Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg precies storing op scherm  (gelezen 1121 keer)

Offline katraus

  • Lid
krijg precies storing op scherm
« Gepost op: 2010/03/31, 18:14:54 »
Hallo

Ik was deze nacht iets aan het downloaden op mijn laptop . Hierop stond windows xp . Toen ik deze morgend kwam zien, had ik een blauw scherm . Ik heb al meer problemen gehad met windows dus wilde ik er ubuntu opzetten . Ik ken dit al van reeds op school . Als ik nu de pc opstart , krijg ik het schermje van hp om naar de bios te gaan . Hier doe ik niks en gaat hij gewoon verder . Mijn cd van ubuntu draait wel maar ik krijg geen beeld. Enkel precies storing zoals op je tv (strepen) . Hoe komt dit ? Wat kan ik hier aan doen ?

Re: krijg precies storing op scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/31, 20:01:51 »
Wat meer info over die laptop is wenselijk. Wat voor videokaart zit erin en welke Ubuntu-versie probeer je?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: krijg precies storing op scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/31, 20:22:07 »
Beste @katraus,

Aansluitend aan @cumulus007, de eerste vraag die opkruipt, is of je wel de goede Ubuntu CD hebt voor jouw pc en grafische kaart. Het gebeurt een enkele keer dat er een conflict ontstaat hiertussen, en dat kan dan in een 'veilige modus' opgelost worden.
Alle mogelijkheden om de juiste te downloaden: http://releases.ubuntu.com/
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jp

  • Lid
Re: krijg precies storing op scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/31, 20:37:37 »
Kijk eens of de BIOS batterij niet leeg of bijna leeg is..het kan zijn dat de BIOS daarom opkomt.

Wat voor videokaart heb je erin zitten?

jp
« Laatst bewerkt op: 2010/03/31, 20:39:08 door jp »

Offline katraus

  • Lid
Re: krijg precies storing op scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/31, 21:09:40 »
Dat ik de juiste dvd heb , weet ik bijna zeker . Ik heb een tijdje ubuntu 9.10 er al eens op geinstalleerd gehad en toen waren er geen problemen . Maar ik moest daarna er terug windows opzetten voor school .

Hier wat gegevens over mijn laptopje
Merk :HP
Type processor : intel pentium M processor 1.73Ghz
Omvang cahe : 64/2048 KB
ROM versie : 68DTU

Meer staat er niet bij . Enkel nog wat van beveiliging en opstartopties .

Offline katraus

  • Lid
Re: krijg precies storing op scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/31, 21:12:20 »
Nog iets vergeten . Als ik dan bij mijn setup geheugencontrole wil uitvoeren, blijft deze hangen op 93% en blokkeert alles . Dat van de videokaart vind ik echter niet terug

Offline jan11000

  • Lid
Re: krijg precies storing op scherm
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/31, 21:37:31 »
Download memtest86 4.0, is misschien hetzelfde als op de ubuntu cd.
Indien je niet door de memtest komt dan is je geheugen defect, dus zal je de instellingen van je gehugen moeten checken in de bios, of 1 voor 1 je geheugen testen indien je er 2 hebt(dus 1 eruit halen en de ander testen, en andersom).

Dit moet eerst worden opgelost voordat je verder gaat.

http://www.memtest.org/#downiso