Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tekst soms onleesbaar in Xubuntu  (gelezen 719 keer)

Offline xena

  • Lid
tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Gepost op: 2012/09/02, 19:24:00 »
Hallo;
op een ander pc heb ik Xubuntu staan en het probleem is dat sommige gedeelten van de tekst op het scherm onleesbaar zijn,na lang zoeken heb ik een schone installatie gedaan .Bij het uitvoeren van een software update zie ik bepaalde tekst gedeelten door mekaar lopen en zijn dus onleesbaar na een aantal seconden is het dan weer ok.Alvorens mijn nieuwe installatie verder af te werken zou ik daar toch graag de reden voor kennen.Wie heeft hier een oplossing voor.

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/02, 19:52:29 »
Het lijkt erop, dat de videokaart het soms even niet kan bolwerken.... Wat voor videokaart zit erin, hoeveel RAM-geheugen heeft je computer, wat voor processor heeft-ie?

Offline xena

  • Lid
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/04, 21:03:23 »
Hier enkel gegevens van de pc :
Pentium 4  32 bits
Moederbord i845-W83627HF
CPU:pentium 4 Intel cpu 2.00Ghz clock 100 Mhz
System memory :size 512 MiB  Capacity: 2Gib
HD: Ata Disk Maxtor 6LO80J4   80 Gb
De gegevens van de videokaart kan ik zo direct niet vinden,deze pc heeft gedraaid met Mint en heef tnooit problemen van die aard gegeven.
Soms blijft hij ook compleet hangen,niets helpt dan nog en moet herstarten.

Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/04, 21:20:15 »
lspci -nn
Wat doet dit?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/04, 22:36:10 »
Een oude P4 met slechts 512 MB RAM-geheugen, met een Intel-videokaartje dat daar zelfs nog wat vanaf snoept.... Dat is hier het probleem. Weinig aan te doen, denk ik.

Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/04, 22:37:22 »
Een oude P4 met slechts 512 MB RAM-geheugen, met een Intel-videokaartje dat daar zelfs nog wat vanaf snoept.... Dat is hier het probleem. Weinig aan te doen, denk ik.
Lijkt me toch echt een stuurprogrammaprobleem. Het kan zijn dat TS zo'n "probleemkaart" heeft van Intel.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/04, 23:06:50 »
Door het pakket zram-config te installeren kan je nog wat smokkelen als je weinig RAM hebt, zorgt ervoor dat je systeem minder snel naar disk gaat swappen. Maar pentium4 is oud, verwacht er niet teveel van.

Offline RikRik

  • Lid
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/04, 23:13:31 »
Een oude P4 met slechts 512 MB RAM-geheugen, met een Intel-videokaartje dat daar zelfs nog wat vanaf snoept.... Dat is hier het probleem. Weinig aan te doen, denk ik.
Lijkt me toch echt een stuurprogrammaprobleem. Het kan zijn dat TS zo'n "probleemkaart" heeft van Intel.

Ik heb hier een P4 met maar 256 Ram geheugen en Xubuntu maar geen problemen met de leesbaarheid van Tekst. Vraag mij af of de resolutie wel goed staat..

Offline xena

  • Lid
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/05, 17:30:00 »
Hallo ,
Ik heb gisteren nog even zitten nadenken over de swapneiging ,die had ik bij wijze van proef op 5 gezet(ook bij de eerste installie)
Deze instelling heb ik dan op 10 gezet zoals aanbevolen in Computertip,ik ben dan tussendoor een beetje van alles aan het proberen geweest ttz;surfen en nog enkele progs opendoen.Tot op heden heb ik geen probleem meer en de pc blijft ook niet meer hangen,hopelijk blijft het zo.Ik hou het nog een weekje in de gaten.

Toch bedankt .
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: tekst soms onleesbaar in Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/06, 20:10:50 »
Hallo ,
tot op heden hebben zich nog geen fouten voorgedaan,alles blijft mooi leesbaar en de pc gaat niet hangen.
Ik ga het toch nog maar even ontzien voor ik het probleempje als opgelost markeer.

mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz