Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Usage access issue op Redmi smartphone  (gelezen 607 keer)

Offline Noidem

  • Lid
Usage access issue op Redmi smartphone
« Gepost op: 2020/01/10, 14:51:11 »
Ik ben voor een kennis diens smartphone (Xiaomi Redmi Note 8T /Android 9 met MIUI 11) aan het configureren. Nou is er een optie om de toegang tot de gebruikersdata voor iedere app uit te schakelen ('Turn off usage access'). Fijne optie want dat gesnuffel is verre van prettig.

Echter wanneer ik de toestemming uitschakel (van Allowed naar Not Allowed) dan geeft de smartphone keurig aan dat dat gebeurd is, maar wanneer ik het Usage Access scherm vervolgens sluit en weer open, dan staat de toestemming gewoon weer ingeschakeld (dus Allowed) >:(!
De app waarmee ik hiertegenaan loop heet 'Digital Wellbeing' (what's in a name ^-^).

Voor het digitale welzijn van mijn kennis, zou het prettig zijn wanneer de app uitgeschakeld blijft.

Weet iemand misschien hoe dit voor elkaar te krijgen?

(PS : hetzelfde geldt voor de app 'System launcher'. De rest van de apps blijven wel op 'Not Allowed' staan.)
« Laatst bewerkt op: 2020/01/10, 15:12:17 door Noidem »

Offline Noidem

  • Lid
Re: Usage access issue op Redmi smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/12, 08:21:08 »
Het blijkt nu dat niet alleen voornoemde apps 'zichzelf weer inschakelen', maar andere ook. Er lijkt sprake te zijn van een soort willekeur. Je geeft aan 'Not Allowed'  en het system lijkt dat gewoon te overrulen, omdat het blijkbaar wil blijven tracken! Tamelijk frustrerend...

Iemand misschien toch een idee hoe dit te stoppen?
« Laatst bewerkt op: 2020/01/12, 08:47:49 door Noidem »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Usage access issue op Redmi smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/12, 11:46:46 »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Noidem

  • Lid
Re: Usage access issue op Redmi smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/12, 12:51:47 »
Bedankt...ik ga er maar eens rondsnuffelen. Ik dacht dat wellicht iemand hier er iets van af zou kunnen weten, maar uiteraard is Linux de core-business (hoewel Android natuurlijk op Linux gebaseerd is ;))