Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.04 Draadloos netwerk probleem <OPGELOST>  (gelezen 1741 keer)

11.04 Draadloos netwerk probleem <OPGELOST>
« Gepost op: 2011/05/20, 14:07:11 »
Sinds ik mijn laptop een upgrade gegeven heb kan ik mijn router (SSID) niet meer vinden in de draadloos netwerk lijst.
Dus onder ubuntu 10,10 nog de upgrade gedraait (draadloos) en na de herstart had ik geen verbinding, als ik op het netwerk icoontje klik dan krijg ik een forse lijst te zien van SSID's maar gek genoeg ontbreekt degene die van mij is.
Mijn router werkt nog prima met mijn ipod touch kan ik hierop prima werken.

Ik heb een soortgelijk probleem ook op een andere desktop pc met ubuntu 10,10 erop, heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

p.s. mijn router heb ik al een reset gegeven maar dit haalde niets uit hij wordt gewoon niet zichtbaar in de lijst..

M.v.g, Patrick
« Laatst bewerkt op: 2011/05/21, 00:33:12 door Sir_Patrick »

Re: 11.04 Draadloos netwerk probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/20, 14:50:00 »
Ook niet onder "Meer netwerken" ?

Probeer anders een met "verbinden met een verborgen netwerk" naar jeSSID te zoeken.

Re: 11.04 Draadloos netwerk probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/20, 17:13:26 »
Ook niet onder "Meer netwerken" ? >nee

Een verborgen netwerk zoeken met mijn SSID naam en het password werken ook niet, ik krijg dan nogmaals een venster te zien die vraagt om een password, als ik die dan wederom ingeef dan kan ik alsnog niet inloggen.
Het meest vreemde vind ik dat juist het netwerk welke er al automatisch in hoort te staan gewoon ineens niet meer zichtbaar is en die van de buurman wel..

Ik heb ook de drivers van de netwerkkaart gedeinstalleerd en daarna weer geinstalleerd maar wederom weer hetzelfde effect.
Op dit moment kan ik niet bij de laptop maar vanavond al ik eens proberen de SSID naam van mijn router te veranderen, kijken of dat effect heeft....

update:

Vanavond thuis weer even achter de laptop gedoken en er dit keer een usb wlan ingestoken en voilá direct verbinding via mijn eigen SSID.
Dit is erg vreemd en betekend dat de driver voor de ingebouwde wifi lan kaart niet goed is, er wordt echter dezelfde driver gebruikt als onder Ubuntu 10.10: de broadcom STA driver......
Is er nog een andere driver die ik zou kunnen gebruiken? of ergens uit een repo kan trekken die misschien wel goed werkt?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/20, 23:58:06 door Sir_Patrick »

Re: 11.04 Draadloos netwerk probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/21, 00:28:41 »
Ik heb nog even verder gezorgd en op een site welke ik helaas kwijt ben een oplossing gevonden.

Dit is de procedure:

Open synaptic pakketbeheer en vul in het snelzoekscherm in "broadcom" en deinstalleer bcmwl-kernel-source
installeer "b43-fwcutter"
Zoek op: "firmware-b43-installer" en selecteer en installeer deze.

Herstart de computer en als het dan net zoals bij mij werkt dan heb je vrijwel direct je verbinding met je vertrouwde router.  =D

Ik hoop dat iemand anders hier ook wat aan heeft, succes.


p.s. bovenstaande geldt alleen voor Broadcom wifi kaartjes.... =D
« Laatst bewerkt op: 2011/05/21, 19:40:20 door Sir_Patrick »

Re: 11.04 Draadloos netwerk probleem <OPGELOST>
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/10, 16:45:31 »
wel ik hoop dat dit mijn probleem oplost :p

bedankt dat je zo goed bent om je resultaat hier nog op te zetten ook al was het probleem opgelost
Windows, the only virus with manual and recovery disk
Proud Ubuntu 14.04 gebruiker
Laptop: i5 + 4 gb ram & ati radeon hd5600 (17")/ 2*500Gb