Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: We maken ons zorgen!!  (gelezen 19926 keer)

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/13, 22:15:17 »
Mag ik daarbij voegen:

Veeg je eigen belang eens aan de kant, die is er namelijk niet.
UbuntuNL staat voorop en dat is het belangrijkste.
Niet personen of individuen.

Snap trouwens helemaal niet hoe het kan dat bepaalde personen zich zo vastgemetseld hebben aan hun positie ?
We leven in een democratie, dus indien meeste stemmen gelden moet het mogelijk zijn dat mensen vervangen kunnen worden, zeker in een non-profit organisatie en zeker wanneer iemand niet goed functioneerd.

Vreemd, heel vreemd allemaal......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Double12

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/13, 22:21:11 »
Mag ik daarbij voegen:

Veeg je eigen belang eens aan de kant, die is er namelijk niet.
UbuntuNL staat voorop en dat is het belangrijkste.
Niet personen of individuen.

Snap trouwens helemaal niet hoe het kan dat bepaalde personen zich zo vastgemetseld hebben aan hun positie ?
We leven in een democratie, dus indien meeste stemmen gelden moet het mogelijk zijn dat mensen vervangen kunnen worden, zeker in een non-profit organisatie en zeker wanneer iemand niet goed functioneerd.

Vreemd, heel vreemd allemaal......
De meeste teamleden zijn in het overleg gestapt met de gedachte: "het maakt echt niet uit als er straks geen plaats meer voor mij is in het team, als het maar goed gaat met Ubuntu NL".

Offline woteb

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/13, 22:22:59 »
@ Gandyman

Ik snap ook niet dat er op een technisch forum, dus een forum wat zich met techniek bezig houdt, zoveel onenigheid kan zijn? Een politiek (of soortgelijk) forum waar iedereen zijn eigen gelijk wil hebben, tsja.... dat is te begrijpen. Al die tijd dat ik hier ben is het voor mij een verademing geweest dat mensen van verschillende richtingen, gelovigen en ongelovigen, politiek actief of niet politiek actief zich hier zo inzetten voor iets wat voor iedereen is: UBUNTU.

En nu dit? Ik snap er niets van, helemaal niets van. En waarom? Communicatiestoring?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #28 Gepost op: 2009/03/13, 22:34:21 »
@ Gandyman

Ik snap ook niet dat er op een technisch forum, dus een forum wat zich met techniek bezig houdt, zoveel onenigheid kan zijn? Een politiek (of soortgelijk) forum waar iedereen zijn eigen gelijk wil hebben, tsja.... dat is te begrijpen. Al die tijd dat ik hier ben is het voor mij een verademing geweest dat mensen van verschillende richtingen, gelovigen en ongelovigen, politiek actief of niet politiek actief zich hier zo inzetten voor iets wat voor iedereen is: UBUNTU.

En nu dit? Ik snap er niets van, helemaal niets van. En waarom? Communicatiestoring?

Ubuntu.nl is al lang veel meer dan alleen een forum, laat staan alleen een technisch forum. Er gebeurt veel meer, zoals bijvoorbeeld release party's, voorlichting, het ontwikkelen van documentatie enz.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #29 Gepost op: 2009/03/13, 22:35:16 »
En nu dit? Ik snap er niets van, helemaal niets van.
En velen met je ...... :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline woteb

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #30 Gepost op: 2009/03/13, 22:44:07 »
Ubuntu.nl is al lang veel meer dan alleen een forum, laat staan alleen een technisch forum. Er gebeurt veel meer, zoals bijvoorbeeld release party's, voorlichting, het ontwikkelen van documentatie enz.
Klopt! Maar dat is een uitvloeisel van techniek. En promotie staat ook in verband met de techniek, net als voorlichting. De mensen bij Ubuntu te brengen in de gedachte dat iedereen met Linux (Ubuntu in dit geval) moet kunnen werken op een menselijke manier. Niet techniek als een statisch gegeven, maar als iets wat dynamisch gebruikt kan worden voor het doe wat je voor ogen hebt.
Dat kan alleen maar als iedereen zijn 'eigen ik' opzij kan zetten en zich voor een ander in wil zetten. Juist het -delen met elkaar- maakt Ubuntu zo uniek onder de Linux distributies. Je wordt er als mens behandeld en niet zomaar afgescheept met "Read te manuals."
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #31 Gepost op: 2009/03/13, 22:45:17 »
De meeste teamleden zijn in het overleg gestapt met de gedachte: "het maakt echt niet uit als er straks geen plaats meer voor mij is in het team, als het maar goed gaat met Ubuntu NL".

Ik praat niet sec over de nieuwe mensen of de personen die nu met nieuwe plannen kwamen.
Dat is gekomen omdat er onvrede is en de hele handel bagger werkt.

Dus simpel gezegd kan je zeggen nu een vergadering met dit team die de zaak analiseerd tot conclusies komt en vervolgens gaat iedereen om tafel zitten.

Wat werkt wel, wat werkt niet, wie functioneerd goed - wie niet.
En dan is er maar 1 oplossing : EXIT.

Geen pleisters meer.

Wees eens eerlijk ?
Als jij of ik niet functioneren bij je baas is het ook exit.
Die man moet denken om zijn bedrijf en daarbij is een individu niet belangrijk.

Hier hebben we het over UbuntuNL als bedrijf.
Iedereen is dan wel vrijwilliger en verdient er geen donder mee,
Maar ook dan is het: niet functioneren ?  EXIT.
Helaas pindakaas.

En komen alle mensen er niet uit omdat ..... ?

Dan is er eigenlijk nog maar 1 persoon die met zijn vuist op tafel slaat en de beslissing neemt, ook vind hij dat niet leuk en heeft hij daar geen zin in.

En dat is de oprichter van dit alles, onze Dennis.
Uiteindelijk is dit allemaal zijn kindje en vind ik dat hij als enigste het top-recht heeft.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #32 Gepost op: 2009/03/13, 23:10:33 »
En komen alle mensen er niet uit omdat ..... ?

Dan is er eigenlijk nog maar 1 persoon die met zijn vuist op tafel slaat en de beslissing neemt, ook vind hij dat niet leuk en heeft hij daar geen zin in.

En dat is de oprichter van dit alles, onze Dennis.
Uiteindelijk is dit allemaal zijn kindje en vind ik dat hij als enigste het top-recht heeft.



Allemaal leuk en aardig, maar Dennis hebben we binnen dit proces helemaal niet gezien, terwijl hij daarvoor vele malen uitgenodigd is. Blijkbaar heeft Dennis andere prioriteiten. Alle waardering voor hem als oprichter, maar je kunt niet verwachten dat hij tot het eind van zijn levensdagen dezelfde betrokkenheid blijft vertonen.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 23:12:05 door Catharina »

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #33 Gepost op: 2009/03/13, 23:15:40 »
Helemaal mee eens,

Ik pleite hem ook niet vrij, gaf alleen een feit.
En zij daarom ook "dat hij dit helemaal niet leuk vind"

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #34 Gepost op: 2009/03/13, 23:16:33 »
Volgens mij moeten we veel meer voor openheid gaan. Dat geeft een veel prettiger gevoel voor de normale leden.
Wij voelen ons als toekijkers die niets kunnen doen terwijl het schip aan het zinken is en het team er niet uit kan komen.

Ik weet niet eens wat er nu eigenlijk fout gaat en waar,  kijk voor de meeste mensen die hier hulp kunnen vragen en mensen kunnen helpen zijn er geen er geen problemen. De problemen zitten blijkbaar in een team dat niet lekker loopt.
En waarom kan het niet gewoon opgelost worden? Wat ligt er dwars in dit proces?
Is dit helemaal scherp?

En is het niet slim om een nieuwe start met een nieuw team te maken? Dan begin je sowieso fris en zonder een verleden met ruzies en dergelijke.
Maak een mix van huidige teamleden (het is zo zonde dat deze door ruzies in het verleden weggegaan zijn), oude teamleden en voeg daar nog wat nieuwe leden aan toe.

Maak er een democratischer proces van en laten we snel in actie komen voordat we maar zo doormodderen.

Misschien kunnen we twee of drie blanco leden aanwijzen die dit proces gaan leiden. En dit samen met het huidige team, oude teamleden die mee zouden willen doen en de 'normale' forummers. Maar volgens mij is het niet meer goed als we het aan het huidige team overlaten.

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #35 Gepost op: 2009/03/13, 23:21:30 »
Allemaal leuk en aardig, maar Dennis hebben we binnen dit proces helemaal niet gezien, terwijl hij daarvoor vele malen uitgenodigd is. Blijkbaar heeft Dennis andere prioriteiten. Alle waardering voor hem als oprichter, maar je kunt niet verwachten dat hij tot het eind van zijn levensdagen dezelfde betrokkenheid blijft vertonen.
Als ik het goed begrepen heb is Dennis momenteel vooral nog bij het technische van de server & de website betrokken.
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #36 Gepost op: 2009/03/13, 23:24:56 »
Wat werkt wel, wat werkt niet, wie functioneerd goed - wie niet.
En dan is er maar 1 oplossing : EXIT.

Geen pleisters meer.

Wees eens eerlijk ?
Als jij of ik niet functioneren bij je baas is het ook exit.
Die man moet denken om zijn bedrijf en daarbij is een individu niet belangrijk.

Hier hebben we het over UbuntuNL als bedrijf.
Iedereen is dan wel vrijwilliger en verdient er geen donder mee,
Maar ook dan is het: niet functioneren ?  EXIT.
Helaas pindakaas.

Volgens mij moeten we niet zo te werk gaan.
Dit brengt alleen nog maar meer onvrede, ruzies, onduidelijkheden etc.
Want wie gaat bepalen of iemand geschikt is (het huidige team, oude teamleden of gaan we op het forum hierover discussiëren), en hoe meet je dat (je zult zien dat dit heel veel problemen gaat geven, de ene persoon houd bijvoorbeeld weer van een andere stijl van leiding of samenwerking als een ander).

Volgens mij is het beste om helemaal schoon te gaan beginnen, een nieuw team die er blanco in gaat.

Ik schreef het al in mn vorige post dat we dit het liefst een democratischer proces van moeten maken, en het niet achter gesloten deuren moeten late gebeuren, wat alleen maar meer onvrede geeft.

Het beste is als we een nieuw team kunnen samenstellen met oude teamleden (die eerder opgestapt) huidige teamleden en enkele nieuwe blanco gezichten. En dit zo democratisch mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 23:26:41 door leendert »

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #37 Gepost op: 2009/03/13, 23:31:33 »
Volgens mij moeten we veel meer voor openheid gaan. Dat geeft een veel prettiger gevoel voor de normale leden.
Wij voelen ons als toekijkers die niets kunnen doen terwijl het schip aan het zinken is en het team er niet uit kan komen.

Ik weet niet eens wat er nu eigenlijk fout gaat en waar,  kijk voor de meeste mensen die hier hulp kunnen vragen en mensen kunnen helpen zijn er geen er geen problemen. De problemen zitten blijkbaar in een team dat niet lekker loopt.
En waarom kan het niet gewoon opgelost worden? Wat ligt er dwars in dit proces?
Is dit helemaal scherp?

En is het niet slim om een nieuwe start met een nieuw team te maken? Dan begin je sowieso fris en zonder een verleden met ruzies en dergelijke.
Maak een mix van huidige teamleden (het is zo zonde dat deze door ruzies in het verleden weggegaan zijn), oude teamleden en voeg daar nog wat nieuwe leden aan toe.

Maak er een democratischer proces van en laten we snel in actie komen voordat we maar zo doormodderen.

Misschien kunnen we twee of drie blanco leden aanwijzen die dit proces gaan leiden. En dit samen met het huidige team, oude teamleden die mee zouden willen doen en de 'normale' forummers. Maar volgens mij is het niet meer goed als we het aan het huidige team overlaten.

Grappig, wat jij schetst is precies de wijze waarop geprobeerd is de zaak op te lossen:
een bestuursraad bestaande uit:

- oude gedienden
- huidige teamleden
- actieve forum-leden (die zich via een oproep konden melden)

Het proces zou worden begeleid door 2 mediators (geen band met het huidige team of oudgedienden)

Offline Dave

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #38 Gepost op: 2009/03/13, 23:32:44 »
Ik maak mij zorgen over het feit dat er mensen zijn die zich zorgen maken. Ik heb een en ander wat doorgelezen en snap nog steeds niet wat er aan de hand is?


Nou je bent de enige niet.
Wanneer ik dan ook nog lees dat mensen die zich al tijden stevig ingezet hebben zo onheus behandeld worden dat ze daarom afhaken?

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Hoe verder?
« Reactie #39 Gepost op: 2009/03/13, 23:36:45 »
Volgens mij moeten we veel meer voor openheid gaan. Dat geeft een veel prettiger gevoel voor de normale leden.
Wij voelen ons als toekijkers die niets kunnen doen terwijl het schip aan het zinken is en het team er niet uit kan komen.

Mee eens, wat mij betreft wordt de hele discussie in het besloten forum online gezet, zodat mensen hun eigen conclusie kunnen trekken.
Ik weet niet eens wat er nu eigenlijk fout gaat en waar,  kijk voor de meeste mensen die hier hulp kunnen vragen en mensen kunnen helpen zijn er geen er geen problemen. De problemen zitten blijkbaar in een team dat niet lekker loopt.
En waarom kan het niet gewoon opgelost worden? Wat ligt er dwars in dit proces?
Is dit helemaal scherp?


Nee, voor mij niet in ieder geval niet scherp. Ik zie veel frustraties maar weinig wil tot oplossingen.

En is het niet slim om een nieuwe start met een nieuw team te maken? Dan begin je sowieso fris en zonder een verleden met ruzies en dergelijke.
Maak een mix van huidige teamleden (het is zo zonde dat deze door ruzies in het verleden weggegaan zijn), oude teamleden en voeg daar nog wat nieuwe leden aan toe.


Het probleem ligt volgens mij niet zo zeer  bij het huidige team en dus ligt de oplossing daar ook niet. Best mogelijk dat oude teamleden weer terug komen, maar dan moeten de frustraties wel eerst uit de weg worden geruimd.

Maak er een democratischer proces van en laten we snel in actie komen voordat we maar zo doormodderen.
Daar ben ik het mee eens. Wat mij betreft wordt dan ook de interne forum discussie openbaar gemaakt.

Misschien kunnen we twee of drie blanco leden aanwijzen die dit proces gaan leiden. En dit samen met het huidige team, oude teamleden die mee zouden willen doen en de 'normale' forummers. Maar volgens mij is het niet meer goed als we het aan het huidige team overlaten.

We hadden dus twee blanco leden die het proces begeleiden. Goede mensen, met goede bedoelingen. Zij zijn nu afgehaakt en dat is niet voor niks.

Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #40 Gepost op: 2009/03/13, 23:43:50 »
Vrees dat hier ook aan gewerkt werd Leendert en ben het ook met je eens.

Maar een blijkbaar duistere kracht voorkomt iedere keer veranderingen en dus loopt het dood.
En omdat het allemaal vrijwilligers zijn en zich best willen inspannen maar geen zin hebben dit tot
bloedens toe aan te vechten kiest men voor de weg van de minste weerstand, ( en ook de verstandigste)

Gewoon omdraaien en weglopen en de boel in zijn sop laten gaar koken.

Wat mij nog het meest bevreemd is dat het maar een paar personen zijn.
Zwaar in de minderheid, bij iedereen bekend,

En toch blijkt het onmogelijk te zijn ze op een beschaafde manier weg te krijgen.

Bizar voor woorden.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/13, 23:48:16 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline lcup

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #41 Gepost op: 2009/03/14, 09:19:36 »
Als gewoon lid een paar centen:

- Alleen het héle moderatorteam treedt naar buiten. De moderatoren grijpen niet meer persoonlijk in. Ze blijven ook onbekend bij de gewone forumleden. Op die manier kunnen ze niet meer verstrikt raken in discussies, of zelfs de eigen woorden. Dat verlaagt ook de drempel om mee te gaan doen als moderator.
- Kunnen er onderdelen of activiteiten tijdelijk worden gestopt om alles en iedereen een beetje tot rust te laten komen. Even "Back to the roots."
- Externe medewerkers vragen die geen of weinig binding hebben met Ubuntu-NL, maar wel met Linux en dus wat neutraler hun werk kunnen doen.

Nu nog één persoon aanwijzen om het allemaal even op te lossen is onrealistich. Organisaties worden op een gegeven moment te groot. Dat zou net zotets zijn als met z'n allen naar linus Torvalds wijzen als er problemen zijn met Linux.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 09:22:28 door lcup »

Offline chaos7

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #42 Gepost op: 2009/03/14, 10:13:54 »
ff wat kolen op het vuur gooien.

wat maakt het nu uit dat die ¨paar personen¨ niet reageren.
tis gewoon een politiek spelletje, een paar vechten om het been en ¨zij¨ gaan er mee vandoor.
zolang andere vechten kunnen hun niks verweten worden en trekken af en toe aan een paar touwtjes (andere leden die dit niet door hebben) en het hele circus begint weer van voren af aan, vuurtje laait weer op en ¨zij¨ blijven lekker beschut achter die ¨touwtjes¨ zitten.

dit voorgaande is ongeveer mijn gevoel bij deze hele forumleiding.
ik heb ook steeds meer het gevoel dat dit forum verziekt wordt door hun eigen leiding en die mensen hebben niet in de gaten dat dit forum ten dode is opgeschreven.
ook begrijpelijk dat ze het niet zien, zolang er mensen zijn die zich er druk om maken.

mijn advies is dan ook om gewoon een nieuw forum te beginnen en dit maar te laten voor wat het is.
een goede moderator/administrator/ of hoe zo´n persoon ook mag heten, kan best wel de beste stukjes uit dit forum kopieeren naar een nieuw forum.
hebben we dit ¨gezeik¨ niet meer.

communicatievaardig ben ik nooit zo geweest maar ik denk ongeveer zoals boven omschreven.

leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #43 Gepost op: 2009/03/14, 10:21:49 »
ik heb ook steeds meer het gevoel dat dit forum verziekt wordt door hun eigen leiding en die mensen hebben niet in de gaten dat dit forum ten dode is opgeschreven.
ook begrijpelijk dat ze het niet zien, zolang er mensen zijn die zich er druk om maken.

mijn advies is dan ook om gewoon een nieuw forum te beginnen en dit maar te laten voor wat het is.
een goede moderator/administrator/ of hoe zo´n persoon ook mag heten, kan best wel de beste stukjes uit dit forum kopieeren naar een nieuw forum.
hebben we dit ¨gezeik¨ niet meer.
Of het bestaande forum wissen, alleen de technische dingen laten staan van nog ondersteunde releases en de rest gewoon wissen ?

Of een nieuw forum neerzetten naast dit forum en zodra de support voor 8.04 niet meer bestaat dit hele forum verwijderen ?

Of een automaat instellen en gewoon altijd alle berichten (b.v. ouder dan 2 jaar) verwijderen,
of onderwerpen waar 2 jaar niet meer in gepost is verwijderen ?

Feit blijft, dat het huidige forum geen reclame is en een grote schoonmaak wel op zijn plaats is .......

Dit is mijn persoonlijke mening !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Double12

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #44 Gepost op: 2009/03/14, 10:39:09 »
Het zit heus niet op die paar nare topics op het forum vast. Na een paar maanden met goede sfeer staan die topics ergens verstopt op pagina 50.

Het zit meer vast op de verstoorde verhoudingen tussen mensen. Allemaal mensen die het beste voor Ubuntu NL willen, en daarom zijn ze juist zo fel. Dan krijg je ruzies op het forum.

De indruk dat het huidige team het forum verziekt lijkt me niet juist. Misschien dat zaken beter geregeld of gecommuniceerd kunnen worden, daarvoor was dit hele Overleg ook opgezet. Maar het moderatorteam doet zijn stinkende best om het forum hier een beetje leuk te houden.
Het is trouwens ook zo dat je juist het forum verziekt met posts in de trant van "het is allemaal niks meer hier tegenwoordig".

Offline track

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #45 Gepost op: 2009/03/14, 11:15:05 »
+1

1. De negatieve sfeer op dit forum is er volgens mij allen op bepaalde plekken en niet in het geheel.
2. De negatieve sfeer wordt door mensen (en hun gedeeltelijk overdreven) reacties aangericht.  Om dat te voorkomen zou  je de mensen
    achter en op een forum moeten vewijderen. ( ... )
3. Zover ik kan zien neemt een aantal mensen een behoorlijke moeite om de zaken weer recht te zetten. Welke steun hebben zij als wij
   (de "gewone" forumers) hen altijd zeggen hoe rot het is wat zij doen ?  Ik heb jongstleden echt betere reacties hier gezien.
   (is het resultaat aan het eind van  /offtopic/voorlopig-laatste-postje-na-een-ban  niet misschien een voorbeeld ?)

Als wij hier iets willen opbouwen moeten wij niet voortdurend de sloophamer gebruiken.
Menselijke zwakheden kun je niet doodslaan.  Je moet er echt anders mee omgaan.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 11:18:11 door track »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #46 Gepost op: 2009/03/14, 11:27:34 »
gewoon met zn allen de schouders eronder en er weer wat moois van maken.

klinkt simpel maar waarom moeilijk doen imo,,

Offline chaos7

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #47 Gepost op: 2009/03/14, 11:35:28 »

Het is trouwens ook zo dat je juist het forum verziekt met posts in de trant van "het is allemaal niks meer hier tegenwoordig".
ben het hier niet helemaal mee eens.
ja zal altijd commentaar krijgen, positief of negatief, je kan het nooit goed doen.
dat is een feit
maar hoe ga je als leiding om met al die vormen van kritiek?
door maar te zwijgen en/of aan een willekeurig touwtje te trekken (zoals in mijn hersenspinsel al benoemd) blijf je kritiek houden en los je niks op.
erger nog je versterkt het kritiek. en dan kom je dus weer in die cirkel waar we het al zo lang over hebben.
enige zelfreflectie in deze is niet ongepast denk ik.
maar gelukkig heb ik geen verstand van een forum en het moderaten van het geheel en heb ik in deze geen last van ¨bedrijfsblindheid¨
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Jan E.

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #48 Gepost op: 2009/03/14, 11:36:12 »
Mogguh..

Ik ben zo'n forum-lid wat hier alleen maar komt om te lezen en te leren over Ubuntu. En die de inbreng van bepaalde mensen hogelijk waardeert, vanwege hun kennis. Ik heb me nooit bezig gehouden met hoe dat nou eigenlijk achter de schermen werkt, zo 'n forum. Wel heb ik -in contacten naar buiten- dit forum altijd aangeprezen als een geweldig goed forum, waar je zelfs antwoord kon vinden op (Ubuntu-) vragen, waarvan je niet eens wist dat je die vraag ook had...

Ik ben pas geleden helemaal overgestapt van Windows Vista naar Ubuntu en heb nu meer tijd over om te lezen op het forum.  ;) Daardoor kom ik nu ook wel eens op de niet-technische draadjes terecht. En van daar uit op o.a. dit draadje.

Ja, ik maak me zorgen om wat ik hier nu zie voorbij komen. Ik heb me wel eens verbaasd over de felle manier van reageren van sommigen, maar ach, niet iedereen is communicatief even sterk en niet iedereen kan zijn gedachten goed op papier krijgen.

Ik kan en wil geen partij kiezen, maar ik heb een paar mensen hier een aantal heel verstandige dingen horen roepen. Waarbij het er volgens mij op neer kwam, of het niet een goed idee zou zijn om af te stappen van eigen eilandjes en te kiezen met in het achterhoofd waarover het hier uiteindelijk gaat: de community van Ubuntu NL, in al zijn breedheid, van echte beginners (zoals ikzelf) tot doorgewinterde Linux-gebruikers. Ikzelf teer op en leer van hun kennis.

Dit vond ik op de NL talige Ubuntu website:

Gedragscode (code of conduct)

Ubuntu is een Afrikaans concept, de Ubuntu-gedachte is onze basis. Ubuntu laat je voelen dat je bestaat dankzij de anderen. In Zuid Afrika drukt het woord een manier van zijn uit. Als je Ubuntu bent is dat een compliment. Je bestaat dankzij de anderen.


Zullen we de boel weer een slinger geven, met in het achterhoofd deze code?

« Laatst bewerkt op: 2009/03/14, 13:36:06 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline mrGee

  • Lid
Re: We maken ons zorgen!!
« Reactie #49 Gepost op: 2009/03/14, 11:43:51 »
Oke

Mijn 2 centen ook maar even, ik laat nl. alles wat maar beetje met politiek(in welke vorm, dan ook)/
fanatisme/ego's whatever; liefst aan mij voorbij gaan, want in principe ga ik ver met Woteb mee;
Dit is een min of meer technisch forum, met gelukkig een zekere laagdrempeligheid, oa. bewerk
stelligd, door Ubuntu, de betekenis daarvan en respect voor elkaar. De rest wordt normaal met
gezond verstand geregeld. Dat je daarin inderdaad soms gepasseerd wordt, of inderdaad sorry moet
zeggen, zo gaat het in het dagelijks leven ook en doet geen afbreuk, in tegendeel het siert ons.

En als ik dan ook eens terug ga in de oude postings kijk van het forum, was daar zeker ook niet altijd alles
koek en ei, toch heeft dat de algemene sfeer kennelijk toen niet aangetast. Die draadjes zakken vanzelf
in het moeras van de tijd.

Nu ben ik van meerdere fora lid (geweest), sommigen zijn heel strict, veel RTFM maar, dat wist ik
toen ik daar lid werd, sfeer bleef echter wel goed. Er werd nl. meteen ingegrepen als iets als een
sudderend veenbrandje dreigde, de zaak echt te gaan verzieken.

En ik herinner me nog wat ik hier heb gepost in 1 van mijn eerste postings hier; inderdaad de
gemoedelijke sfeer en het respect naar elkaar toe. Echt ook een forum dat ik diverse mensen
heb aanbevolen vanwege dat.

En om nu met zonodig ergens met modder te lopen smijten, niet mijn stijl, je wordt zelf ook
bespat en ga je er te dicht bij staan ook.  ;)

Mijn 2 centen dus, goed ga ik weer verder, daar het er echt toe doet; vragen proberen op te lossen
en mensen helpen.

Groeten Gerrit


-- = >  simplify if you can   -- = >