Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden  (gelezen 3621 keer)

Bieuwe

  • Gast
Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Gepost op: 2009/03/19, 18:44:13 »
hoi mensen,

ik heb een klein probleempje met het verzenden en ontvangen van webcam beelden via amsn. Want om de een of andere reden gaat dit bij amsn altijd fout. nou heb ik adsl en zit ik 8 km buiten het dorp en is de snelheid dus niet optimaal. Maar voorheen met windows live messenger had ik er nooit problemen mee en nu met amsn werkt het dus helaas niet meer.

Ik vind dit erg jammer en vervelend en wou graag informeren of iemand een oorzaak weet. Of dat het klopt waar ik bang voor ben dat amsn het gewoon niet doet vanwege de lage snelheid?

Met vriendelijke groet,

Bieuwe

Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/22, 10:31:02 »
hoeveel kb/s heb je dan
of hoeveel mb internet (als je je mb internet pakket door 8 deelt krijg je je kb/s bij mij is het dus 4:8= 0.5 wat betekent dat ik maximaal 500 kb/s heb)
en volgens mij maakt dat niet uit als je wat trager internet hebt je zal dan alleen merken dat de video verzenden/ontvangen wat trager gaat en dus wat gaat harperen
waarschijnlijk moet je dan even in je instellingen gaan kijken ;) bij mij werkt het prima

Bieuwe

  • Gast
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/24, 11:04:33 »
Hoi Sanderman,

ik heb eens even een speedtest hier gedaan op speedtest.nl en de snelheid is inderdaad erg laag. de resultaten zijn als volgt:
Download  59.5 KByte/sec (=476 kbps)
Upload      15.4 KByte/sec (=123 kbps)

Doordat wij meer dan 8 km van het dorp, en daarmee ook het telefoonknooppunt, zitten hebben wij hier ook wel adsl, maar als er gebeld wordt, valt het internet uit, de afstand is te groot om die data tegelijk over de kabels te vervoeren.

Dus ja, misschien dat dat de oorzaak is van het niet kunnen verzenden en ontvangen van webcambeeld. Hoe wel me dat dan toch een beetje tegenvalt, want met windows messenger heb ik dat probleem hier nooit gehad en ik en mijn partner vinden het erg jammer dat we elkaar niet af en toe via cam kunnen zien.

groeten Bieuwe

Offline eXtreem

  • Lid
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/27, 17:37:54 »
Hoi Sanderman,

ik heb eens even een speedtest hier gedaan op speedtest.nl en de snelheid is inderdaad erg laag. de resultaten zijn als volgt:
Download  59.5 KByte/sec (=476 kbps)
Upload      15.4 KByte/sec (=123 kbps)

Doordat wij meer dan 8 km van het dorp, en daarmee ook het telefoonknooppunt, zitten hebben wij hier ook wel adsl, maar als er gebeld wordt, valt het internet uit, de afstand is te groot om die data tegelijk over de kabels te vervoeren.

Dus ja, misschien dat dat de oorzaak is van het niet kunnen verzenden en ontvangen van webcambeeld. Hoe wel me dat dan toch een beetje tegenvalt, want met windows messenger heb ik dat probleem hier nooit gehad en ik en mijn partner vinden het erg jammer dat we elkaar niet af en toe via cam kunnen zien.

groeten Bieuwe

Voor welke snelheid betaal je?
Heb je hier al eens over gebeld met je provider?

Het kan ook zijn dat je het niet goed hebt aangesloten. Je moet altijd de modem aansluiten vlak bij het ISRA punt. Dus de hoofdingang van de telefoonlijn. Voor de rest als er nog aftakkingen aanzitten (dus bijvoorbeeld een afgetapte aansluiting in de slaapkamer of keuken) moet je deze niet meer in gebruik nemen, niets op aansluiten. Het liefst de aftakking er helemaal afhalen. De kabel tussen de aansluiting aan de muur en de modem zo kort mogelijk houden. De kabel tussen de modem en de pc mag zo lang zijn als je wilt. Neem hiervoor wel minimaal cat5 kabel.
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/28, 13:30:26 »
dat is idd erg langzaam
ik denk dat het idd aan de snelheid ligt
ik gebruik namenlijk ook amsn en kan gewoon beeld ontvangen (maar volgens de speed test heb ik bijna 3200 kb/s download en 800 kb/s upload en mijn beeld werkt prima
(audio niet want mijn mic input is kapot :'( )

ik heb ook een test gedaan op speedtest.nl maar die klopt niet helemaal daar stond dat ik 290 kb/s kan
de adsl speedtest is veel beter die kwam uit op 400 kb/s en dat klopt ook want dat zie ik ook bij pan
« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 13:38:21 door sandermans15 »

Bieuwe

  • Gast
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/29, 12:56:12 »
Hoi Extreem,

voor welke snelheid er precies betaald wordt, dat weet ik niet, want ik woon intern bij het bedrijf waar ik werk en dus wordt alles via het bedrijf geregeld. Mijn baas heeft het ook allemaal wel bekeken, maar de adsl-snelheid wordt ook gegarandeerd tot een afstand van maximaal 8 km vanaf het knooppunt en daar zitten wij dus net boven.

Verder is alles in het pand volledig optimaal bedraad en aangesloten, dus daar ligt het niet aan.

Als het inderdaad wel aan de snelheid ligt, valt me dat dan tegen van Amsn, want ik had hier dus helemaal geen problemen mee met windows live messenger, die heeft altijd gewoon beeld kunnen verzenden en ontvangen.

groeten Bieuwe

Offline eXtreem

  • Lid
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/29, 13:04:05 »
Wat gebeurt er precies met het webcambeeld? En wat doet je webcam in applicatie's als camorama?
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Bieuwe

  • Gast
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/29, 17:18:47 »
@Extreem,

mijn eigen webcambeeld staat bij mij gelijk gewoon stil en de andere kant krijgt witbeeld en daarna wordt de webcam automatisch beƫindigd. Als ik webcambeeld wil ontvangen dan krijg ik gewoon helemaal niks, behalve het bericht dat de webcam beƫindigd is.

Mijn webcam doet het helemaal niet in camorama, die kan om de een of andere reden geen contact maken met de cam. Maar met Cheese doet de webcam het prima en ook als ik de webcam in Amsn instel is er niks aan de hand, doet hij het prima.

Endor

  • Gast
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/07, 17:31:37 »
Hallo allemaal

Met een kleine aanvulling. Ik heb hetzelfde verhaal. Mijn snelheid ligt wel vrij hoog
Download 643.6 KByte/sec (5149 kbps)
Upload 161.6 KByte/sec (1293 kbps)

Ik krijg het ook niet voor elkaar met amsn. van de ontvanger komt niet aan, en mijn beeld blijf ook stilstaan.

Bieuwe

  • Gast
Re: Amsn kan geen beeld ontvangen of verzenden
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/08, 09:37:02 »
Aangezien nog niemand een oplossing heeft kunnen bedenken, geef ik voorlopig de webcam in Amsn maar op. Voorlopig gebruik ik wel Skype voor de webcam, want daarbij werkt de webcam wel helemaal vlekkeloos.

Bieuwe