12/04, 16:33:28 door hansieb112 »