Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu 8.04 KDE4 Remix  (gelezen 547 keer)

Offline Faiz

  • Lid
Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Gepost op: 2008/04/30, 13:56:32 »
Even een vraagje. Ik heb van Kubuntu 8.04 de versie "KDE4 Remix" gedownload. Echter als ik deze op een cd'tje brandt en dit cd'tje in mijn laptop (Ubuntu 7.10) stop, krijg ik de inhoud van het cd'tje in een mappen structuur. Als ik datzelfde cd'tje in een Windows laptop stop, komt er een pop-up met buttons voor o.a. Demo/installatie en nog wat andere smaken. Weet iemand waarom ik dat menu'tje wel in een Windows laptop krijg en niet in mijn Ubuntu laptopje?
Hoe kan ik nou even vanaf de cd bekijken of Kubuntu 8.04 me nou bevalt?

Ik ben nu van Kubuntu de "gewone" Hardy versie aan het downloaden. Maar hier verwacht ik eigenlijk ook hetzelfde als bij de vorige actie, dus een mappenstructuur scherm en geen pop-up scherm waarbij je vanaf de cd het spul kan laten lopen zonder het eerst te hoeven installeren. Hoe kan ik dit doen??

Thanks!
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~

Offline Mij

  • Lid
Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 14:12:30 »
Citaat van: Faiz
Even een vraagje. Ik heb van Kubuntu 8.04 de versie "KDE4 Remix" gedownload. Echter als ik deze op een cd'tje brandt en dit cd'tje in mijn laptop (Ubuntu 7.10) stop, krijg ik de inhoud van het cd'tje in een mappen structuur. Als ik datzelfde cd'tje in een Windows laptop stop, komt er een pop-up met buttons voor o.a. Demo/installatie en nog wat andere smaken. Weet iemand waarom ik dat menu'tje wel in een Windows laptop krijg en niet in mijn Ubuntu laptopje?
Hoe kan ik nou even vanaf de cd bekijken of Kubuntu 8.04 me nou bevalt?

Ik ben nu van Kubuntu de "gewone" Hardy versie aan het downloaden. Maar hier verwacht ik eigenlijk ook hetzelfde als bij de vorige actie, dus een mappenstructuur scherm en geen pop-up scherm waarbij je vanaf de cd het spul kan laten lopen zonder het eerst te hoeven installeren. Hoe kan ik dit doen??

Thanks!
Dat is een Windows programma. Het is bedoeld voor een introductie voor Windows-gebruikers.

Een live-cd kan je starten door het bij het opstarten het in de lade te laten zitten. Soms moet ook nog een bepaalde toets te drukken (F10, DEL o.i.d.) om hem te starten. Selecteer dan in het menu de eerste optie. Ik verwacht dat je dat al weet aangezien 7.10 al erop staat.

Offline Faiz

  • Lid
Kubuntu 8.04 KDE4 Remix
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 21:27:52 »
Hmmm vandaar... Wat ook werkte is cd er in, en opnieuw opstarten. Dan start ie namelijk vanaf de cd op. Ik kreeg wel een zooi foutmeldingen, maar eenmaal daar doorheen geworsteld, zag het er best strak uit. Misschien toch mijn ouwe T-Ford gaan backuppen :)
HP 6820S | 2,1Mhz | 3 GB | 500GB | Ubuntu 9.10 | Nokia E71 | Dlink DIR-635 | HP Ipaq 4150 | ~Mini Cooper 1.3i 40th Anniversary~