Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store  (gelezen 1424 keer)

Offline rico70

  • Lid
Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Gepost op: 2017/05/12, 03:14:36 »
Ubuntu, SUSE en Fedora komen in de Windows store. Persoonlijk vind ik Windows 10 niks (vanwege de spyware) maar dit is toch wel een leuke / mooie ontwikkeling.
https://blogs.msdn.microsoft.com/commandline/2017/05/11/new-distros-coming-to-bashwsl-via-windows-store/#MSBuild

Re: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/12, 07:32:02 »
Ubuntu, SUSE en Fedora komen in de Windows store. Persoonlijk vind ik Windows 10 niks (vanwege de spyware) maar dit is toch wel een leuke / mooie ontwikkeling.
https://blogs.msdn.microsoft.com/commandline/2017/05/11/new-distros-coming-to-bashwsl-via-windows-store/#MSBuild
voelt Windows dan toch de hete adem?. =D =D
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline MKe

  • Lid
Re: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/13, 07:28:26 »
Microsoft zet al een tijd in op betere ondersteuning voor linux. Dit vanwege het feit dat Linux de ideale cloud OS is een Microsoft stevig inzet op cloud computing (Azure). Door o.a. een Ubuntu omgeving met al zijn tools aan te bieden hebben mensen op hun laptop dus niet over te stappen naar Linux om efficiƫnt met hun instanties in Azure the werken.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/13, 11:33:05 »
Wel even in het oog houden dat al die Linux distributies onder Win10 draaien. Als die Win10 besmet wordt door malware, is ook je Linux besmet.
Dat kan dan wel leuk gebruikt worden om in de verf te zetten dat "Linux echt wel niet veiliger is dan Windows!"...
Wat mij betreft weer een poging van Microsoft tot EEE (embrace, extend, extuingish). Microsoft vrijt de Linux-wereld echt niet op zonder goede reden hoor.

Re: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/13, 18:16:49 »
Ik zie alleen maar enorme voordelen en uitdagingen.

Zo zouden patches kunnen gemaakt worden om te tunnelen tussen beide systemen. Ook zou de Windows Back up tool kunnen verwijzen naar een veilig deel van Ubuntu enzovoort.

In ieder geval een hogelijk nieuws dat Ubuntu aan een massale uitrol kan beginnen op Windows.
Dit forum zal nog veel support kunnen geven aan de nieuwkomers. Ook Pjotr zou zijn handleidingen kunnen aanpassen aan deze Windows.

Ik vind het groot nieuws met een groot potentieel. Nog even afwachten of het effectief zal doorgaan.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline rico70

  • Lid
Re: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/13, 19:13:57 »
Ik zie ook alleen maar voordelen. Nu hopen dat MS gat meewerken aan Wine zodat dit eindelijk eens echt goed gaat werken

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu, SUSE en Fedora in de Windows store
« Reactie #6 Gepost op: 2017/05/13, 19:57:53 »
veel support kunnen geven aan de nieuwkomers
Doen we graag, bijvoorbeeld met een wiki:
https://wiki.ubuntu-nl.org/community/UbuntuWindows
Klik links bovenin op Documentatie