Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvdstyler foetsie ?  (gelezen 458 keer)

dvdstyler foetsie ?
« Gepost op: 2017/08/09, 16:24:54 »
Hoi allemaal,

Klein vraagje. Is het dvd softwarepakket dvdstyler helemaal verdwenen ? Ik had er veel goede ervaring mee in 14.04 en wilde het nu weer gebruiken. Maar heb nu xubuntu 16.04 en zie het in zowel "software"als in synaptic nergens meer staan. Was er iets mis mee?  Iemand een idee? Alvast dank.

Het Goese duikertje

Re: dvdstyler foetsie ?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/09, 23:28:38 »
Hallo, typ dit in een terminal:

sudo add-apt-repository ppa:ubuntuhandbook1/dvdstyler
sudo apt-get update
sudo apt-get install dvdstyler

Start het programma met
dvdstyler
Werkt op Xubuntu 16.04 (of 16.10, weet ik zo gauw even niet).

Re: dvdstyler foetsie ?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/10, 11:16:15 »
Hoi Paul,
Heel hartelijk dank. Werkte prima. Toch vreemd dat het verder niet meer te vinden is. In ieder geval kan ik weer lekker aan de gang. Dank.
Goese duikertje

Re: dvdstyler foetsie ?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/10, 16:36:56 »
Hallo graag gedaan. Dat een programma opeens niet meer beschikbaar is in Softwarecenter of Synaptic komt vaak doordat het gebruik maakt van softwarebibliotheken (libraries in het Engels, onder Windows heten die dingen dll's) die wat ouder zijn en in recentere Ubuntu-versies vervangen zijn door nieuwere. Dat kan compatibiliteitsproblemen opleveren, vandaar dat Canonical in dergelijke gevallen zo'n programma uit het Softwarecenter verwijdert.

Een ppa (personal package archive) kan die oudere bibliotheken wel opnemen zonder dat dit problemen met andere software oplevert oplevert.

Af te raden is om lukraak ppa's te gaan installeren, doe dat alleen met bronnen die je vertrouwt. Ik heb dit dvdstyler-geval zelf even geïnstalleerd en ik denk dat deze ppa geen kwaad kan.