Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF document openen  (gelezen 17982 keer)

Re: PDF document openen
« Reactie #75 Gepost op: 2015/08/07, 14:46:03 »
PDF bestanden kunnen gewoon met Firefox geopend worden, zowel lokaal als online.
Nee!Moet eerst gedownload en bewaard worden voor dat het geopend kan worden..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Frederik

  • Gast
Re: PDF document openen
« Reactie #76 Gepost op: 2015/08/08, 00:38:00 »
Nee!Moet eerst gedownload en bewaard worden voor dat het geopend kan worden..
[/quote]

Onzin! Online PDF bestanden hoef ik nooit eerst te downloaden en op te slaan, worden gewoon door de ingebouwde PDF plugin in Firefox geopend, zoals ik al schreef en dat is al jaren zo.

Offline Tom

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #77 Gepost op: 2015/08/08, 07:15:34 »
Veel van onze noorderburen snappen niet dat de webdienst MyPension eerst gaat testen op de aanwezigheid van een Adobe (compatibele) PDF reader alvorens de ad-hoc PDF documenten te genereren.

Alle pdf zaakjes kan ik openen ,met Evence of Firefox of Google docs ,alleen dus wie Nero beschrijft niet MyPension!. De beheerder van MyPension heeft een pak met de duivel ...Windows dus.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #78 Gepost op: 2015/08/08, 09:59:15 »
zoals ik al vroeger heb aangegeven, als ik een document op My Pension wil openen krijg ik de melding
geen PDF vieuwer is geinstalleerd of deze is niet correct geconfigureerd ZIE ADOBE reader
Als je dan gaat kijken op de site van Adobe kun je een keuze maken voor windows,mac OS intel of Andriod
Linux staat er niet bij, dus Adobe ondersteunt Linux niet meer en een andere oplossing is er volgens mij niet.
in Firefox bij mijn Plug-ins heb ik Shockwave Flash 11.2r202 staan maar Firefox zegt dat deze up to date is.

Frederik

  • Gast
Re: PDF document openen
« Reactie #79 Gepost op: 2015/08/08, 10:33:33 »
Het jaarverslag als PDF van MyPension wordt probleemloos in Firefox geopend:
http://www.onprvp.fgov.be/RVPONPPublications/NL/publications/Jaarverslag_2013.pdf


Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #80 Gepost op: 2015/08/08, 10:46:06 »
Dat jaarverslag is geen persoonlijk document. Het gaat hier over de persoonlijke gegevens, die ad-hoc in een PDF worden gegoten.

Re: PDF document openen
« Reactie #81 Gepost op: 2015/08/08, 11:31:49 »
Dat jaarverslag is geen persoonlijk document. Het gaat hier over de persoonlijke gegevens, die ad-hoc in een PDF worden gegoten.
Wat misschien gaat werken met deze soort van 'PDFs', is 'Adobe Reader for Linux'.
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/unix/9.x/9.5.5/enu/
Deze versie loopt heel wat achter tov de Windows versie en is alleen als 32bits te downloaden.
Maar ik verwacht dat de kans heel heel klein zal zijn.

Anders wordt het aanpassen in de mimetype database.
In dien zin dat eender 'Linux PDF viewer' wordt gezien als een 'Windows compatibele PDF viewer'.
Hoe, wat en waar je dit moet doen ... Een groot vraagteken.

PS:
Ikke moet nog wat jaartje voordat het voor mij van toepassing gaat worden.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: PDF document openen
« Reactie #82 Gepost op: 2015/08/08, 12:56:04 »
Nee!Moet eerst gedownload en bewaard worden voor dat het geopend kan worden..

Onzin! Online PDF bestanden hoef ik nooit eerst te downloaden en op te slaan, worden gewoon door de ingebouwde PDF plugin in Firefox geopend, zoals ik al schreef en dat is al jaren zo.
[/quote]Oja?Dit krijg ik te zien als ik op jouw link klik..
Denk dat die "ingebouwde plugin in Firefox"gewoon een addon is die jij lang geleden er in hebt geinstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/08, 12:58:30 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: PDF document openen
« Reactie #83 Gepost op: 2015/08/08, 14:27:34 »
Ok,was in voorkeuren van Firefox,moest dat eerst op zoeken.Maar kennelijk is dat niet zo standaard,want ik heb dat al volgens mij eeuwen zo..Zou je toch zeggen dat bij verandering van Firefox en/of Ubuntu,dat dan toch weer standaard zou moeten worden.Want ik wist niet eens dat je dat kon veranderen daar,dus ik heb het niet verandert.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: PDF document openen
« Reactie #84 Gepost op: 2015/08/08, 14:28:19 »
En ja,nou werkt hij in Firefox.. :)
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #85 Gepost op: 2015/08/08, 14:52:44 »
Ikke moet nog wat jaartje voordat het voor mij van toepassing gaat worden.
Wat niet belet dat je nu reeds je pensioendossier c.q. -status kunt raadplegen.

Re: PDF document openen
« Reactie #86 Gepost op: 2015/08/08, 19:35:49 »
Nou,niet wisten...Nooit de moeite genomen om er te neuzen..Daarom is het ook zo gek dat die standaard niet op standaard stond...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: PDF document openen
« Reactie #87 Gepost op: 2015/08/09, 00:15:14 »
Ja,dat bedoel ik ook,documentviewer staat er en dan standaard achter.
En ik ben even verder gaan kijken en er stonden wel meer dingen niet standaard.Zo als VLC als mp3 speler,verandert in Audacious..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: PDF document openen
« Reactie #88 Gepost op: 2015/08/09, 10:45:59 »
Nee,al die dingen die ik verandert hebt,staat standaard achter.B.v. mp3 afspelen is eigenlijk standaard in Audacious,maar toen ik VLC geinstalleerd had werd dat door VLC in gepikt.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: PDF document openen
« Reactie #89 Gepost op: 2015/08/09, 10:51:48 »
zo dus..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #90 Gepost op: 2015/08/09, 11:30:10 »
femke, bedankt want het werkt bij mij ook nu
Ik heb de instelling in FF op voorbeeld pagina in FF gezet in plaats van bestand opslaan