Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Winbond W89C33 mPCI 802.11 Wireless LAN Adapter  (gelezen 1425 keer)

antras

  • Gast
Winbond W89C33 mPCI 802.11 Wireless LAN Adapter
« Gepost op: 2008/01/08, 16:26:32 »
Wie kan mij helpen met een draadloze verbinding van een medion laptop (amd 64 atlon) met een Winbond W89C33 mPCI 802.11 Wireless LAN Adapter
Ik heb alles geprobeerd.

Dit kan voor mij en ik denk voor veel meer medion laptop amd 64 Atlon bezitters een reden zijn om weer naar windows te gaan.

Ik draai op Ubuntu 7.10

DFreeze

  • Gast
Winbond W89C33 mPCI 802.11 Wireless LAN Adapter
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/09, 12:54:00 »
He antras, een poosje geleden heb ik ook een vruchteloze poging ondernomen om de kaart werkend te krijgen onder ubuntu. Maar al mijn zoektochten mondden  in niets uit. De Windows driver werkt al niet heel fris onder WinXP (regelmatig wordt de verbinding verbroken), en onder Linux kreeg ik ooit even verbinding (alleen verbinding, geen internet / email) met ndiswrapper (ndisGTK om precies te zijn). Ik heb ongeveer 20 euro uitgegeven aan een externe MIMO kaart van Edimax voor in mijn PCMCIA slot. Sindsdien geen enkel probleem meer, super verbinding (en weer tijd vrij in mijn avonden voor leuke dingen, i.p.v. me suf te zoeken naar de oplossing voor dit probleem).

Wat je ook kan doen is een interne mPCI kaart kopen (bij voorkeur een intel wireless die werkt met de Open Source drivers). Het vervangen van je mPCI kaartje is namelijk helemaal niet moeilijk. Dat is wel iets duurder (ca. 35 euro), maar dan heb je geen lelijke uitsteeksels aan de buitenkant.

Het is in ieder geval een erg oude wireless kaart (ze hadden vast nog een stapeltje over van een paar jaar geleden). Ndiswrapper heeft op hun forums zelfs gemeld dat ze deze kaart niet (bewust) ondersteunen. Als 't werkt heb je mazzel...