Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?  (gelezen 1642 keer)

kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Gepost op: 2012/06/16, 16:39:48 »
Ls,

ik zit te denken om volledig over tegaan naar linux thuis. ik heb nu al een tijdje wat test versies onder VMware draaien op mijn laptop.
om zo ins en outs te leren van Ubuntu, en tja ik loop nog wel eens tegen iets aan  :rolleyes: maar jullie helpen mij geweldig.
Ontzettend bedankt voor de ondersteuning echt super !

Maar kan ik de "look" van Ubuntu ook veranderen, standaard komt deze met rechts een "balk" en dergelijke.
kan je dit alles ook aanpassen ?,  ik moet een beetje "windows"look (sorry ....) maken voor de laptop van mijn vriendin.
Anders gaat ze hier niet aan wennen..

ik hoor graag wat er allemaal mogelijk is :)

mvg
Andre

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/16, 16:48:45 »
Ik zou Kubuntu eens een keer aan haar voorleggen, dat is de officiële afgeleiden van Ubuntu die het meest in de buurt komt van het uiterlijk van Windows.

Meer informatie:
http://www.kubuntu.org/

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/16, 17:16:04 »
Hallo Lukiboy we meet again :)

Maar ik dacht dat er ook een soort "update" waren dat je er alsware een andere look aan kan geven ?.
op dit moment download ik Kubuntu  12.04 versie (32 en 64 bitt)  ik zal deze eerst even testen op op vmware :)

mvg
Andre

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/16, 17:24:01 »
Er bestaan inderdaad thema's die Ubuntuop Windows laten lijken, google maar eens op "Windows 7 theme pack voor Ubuntu".
Eventueel kun je KDE, de werkomgeving van Kubuntu, installeren in Ubuntu d.m.v. het pakket "kubuntu-desktop" (maar dat raad ik ook niet aan, omdat het mixen van werkomgevingen leidt tot een onstabiel systeem)

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/16, 18:32:15 »
Er bestaan inderdaad thema's die Ubuntuop Windows laten lijken, google maar eens op "Windows 7 theme pack voor Ubuntu".
Eventueel kun je KDE, de werkomgeving van Kubuntu, installeren in Ubuntu d.m.v. het pakket "kubuntu-desktop" (maar dat raad ik ook niet aan, omdat het mixen van werkomgevingen leidt tot een onstabiel systeem)
Dit absoluut niet doen. Als je Kubuntu wilt uitproberen, installeer dan een verse Kubuntu. Eventueel in een VM.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/16, 19:17:37 »
Of Xubuntu, dat is ook erg mooi en stabiel.
Zie ook http://www.dbos.nl
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/16, 19:32:14 »
Kubuntu zo zelfstandig mogelijk installeren. Het komt heel dicht out-of-the-box bij een Windows-gevoel aan.
Nog een voordeel: KDE 4.8.3 is enorm stabiel en je hebt veel instelmogelijkheden.

KDE is al voorgesteld aan mensen als de nieuwe Windows, en het werd heel goed onthaald (zie filmpjes op YouTube).

Nadeel: weinig of geen *heel goede* sites om Kubuntu helemaal mooi af te stellen. Ook een heel aparte benaming van diverse progjes is een leerschool. Afstellen van Kubuntu vereist een goede kennis van de diverse benamingen maar buiten dat is het veruit hetzelfde.

Ik zou zeggen: gooi het er eens op; laat je vriendin even ermee werken; indien ok, werk de installatie dan volledig af.

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/16, 19:40:53 »
Er bestaan inderdaad thema's die Ubuntuop Windows laten lijken, google maar eens op "Windows 7 theme pack voor Ubuntu".
Eventueel kun je KDE, de werkomgeving van Kubuntu, installeren in Ubuntu d.m.v. het pakket "kubuntu-desktop" (maar dat raad ik ook niet aan, omdat het mixen van werkomgevingen leidt tot een onstabiel systeem)
Dit absoluut niet doen. Als je Kubuntu wilt uitproberen, installeer dan een verse Kubuntu. Eventueel in een VM.

Ik heb er ook bijgezet dat het niet verstandig is, maar TS vroeg om andere manieren.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/16, 19:42:03 »
Kubuntu is idd een aanrader. Mijn oma van ruim 80 heeft het nu in gebruik en vindt het geweldig. Komt van XP af.
Voor een echte Windows look and feel zou je Zorin OS moeten proberen :)

EDIT: Als je het pakket 'kde-workspace' installeert komt slechts KDE mee. Niet de hele meuk van Kubuntu :)

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/17, 00:45:31 »
Of Xubuntu, dat is ook erg mooi en stabiel.
Zie ook http://www.dbos.nl

Niet schaamteloos Xubuntu gaan promoten wanneer niet nodig. TS wil een omgeving die op Windows 7 lijkt, dan zit je dus aan Kubuntu en totaal niet aan Xubuntu.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/17, 11:19:18 »
Ook een tip is misschien naar 'Zorin OS' kijken. Dat is een afgeleide van ubuntu die 1:1 op windows 7 lijkt.

Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/17, 11:30:08 »
Ik vraag me eigenlijk af of je dat wel moet willen, op Windows lijken. Dat wekt een beetje de schijn dat alles hetzelfde werkt (en dezelfde programma's werken) als op Windows terwijl Linux gewoon fundamenteel anders is, punt. Naar mijn mening hou je mensen voor de gek door een Windowsuiterlijk na te apen.

Offline Nollie

  • Lid
Re: kan ik Ubuntu ook desktop aanpassen ?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/17, 12:00:21 »
de balk (launcher) aan de onderzijde (=Win7) via http://www.webupd8.org/2011/10/how-to-move-unity-launcher-to-bottom-of.html

(niet getest door mij, btw)
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.