Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?  (gelezen 490 keer)

Offline hugort

  • Lid
is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?
« Gepost op: 2015/01/24, 16:56:18 »
Ik heb al een tijdje een ubuntu systeem draaien, maar denk dat het voor de gebruikers handiger is een GUI te hebben die meer op windows lijkt. ze zeggen dat Mint meer op windows lijkt. Is de ubunutu GUI om te zetten naar Mint? is dit eenvoudig?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/24, 17:06:45 »
Alles kan, maar ik raad toch echt een schone installatie aan van Mint. Minder kans op rare storingen en moeilijk gedoe....

Offline hugort

  • Lid
Re: is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/26, 11:38:20 »
Dan zie ik er maar vanaf. toch dacht ik wel dat de Gui een los onderdeel binnen linux was. Vadaar de gedachte dat je dit zomaar kon omwisselen

Offline Henkp

  • Lid
Re: is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/26, 12:01:57 »
Dan zie ik er maar vanaf. toch dacht ik wel dat de Gui een los onderdeel binnen linux was. Vadaar de gedachte dat je dit zomaar kon omwisselen

Als je genoeg HD ruimte heb, dan zou je Mint 17.1 Rebecca er naast kunnen installeren, dus dual-boot. =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/26, 12:04:26 »
Dan zie ik er maar vanaf. toch dacht ik wel dat de Gui een los onderdeel binnen linux was. Vadaar de gedachte dat je dit zomaar kon omwisselen
Mint is meer dan alleen een andere werkomgeving.  :)

Re: is een ubuntu installatie eenvoudig om te vormen naar Mint?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/26, 12:33:51 »
Dan zie ik er maar vanaf. toch dacht ik wel dat de Gui een los onderdeel binnen linux was. Vadaar de gedachte dat je dit zomaar kon omwisselen

De GUI is tot op zekere hoogte een los onderdeel binnen Linux. Maar niet alle GUI's zijn zomaar te gebruiken op een bepaalde distro. Zo is het bijv. niet al te eenvoudig om Unity of Pantheon *stabiel* aan de praat te krijgen op andere distro's dan die van de *buntu-familie/ElementaryOS. Terwijl bijv. OpenBox of Enlightenment altijd wel goed werkt, ongeacht de distro. Cinnamon van Mint draait het meest stabiel op Mint en Antergos. Op Ubuntu zelf interfereert het een beetje met bepaalde dingen dus het is gegarandeerd dat Unity en Cinnamon in harmonie zullen leven met elkaar wanneer je Cinnamon installeert.