Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: We maken ons zorgen!!  (gelezen 19903 keer)

Offline wutnubu

  • Lid
We maken ons zorgen!!
« Gepost op: 2009/03/13, 14:37:09 »
Beste mensen,

Wij maken ons grote zorgen over de gang van zaken bij het Ubuntu-NL team en de besloten bijeenkomst van aanstaande zaterdag.

We leggen uit waarom.

De oorspronkelijke redenen en doelen van dit gesloten forumdeel en de bijeenkomst van aanstaande zaterdag waren:

-Het gaat niet goed met Ubuntu-NL en dat moet veranderen.
-Iedereen die dat wilde kon zich aanmelden voor het gesloten forumonderdeel en zo meedenken en -doen aan het verbeteren van Ubuntu-NL.
-Inventariseren van knelpunten en verbeterpunten op het besloten forum, en op zaterdag 14 maart in een besloten meeting.
-Instellen van een bestuursraad die de huidige problemen zou gaan inventariseren en aanpakken volgens de verdeling die uit een stemming voortkomt.
-Een bijeenkomst op 14 maart waarin een beperkte groep mensen elkaar ontmoet, de raad installeert, de knelpunten in kaart brengt en zo een nieuwe start geeft met een andere/betere werkwijze voor een nieuw en beter werkend Ubuntu-NL.
-De lopende zaken zouden door het zittende team gedaan worden, zonder al te veel mutaties, nieuwe activiteiten en zonder bemoeienis van de raad en haar klankbordgroep (een demissionair team dus).

Wat er van geworden is, dat is helaas totaal iets anders.

-Het gaat niet goed met Ubuntu-NL en dat moet veranderen.
-Er zijn veel meer mensen aanwezig op de besloten bijeenkomst van 14 maart dan er zich op het besloten forumonderdeel bevinden, dus mensen zonder kennis van de inhoud en geschiedenis.
-Erg veel van de mensen die op het besloten forumonderdeel aanwezig zijn zullen/kunnen er niet bij zijn om diverse redenen.
-De invulling van de bestuursraad is geheel onduidelijk geworden, geen verdeling volgens stemuitslag, onduidelijkheid wie er in kan/gaat zitten.
-Er zijn een aantal pijnpunten naar voren gebracht, en een aantal aandachtspunten, maar door slechts een zeer klein aantal mensen.
-De vergadering van zaterdag is een teamvergadering geworden, waarin teamzaken en installatie en evaluatie van nieuwe teamleden besproken gaan worden.

Dat wat zaterdag gaat gebeuren wijkt dus enorm af van de oorspronkelijke bedoelingen.
Bedoelingen die opgesteld zijn vanuit de problematiek van dit moment, dus ook specifiek daarop gericht zijn, daar waren we het immers over eens.
Als we het zo doen als nu gaat gebeuren, dan doen we precies wat er steeds gedaan werd en "waardoor" het steeds fout ging, simpelweg "maar wat aanrommelen, dweilen met de kraan open, symptoombestrijding".
We moeten ons aan vooraf gemaakte afspraken houden, anders dwalen we steeds weer af van de gestelde doelen.
Dit alles ondanks de inzet en goede bedoelingen van Jan Stedehouder en Maarten123.

Vind ons een stel zeurpieten, lastpakken, opgevers, dwarsliggers, of erger nog, dat mag....
Maar dat mag alléén als je ook met goede argumenten komt met betrekking tot bovenstaande zaken, inhoudelijk dus.

Deze post is hier geplaatst omdat we van mening zijn dat iedereen het recht heeft dit te weten, gezien de betrokkenheid van de veel mensen.

Iemand zei me deze week; "Wat Huh?, zouden jullie dit wel doen, dan ligt de Zwarte Piet bij jullie".

Dat mag ook, die Zwarte Piet, maar we geloven er zo niet meer in..

Groet

Wutnubu, Bartek, IGadget, Laacque, JohanvanDijk, Pjotr
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 15:04:56 door wutnubu »

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/13, 15:47:09 »
Het wordt dus echt tijd om ons zorgen te maken als ik de lijst zie met ondergetekenden ................... :O
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline siegi

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/13, 15:54:00 »
Ik denk dat iedereen beter gewoon naar de geplande meeting was gekomen, het is al eerder gebleken dat de digitale communicatie middelen niet toereikende zijn om belangrijke punten te bespreken.

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/13, 16:07:19 »
Ik denk dat iedereen beter gewoon naar de geplande meeting was gekomen, het is al eerder gebleken dat de digitale communicatie middelen niet toereikende zijn om belangrijke punten te bespreken.

1) was toch een besloten meeting?? 2) Is er niet één computer-bolleboos die in staat is die belangrijke punten te communiceren........
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline siegi

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/13, 16:18:12 »
Het was een besloten meeting, omdat we liefst hebben dat er alleen mensen meedoen die actief willen meewerken en een beetje voorkennis over de situatie hebben.

Er is eerder een oproep gedaan, wie wil meewerken aan de toekomst van ubuntu-nl. Hier hebben enkele leden zich voor aangemeld.
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/overleg-toekomst-ubuntu-nl/

Dus helemaal afgesloten is het niet, volgens mij had willem niet graag dat er op het einde ineens nog wat mensen wilde meedoen.

punt 2, ik zie in de politiek ook nog steeds iedereen samenkomen in een kamer om te onderhandelen :) Lijkt me nog steeds het beste. Politiek is misschien geen goed voorbeeld maarja.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 16:20:56 door siegi »

Offline wutnubu

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/13, 16:23:54 »
volgens mij had willem niet graag dat er op het einde ineens nog wat mensen wilde meedoen.

Niet juist, de "ondertekenaars" hadden graag dat het "geen gerommel" zo worden.

Groet

Offline iGadget

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/13, 16:47:55 »
Goed... Niet dat het na het opstappen van Jan nog veel zin heeft... Maar ik wilde nog het volgende toevoegen aan de post van Willem (dit was ook mijn commentaar toen hij dit vanochtend voorstelde om te plaatsen):

>Ik vind het een goed stuk, maar ik zou het laten eindigen met een
> beknopt overzicht van wat er moet gebeuren om de zaak weer vlot te
> trekken (voel je vrij om aan te vullen / te corrigeren):
>
> -Uitstel van het overleg van komende zaterdag (of maak er een
> reguliere teammeeting van, voor zover dit zin heeft)
> -Afkoelperiode om alle ellende sinds het begin van dit proces ontstaan
> is even te laten bezinken (en in ieder geval niet erger te maken)
> -Alle oudgedienden opnieuw rond de tafel proberen te krijgen
> -ZODRA DE BOEL OPNIEUW DREIGT TE ESCALEREN - NIET VERDER GAAN OP HET
> FORUM, MAAR BELLEN!!! (sorry voor mijn geschreeuw)
> -Samen de schouders eronder en ons houden aan de originele agenda.
>
> En de nadruk leggen op draagvlak. Zonder draagvlak komen we nergens.

Mahja... Voel me nu toch wel een beetje lullig dat mijn naam eronder staat, zonder bovenstaande toevoeging. Ik ben niet van 'de deur dichtgooien', wat mij betreft speelt het grotere belang (Ubuntu-NL) altijd door en blijft de deur op een kier.

Hoe het ook zij, zonder draagkracht en nu ook zonder Jan heeft een overleg wat mij betreft weinig zin, willen we ECHT veranderingen teweeg kunnen brengen.

Mag ik een adempauze voorstellen? Even rust allemaal... goed nadenken voor we vervolgstappen nemen.

el_andalus

  • Gast
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/13, 16:54:31 »
Enerzijds vind ik dat het voorstel om een soort van rondetafel te houden wel lovenswaardig.

Als ubuntu "voor, door en van de mensen" (o.a.) betekent, dan vind ik niet dat zonder meer gesteld kan worden dat er mensen zonder kennis van de inhoud en de geschiedenis "dreigen" af te zakken naar deze rondetafel. Dit lijkt me wat te geringschattend:

1. soms leveren buitenstaanders verfrissende ideeën op;
2. soms kan je ook teveel aan het verleden vast blijven hangen en verval je in stokoude debat- en discussiepatronen.

Men mag het toch ook niet té elitair maken, met een select clubje van mensen die zichzelf als de fleur fine van het forum en bij uitbreiding van de community beschouwen, en die menen dat wat zij oordelen bij voorbaat meer betekent, omdat zij alle achtergronden en de "petite histoire" kennen.

Anderzijds moet er wel een zekere sturing gegeven worden in deze rondetafel en moet er "moderatie" van het debat zijn, zoniet dreigt het af te glijden naar een praatbarak.

Hoe dan ook, ik volg de verwatering van deze community met argusogen op en ik stel opnieuw jammer genoeg vast dat er een soort van "schisma" in de maak is, waarbij een aantal van de meest onderlegde ubuntero's het niet meer eens zijn met de leiding van ubuntu-nl.

Ik voorspel dat dit eerder vroeg dan laat zal uitmonden in twee mogelijkheden:

de huidige leiding wordt opzijgeschoven en wordt vervangen, al dan niet gedeeltelijk;
de "dissidenten" richten een eigen community op.

Alleszins is het een feit dat dit forum niet veel langer nog veel van dit gekissebis zal kunnen verdragen, want voor één van die buitenstaanders die niet de "petite histoire" kennen, zoals mij, begint het gehakketak echt wel surrealistische trekjes te vertonen...

Offline iGadget

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/13, 17:19:13 »
*goed verhaal*

Het idee van wutnubu was juist om eerst orde op zaken te stellen en dan pas alle nieuwelingen welkom te heten. Voor beide benaderingen valt wat te zeggen, maar ik ben het met wutnubu eens dat de "slangenkuil" van dit moment niet echt een fijn begin vormt voor nieuwe, gemotiveerde vrijwilligers. Grote kans dat zij ook meegesleurd zullen worden in de negatieve spiraal, terwijl wij daar juist uit willen.

Versplintering is wel het laatste wat Ubuntu nodig heeft denk ik, dus laten we hopen dat de leiding het belang van Ubuntu ook voorop heeft staan...

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/13, 17:22:56 »
punt 2, ik zie in de politiek ook nog steeds iedereen samenkomen in een kamer om te onderhandelen :) Lijkt me nog steeds het beste. Politiek is misschien geen goed voorbeeld maarja.

Ik vind dat een ongelukkige vergelijking: achterkamertjespolitiek brengt doorgaans niets goed, een paar beslissen maar wat goed MOET zijn, lijkt mij in deze zaak waar steeds om openheid ed. gevraagd wordt, weer precies het probleem waar het omgaat.  :mad:
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/13, 17:44:23 »
Het hele overleg is met goede bedoelingen begonnen maar al snel begon het zwaartepunt van het overleg te verschuiven naar zaken die niets te maken hebben met de structurele tekortkomingen waar Ubuntu-nl aan lijdt. Er ontstonden ook teveel ruzies.

In ieder geval is de teamleiding de grote winnaar. De bal ligt nu in het kamp van de nieuwe teamleden. Ik hoop dat jullie er iets van kunnen maken. Succes.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 18:17:11 door bartek »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline iGadget

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/13, 18:08:38 »
Bwoah Bart, wat uit je je weer lekker subtiel...  :-[
In essentie bevat je boodschap wel goede punten, maar ik denk niet dan een 'snear' richting de nieuwe teamleden ons veel verder helpt op dit moment.

Laten we ajb even een time-out nemen voor we weer verder gaan met dit proces. Tenslotte willen we (hoop ik) uiteindelijk allemaal hetzelfde: een florerende Ubuntu gemeenschap en het fixen van bug #1. Toch?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/13, 18:17:33 »
Je hebt gelijk iGadget, ik heb men post aangepast. Sorry.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/13, 18:49:34 »
Dit steld me zeer bedroefd.

Ik had toch echt gehoopt dat er nu eens structueel zaken op de rails zouden worden gezet.

iGadget haalde al een aantal zeer goede punten aan.

In wezen zeer simpel,
blijf bij de originele plannen, mocht door verlet iemand of meerdere mensen niet kunnen deelnemen de vergadering uitstellen tot een later tijdstip.

Een weekje meer of minder maakt niet uit.

De boot is toch al aan het zinken en zoals mijn ervaring is blijft zelfs een lekke boot nog wel ff drijven op zijn laatste luchtbellen.
Zijn die ook verdreven is het ineens af gelopen en gaat hij naar de bodem.

Dat bartek harde woorden gebruikt is niet erg, dit zou iedereen eens moeten doen, zolang het maar de waarheid is en geen scheldpartij word.
Opbouwende kritiek is altijd goed, misschien word er dan iemand ergens eens wakker of gaan de ogen eens open.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Aan de andere kant kan je natuurlijk ook zeggen, willen ze niet leren moeten ze maar voelen.

Iedereen trekt lekker zijn handen ervan af, en blijft vervolgens lachend aan de kade staan kijken hoe het schip zinkt.
Vervolgens ergens anders gewoon opnieuw beginnen.
Echter dan wel met mensen die maar 1 ding belangrijk vinden.

UbuntuNL.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/13, 20:06:04 »
Beste mensen,

Wij maken ons grote zorgen over de gang van zaken bij het Ubuntu-NL team en de besloten bijeenkomst van aanstaande zaterdag.

We leggen uit waarom.

De oorspronkelijke redenen en doelen van dit gesloten forumdeel en de bijeenkomst van aanstaande zaterdag waren:

-Het gaat niet goed met Ubuntu-NL en dat moet veranderen.
-Iedereen die dat wilde kon zich aanmelden voor het gesloten forumonderdeel en zo meedenken en -doen aan het verbeteren van Ubuntu-NL.
-Inventariseren van knelpunten en verbeterpunten op het besloten forum, en op zaterdag 14 maart in een besloten meeting.
-Instellen van een bestuursraad die de huidige problemen zou gaan inventariseren en aanpakken volgens de verdeling die uit een stemming voortkomt.
-Een bijeenkomst op 14 maart waarin een beperkte groep mensen elkaar ontmoet, de raad installeert, de knelpunten in kaart brengt en zo een nieuwe start geeft met een andere/betere werkwijze voor een nieuw en beter werkend Ubuntu-NL.
-De lopende zaken zouden door het zittende team gedaan worden, zonder al te veel mutaties, nieuwe activiteiten en zonder bemoeienis van de raad en haar klankbordgroep (een demissionair team dus).

Wat er van geworden is, dat is helaas totaal iets anders.

-Het gaat niet goed met Ubuntu-NL en dat moet veranderen.
-Er zijn veel meer mensen aanwezig op de besloten bijeenkomst van 14 maart dan er zich op het besloten forumonderdeel bevinden, dus mensen zonder kennis van de inhoud en geschiedenis.
-Erg veel van de mensen die op het besloten forumonderdeel aanwezig zijn zullen/kunnen er niet bij zijn om diverse redenen.
-De invulling van de bestuursraad is geheel onduidelijk geworden, geen verdeling volgens stemuitslag, onduidelijkheid wie er in kan/gaat zitten.
-Er zijn een aantal pijnpunten naar voren gebracht, en een aantal aandachtspunten, maar door slechts een zeer klein aantal mensen.
-De vergadering van zaterdag is een teamvergadering geworden, waarin teamzaken en installatie en evaluatie van nieuwe teamleden besproken gaan worden.

Dat wat zaterdag gaat gebeuren wijkt dus enorm af van de oorspronkelijke bedoelingen.
....

Groet

Wutnubu, Bartek, IGadget, Laacque, JohanvanDijk, Pjotr

Beste ondertekenaars van de brief:

Ik maak mij ook grote zorgen, maar ik snap er werkelijk helemaal niks meer van:

  • Het is helemaal niet zo dat de vergadering van a.s. zaterdag een teamvergadering is geworden. Er is een uitgebreide agenda opgesteld voor dit overleg en de meeste punten daarvan zijn aangedragen door een van de ondertekenaars van deze brief. Het team zou wel na de vergadering als team nog even overleggen.
  • Het is ook niet zo dat er veel meer mensen bij het overleg zouden zijn, dan die op het besloten forum zitten; hooguit 1 of 2 die zich later nog hadden aangemeld of waren uitgenodigd door anderen.
  • Het is wel zo, dat een deel van de mensen niet bij de vergadering kon, maar vooral wilde zijn; maar er zijn 3 data voorgesteld en voor de datum van 14 maart waren de meeste stemmen, maar een deel van de mensen liet het later alsnog afweten.
  • De bestuursraad stond gewoon op de agenda ter bespreking. Iedereen had daar zijn zegje over kunnen doen. De invulling was wel problematisch omdat er eigenlijk amper genoeg belangstelling voor was.
  • Er zijn inderdaad door een aantal mensen pijnpunten ingebracht; dat hadden er misschien wel meer kunnen zijn, maar als die mensen zich niet melden of hun mond houden, wat moet je dan?

En dan nog iets: centraal stond: het gaat niet goed en er moet wat veranderen. Dat stond het nog steeds en daar gaat het om. De rest is bijzaak.

Maar ja, wat maakt het inderdaad nog uit. Door de behandeling die Jan Stedehouder van een aantal van mensen heeft gekregen, is hij er nu mee gestopt en ook Maarten houdt het voor gezien. Jan en Maarten hebben zich enorm ingezet om dit te doen slagen, maar dat bleek een onmogelijk opgave.

en Bartek: nee er is helemaal geen winnaar van dit gedoe en zeker het huidige team niet. Helaas zijn er op dit moment alleen maar verliezers.

Heel benieuwd naar jullie reactie op mijn visie op dit verhaal.

« Laatst bewerkt op: 2009/03/15, 01:22:02 door Catharina »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/13, 20:21:24 »
triest diep triest,,

dit gaat steeds meer op een slechte soap lijken :(

zonde van zo'n ooit geweldige comunity,, als dit zo doorgaat valt alles uit elkaar ben ik bang.

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/13, 20:24:47 »
Maar wat ik ook niet snap: waarom laat Canonical niets van zich horen? Want Jan had een brief gestuurd aan Canonical...

Offline woteb

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/13, 21:36:42 »
Ik maak mij zorgen over het feit dat er mensen zijn die zich zorgen maken. Ik heb een en ander wat doorgelezen en snap nog steeds niet wat er aan de hand is?
Dit is toch een forum wat zich bezig houdt met Ubuntu en dan vooral met het accent op de techniek, ondersteuning en support? de laatste maanden zie ik op mijn beeldscherm zaken als:

1. ruzie.
2. onenigheid.
3. frictie.

Mensen van 'het eerste uur', moderators, of mensen die zich veel hebben ingezet verlaten het forum, trekken zich terug. Waarom?
Bevalt Ubuntu soms niet meer? Ik lees iets van onenigheid 'met de top'? Mensen worden tegengewerkt? Wat is er dan met die top? Wat hebben die met de sfeer hier te maken? Een en al geheimzinnigheid? Wat voor belangen spelen hier allemaal? Wat moet er worden bemiddeld, en waarom?

Ik snap er niets van? Ik werk de laatste tijd met Debian, en dat bevalt mij goed. Ik kom hier toch omdat ik hier ook iets wil -leren- en wil -bijdragen-. Daar staat Ubuntu toch voor? Delen met elkaar?

Misschien willen de betrokkenen via PM daar iets tegen mij wat over vertellen?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/13, 21:45:29 »
Canonical houdt zich in principe niet bezig met de interne werking van de Ubuntu LoCoTeams, en gelukkig maar.  Ubuntu is niet Canonical, en Canonical is niet Ubuntu.

LoCoTeams worden verondersteld zelf interne problemen op te lossen, het gaat over het algemeen toch over volwassen mensen (of jongeren met een volwassen mentaliteit).  Als het intern oplossen niet lukt, kan je wel het Ubuntu LoCo Council (waar ik lid van ben) contacteren.  Wij kunnen dan als LoCo Council proberen bemiddelen of begeleiden.

Even toevoegen voor de duidelijkheid: dat was bedoeld als reactie op de vraag van Vistaus.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 21:51:57 door JanClaeys »
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/13, 21:47:12 »
@woteb:

100 punten,,  perfect verwoord :)

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/13, 21:52:56 »
Canonical houdt zich in principe niet bezig met de interne werking van de Ubuntu LoCoTeams, en gelukkig maar.  Ubuntu is niet Canonical, en Canonical is niet Ubuntu.

LoCoTeams worden verondersteld zelf interne problemen op te lossen, het gaat over het algemeen toch over volwassen mensen (of jongeren met een volwassen mentaliteit).  Als het intern oplossen niet lukt, kan je wel het Ubuntu LoCo Council (waar ik lid van ben) contacteren.  Wij kunnen dan als LoCo Council proberen bemiddelen of begeleiden.

Even toevoegen voor de duidelijkheid: dat was bedoeld als reactie op de vraag van Vistaus.

Voor zover ik weet is het ook niet aan Canonical gevraagd, maar aan Jono Bacon, de community leider van Ubuntu.

Offline Double12

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/13, 21:56:46 »
@woteb:
Er is al langere tijd kritiek op het huidige functioneren van het Ubuntu NL team, vooral wat betreft de communicatie. Na het vertrekken van de zoveelste persoon (Johan van Dijk), is er voor gekozen om het Ubuntu NL team opnieuw te gaan vormgeven. Hiervoor werd een klankbordgroep opgericht, bestaande uit de huidige teamleden, ex-teamleden en geïnteressseerde community-leden (die konden zich via een topic opgeven). Uit deze klankbordgroep zou een bestuursraad worden gevormd met teamleden, ex-teamleden en nieuwkomers. Deze bestuursraad zou van 14 maart tot 31 mei het hoogste bestuur van Ubuntu NL vormen en een nieuwe organisatie uitwerken. Het huidige team zou zich bezighouden met lopende zaken.
Helaas bleef er in het hele overleg maar frictie bestaan. Soms over dingen uit het verleden, soms over dagelijkse zaken in het proces (zoals de eerste post van dit topic). Jan Stedehouder was (samen met Maarten123) altijd de man die als moderator tussen de partijen stond en altijd wel weer de boel wist te sussen, op een vriendelijke doch rechtvaardige toon. Helaas is hij samen met Maarten zo op de man aangevallen, dat hij heeft besloten het overleg te verlaten.

Hoe nu verder met dit overleg? We kijken of we de draad kunnen oppakken. Het zou namelijk zonde zijn als al die uren van Jan en Maarten voor niks zijn geweest, en we nog steeds zonder vernieuwing zitten.. De meeting op 14 maart gaat dus gewoon door.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/13, 22:07:20 »
in ieder geval allemaal veel sucses morgen en hopenlijk komt er veel goeds uit voort.

ik draai mn duimen iig :)

Offline Tom

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #23 Gepost op: 2009/03/13, 22:09:02 »
De eeuw van telex , fax , telefoon  handy  E Mail chat  hoe kun je daar communicatie  problemen hebben. ???
Of bedoelen jullie dat de linker hand niet weet wat de rechter hand doet.
Volwassen mensen familie vaders etc  goeie dag ... ruzie !

Succes morgen ach ja een mini tip .. hij is wel moeilijk  Luisteren Jongens leer luisteren .
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 22:11:05 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #24 Gepost op: 2009/03/13, 22:15:08 »
Voor zover ik weet is het ook niet aan Canonical gevraagd, maar aan Jono Bacon, de community leider van Ubuntu.
Jono Bacon is de manager van het Canonical Community Team, en in die functie hebben wij regelmatig contact met hem, maar hij is niet de "baas" van de community.  Als er al een "leiding" boven de community is, dan is dat het Community Council, en meer specifiek voor de LoCoTeams "subcommunity" is er het LoCo Council (het Community Council heeft trouwens nog andere dergelijke councils voor subgroepen opgericht om werk naar te delegeren).

Als je Jono mailt kom je ergens tussen de 1000+ mails die hij elke dag krijgt terecht, en heeft hij misschien ooit tijd om dat naar ons (het LoCo Council) door te sturen.  Een directe mail gaat sneller...
(En ik heb dat vziw ook zo uitgelegd aan minstens één persoon toen ik voor het eerst over het "conflict" hoorde.)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact