Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Doorschuiven afspraak Google kalender  (gelezen 479 keer)

Offline h2o

  • Lid
Doorschuiven afspraak Google kalender
« Gepost op: 2013/12/20, 21:19:03 »
Ik heb in mijn kennissenkring iemand die een bepaalde vorm van dementie heeft. Om hem te helpen met het structureel innemen van medicijnen heb ik voor hem aangeboden om zijn Google kalender (mede) te beheren.

Mijn kennis moet om 9.00, 15.00 en 21.00 uur medicijnen innemen. Ik heb daarom een afspraak gemaakt op die bewuste tijdstippen met een alarm een kwartier hieraan voorafgaand. Deze afspraken worden iedere dag herhaald. Dit werkt prima.

Nu de probleemstelling. Ik wil eigenlijk het volgende doen. Stel, ik heb de tijdstippen vandaag ingevoerd. Als een afspraak is verlopen, hoe kan ik ervoor zorgen dat die afspraak automatisch wordt doorgeschoven naar de volgende dag. Nu staat zijn hele kalender vol met dezelfde afspraken en moet ik handmatig alle verlopen afspraken wissen met de vervelende mogelijkheid dat ik per ongeluk alle afspraken voor dat tijdstip wis.

Met dat doorschuiven wil ik dat vermijden en dat mijn kennis toch op tijd zijn medicijnen in kan nemen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Doorschuiven afspraak Google kalender
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/20, 22:56:56 »
Je kunt er een terugkerende afspraak van maken ,die optie zit er in.Klik op de afspraak-bewerken-vinkje bij 'herhalen' zetten en dan invoeren hoe je het wil hebben. ;)
Kubuntu 20.04

Re: Doorschuiven afspraak Google kalender
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/20, 22:59:27 »
Ik ben nog niet dement maar doe hetzelfde voor mijn medicijnen. 's ochtends en 's avonds. Afspraak maken en herhalen aanvinken. Werkt voor mij al jaren prima.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04