Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelheid limitten?  (gelezen 802 keer)

Snelheid limitten?
« Gepost op: 2009/07/03, 13:55:24 »
Hoi!

Is het mogenlijk om mijn algemeen Wifi verkeer te limiteren? Want mijn router durft uit te vallen als ik sneller dan 1,4MB/s binnentrek :) Torrents e.d. kan ik limiteren in transmission. Maar een flash filmpje dat laad van een snelle server, en hop m'n router is weg, niet leuk. :)

Iemand een idee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Snelheid limitten?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/03, 14:02:46 »
Tjezus... Wat een rotapparaat. Kun je niet beter een paar tientjes uitgeven voor een nieuwe router?

Wat je ook nog kunt proberen: kijk eens of er nieuwere firmware beschikbaar is voor je router. Een firmware-flits doet vaak wonderen. Bij mijn eigen router kon ik op die manier een paar vervelende problemen in één klap verhelpen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Snelheid limitten?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/03, 14:03:48 »
Werkt de tip van Pjotr niet, dan zou je ook nog kunnen werken met trickle. Dat zit gewoon in de pakketbronnen.

Re: Snelheid limitten?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/03, 14:13:18 »
Tjezus... Wat een rotapparaat. Kun je niet beter een paar tientjes uitgeven voor een nieuwe router?

Wat je ook nog kunt proberen: kijk eens of er nieuwere firmware beschikbaar is voor je router. Een firmware-flits doet vaak wonderen. Bij mijn eigen router kon ik op die manier een paar vervelende problemen in één klap verhelpen.

Ok, zal eens zoeken :) De router is echter zou oud nog niet, een jaar of 3 ofzo. En het is een D-Link, wat toch een respectabel merk ik dacht ik? :)

Re: Snelheid limitten?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/03, 14:29:01 »
De leeftijd van het apparaat zal niet zoveel uitmaken denk ik.

Voordat ge kijkt naar een nieuwe, doe inderdaad eerst een firmware upgrade. Wij hadden veel last van internetuitval etc op het begin. Dat was opgelost na een update.