Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bluetooth word alleen herkend na reboot windows  (gelezen 794 keer)

johansleeuwijk

  • Gast
bluetooth word alleen herkend na reboot windows
« Gepost op: 2008/05/23, 20:13:24 »
Heb een byzonder probleem. Heb een Toschiba Tecra S2 laptop met Ubuntu 8.04. Alles draait perfect, behalve de bluetooth.

Ubuntu ziet alleen de interne chip nadat ik reboot van windows naar ubuntu (dualboot). Heb gezocht in de bios of hier iets veranderd moest worden maar kan het helaas niet vinden. Iemand die me kan helpen?

Na de reboot werkt alles verder ook prima, dus lijkt me dat er geen probleem is met de driver. Meen dat de chip van intel is.

Suggesties??

Dank u!

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
bluetooth word alleen herkend na reboot windows
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/23, 20:50:02 »
Hallo Johan,

Dit lijkt me een typisch acpi probleem, de meeste laptops gebruiken knopjes of instellingen die kunnen worden ingesteld bij aanmelden of afsluiten van het os. Omdat niet al die instellingen in de kernel kunnen worden gedaan kun je apart pakketten downloaden voor laptops. Zelf heb ik geen toshiba en dus geen ervaring met dat systeem. Maar je zou kunnen proberen het pakket: "toshutils" te installeren.

Ga daarvoor naar systeem --> beheer --> synaptic en zoek naar het pakket "toshutils" klik op installeren en probeer het dan eens door opnieuw op te starten. Laat weten of het is gelukt! :)

johansleeuwijk

  • Gast
bluetooth word alleen herkend na reboot windows
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/23, 22:09:06 »
Hey,

Heb het pakket geinstalleerd, moet ik hier nog iets aan confugireren? Ff een reboot gedaan maar nog steeds het zelfde probleem..

Alvast bedankt!

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
bluetooth word alleen herkend na reboot windows
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/24, 10:03:57 »
Zoals ik al zei ken ik het programma zelf niet, maar je zou eens kunnen kijken op: http://www.buzzard.me.uk/toshiba/index.html voor meer uitleg.

het kan goed dat er in /etc/acpi een map staat die toshiba of iets dergelijks heet. Waarschijnlijk worden daar de instellingen in gemaakt. Ook daar zou je eens kunnen gaan kijken.

Zijn er verder misschien anderen met een toshiba laptop??? :s

johansleeuwijk

  • Gast
bluetooth word alleen herkend na reboot windows
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/25, 21:55:10 »
heb even gesnuffeld, alleen het pakket is voornamelijk bedoeld voor oudere toshiba laptops. Helaas zit er geen bluetooth onderdeel in. Als er dus nog andere opties zijn?

Dank u!