Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub-foutenlijst  (gelezen 19375 keer)

Grub-foutenlijst
« Gepost op: 2008/02/14, 18:59:50 »
Hebben jullie ook al "Grub error 15" "Grub error 22" en zo gehad en wisten jullie niet wat dit betekende? Hieronder volgt een lijst met alle fouten en Nederlandse uitleg, zodat jullie zélf weten wat er mis is, en eventueel een oplossing kunnen bedenken.

Error 1: Foute bestandsnaam
Je hebt een typfout in een bestandsnaam gemaakt. Controleer je menu.lst op typfouten.

Error 2: Fout bestands- of directorytype
Deze fout treedt op wanneer een bestand waar je naar verwijst geen gewoon bestand is, maar een map, char-device, block-device, pipe, ... Controleer je menu.lst op typfouten, of gebruik sudo update-grub om je menu.lst te herstellen.

Error 3: Foute of incompatibele header op bestand.
Er is iets fout gegaan bij de (de)compressie van je kernel, hij is dus corrupt. Herinstalleer je kernel via de livecd. Tip: chroot kan wonderen doen, evenals aptitude.

Error 4: Slechte of corrupte data na uitpakken kernel.
De compressie van je kernel is goed, de uitgepakte versie niet. Herinstalleer je kernel.

Error 5: Partitietabel slecht of corrupt.
Je partitietabel is om zeep. Probeer met testdisk je partitietabel te herstellen. Anders: fdisk /dev/hda! (ipv format c: )

Error 6: Foute of corrupte versie van stage1 of stage2.
Stage 1 of Stage 2 van grub zijn verschillende versies of corrupt. Herinstalleer Grub.

Error 7: Inladen onder 1MB niet ondersteund
Deze fout zal vrijwel niet voorkomen bij Linux, of je kernel is corrupt.

Error 8: Kan niet opstarten zonder kernel te laden.
Er werd nergens een te booten kernel gespecifieerd. Specifieer een kernel met het commando "kernel" (dat had je nooit geraden, hé ;) )

Error 9: Onbekende opstartfout
Er is een probleem met het opstarten van de gevraagde kernel, maar die is niet bekend. Herinstallatie van GRUB kan helpen.

Error 10: Niet-ondersteunde Multiboot aanvraag
Er werd een Multiboot-aanvraag ingediend die grub niet verstaat. Enkel als je je eigen besturingssysteem maakt normaal.

Error 11: Toestelnaam onherkenbaar
Grub had een toestelnaam verwacht, maar deze voldeed niet aan de regels voor het het benoemen van schijven. Alweer, controleer je menu.lst op typfouten.

Error 12: Foute toestelaanvraag
De toestelnaam is herkenbaar, maar er is toch een fout opgetreden die niet onder de andere fouten valt. Herinstallatie is een optie.

Error 13: Fout of niet-ondersteunde executable-formaat
Bij Linux betekent dit meestal dat je kernel corrupt is, ofdat je probeert te booten van iets wat geen kernel is ;). Opnieuw, controleer op typfouten. Kijk ook of je partities niet veranderd zijn door gebruik van vb. GParted.

Error 14: Bestandssysteem-compatibiliteitsfout, kan niet het hele bestand lezen.
Dit is een limiet van grub zelf, als het bestand dat gelezen moet worden te groot is, kan grub het niet aflezen. Deze fout komt zelden voor, tenzij je je eigen besturingssysteem aan het maken bent.

Error 15: Bestand niet gevonden
Het bestand in kwestie is niet gevonden, maar de rest (partitietabel, superblock, ...) is in orde. Meestal een typfout door de gebruiker of een fout in het installatieprogramma.

Error 16: Slechte bestandssysteem-structuur
Deze fout treedt op wanneer het bestandssysteem op de gevraagde partitie niet in orde is. Het programma fsck kan hierbij helpen. Start je livecd en typ fsck /dev/hdXY of fsck /dev/sdXY waarbij je X door de juiste letter en Y door het juiste cijfer van je partitie vervangt. Voorbeeld: fsck /dev/hda1 voor je eerste partitie op je eerste schijf. Noot: dit werkt niet voor NTFS-partities (Windows XP en Vista gebruiken meestal NTFS)

Error 17: Kan geselecteerde partitie niet mounten
Deze fout treedt op wanneer de partitie een geldige partitie is, maar het bestandssysteem niet gekend is door GRUB. Deze fout komt niet vaak voor, tenzij je partitietabel corrupt is, of dat je je partities herordend hebt en een ongekende partitie komt nu in de plaats van je Linux-partititie.

Error 18: Schijfgeometrie-fout
Deze fout wordt meestal gegeven wanneer er gelezen wordt van een schijf die groter is dan wat het BIOS aankan. Vrij eenvoudig: gebruik een kleinere harde schijf, gaat dit niet, upgrade dan je bios, gaat dit ook niet... Bij Dell hebben ze soms leuke aanbiedingen... ;)

Error 19: Linuxkernel moet voor initrd geladen worden
Eerst kernel /boot/vmlinuz-2.6.27 , daarna initrd /boot/initrd-2.6.27 typen in de grub-prompt ;).

Error 20: Multiboot-modules moeten geladen worden voor kernel.
Zegt precies wat er mis is, alhoewel ik zelf niet snap wat het is :O . Je kan proberen te herinstalleren. En oh ja, voor het geval je het nog niet wist, controleer je menu.lst op typfouten. Waarschijnlijk zal dit nooit voorkomen met Linux.

Error 21: Geselecteerde schijf bestaat niet
Deze fout treedt op wanneer er wordt gerefereerd naar een schijf(deel) of BIOS-toestel dat niet wordt herkent in het BIOS. Probeer het BIOS wijs te maken dat deze schijf echt bestaat, of gebruik die externe schijf nog alleen maar voor mp3'tjes ;). Het kan ook zijn dat de devicemap van grub niet in orde is, herinstalleer grub.

Error 22: Partitie bestaat niet
De gevraagde partitie bestaat niet. Dit duidt op een typfout in Grub. Onthoud dat (hd0,3) feitelijk /dev/hda4 (of /dev/sda4) is, grub start te tellen bij 0, Linux bij 1. Als je je partities herordend hebt, controleer dan dat menu.lst geüpdatet is.

Error 23: Fout bij het ontleden (parsen) van een getal
Grub had een getal verwacht, maar kreeg de verkeerde data terug. Als deze fout voorkomt voordat je het menu ziet, is Grub herinstalleren een optie. Zie wiki voor meer info. Als deze fout voorkomt na het menu, controleer dan je menu.lst op typfouten.

Error 24: Toegang proberen te verkrijgen tot blok buiten de partitie.
Ja, klinkt nerdy hé? ;) Dit betekent dat er werd gelezen vanaf een plaats die niet meer tot de partitie behoorde. Dit kan een bug zijn in GRUB, maar waarschijnlijker is dat je partitietabel om zeep is. Gebruik het programma testdisk om je partitietabel te herstellen.

Error 25: Fout bij lezen van schijf
Deze fout is precies wat hij zegt: een fout bij het lezen van gegevens van de schijf, een I/O-error dus. Dit kan verschillende oorzaken hebben en er is geen eenduidige oplossing. Meestal zal je een specifiekere fout krijgen, zoals fout bij lezen van partitie.

Error 26: Teveel symbolische snelkoppelingen.
Bij het lezen van symbolische koppelingen zijn er meer dan 5 (het huidige maximum) aan symbolische koppelingen achter elkaar tegen gekomen.

Error 27: Commando onherkend.
Je hebt een commando getypt dat niet bestaat. Controleer op typfouten.

Error 28: Geselecteerd item past niet in het geheugen
Deze fout treedt op waneer een kernel, een initrd of een ander bestand dat geladen wordt niet in het geheugen past. Dit is ofwel een fout bij het compileren van de kernel, een typfout (een verkeerd bestand aangeduid als kernel), of een te klein geheugen. Meestal treedt deze fout op als je je eigen besturingssysteem aan het maken bent, m.a.w. deze fout komt in normale omstandigheden niet vaak voor.

Error 29: Fout bij schrijven naar schijf
Deze fout wordt gegeven wanneer er een fout is bij het schrijven naar de schijf. Voormits tijdens de boot-periode geen schrijven gebeurt, treedt deze fout enkel op tijdens de set-up van GRUB. Zoals bij fout bij lezen van schijf, geen eenduidige oplossing. Wel kan je even kijken of je root-rechten hebt en of je de schijf waarnaar geschreven wordt read-write hebt aangekoppeld.

Error 30: Verkeerd argument
Deze fout wordt gegeven als er een fout argument is bij het geven van een grub-commando. Controleer menu.lst op typfouten.

Error 31: Bestand is niet uitgelijnd binnen een sector
Dit probleem komt enkel voor bij ReiserFS-partities. In het geval dat deze fout zich mocht voordoen, moet je de partitie aankoppelen met -o notail.

Error 32: Authentificatie vereist
Er is een wachtwoord ingesteld in Grub, en je moet het invoeren voordat je verder kan gaan. Simpel als dat.

Error 33: Serieel toestel niet geconfigureerd
Deze fout treedt op als je naar een seriële terminal wilt overschakelen voordat je een serieel toestel hebt geconfigureerd. Bij normaal gebruik komt dit dus niet voor, tenzij je seriële terminals gebruikt, maar dat valt bij mij niet onder "normaal gebruik".

Error 34: Niet genoeg vrije sectors op schijf.
Deze fout komt enkel voor tijdens de installatie van grub, wanneer je probeert Stage 1.5 te installeren in een sector achter het MBR en daar is geen plaats meer. De normale installatie van Ubuntu doet dit niet, dus normaal heb je hier geen last mee.

Hoe deze problemen op te lossen?
De meeste van de hierboven genoemde problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen. Ten eerste controleer je je /boot/grub/menu.lst op typfouten. Vervolgens probeer je grub te herinstalleren. Daarna doe je een check van bestandssystemen met fsck (indien er problemen zijn met het lezen van partities), of kijk je mbv een programma als gparted of qtparted na of je partitietabel nog juist is. Corrupte partitietabbellen zijn te herstellen met het programma testdisk.
Als dit niet werkt, probeer dan je instellingen in je BIOS te veranderen. Als je Linux wilt installeren op je tweede harde schijf, probeer dan om het toch op je eerste te installeren, of een aparte partitie voor /boot te maken die je op je eerste schijf installeert. De schijf waar Ubuntu op staat, moet dus als eerste in de opstartvolgorde van het BIOS komen.

Hoe werkt grub eigenlijk
Even een kort stukje informatie over hoe grub werkt, zodat je beter leert begrijpen wat er fout kan gaan en hoe dat kan gebeuren. Wanneer je je computer opstart, wordt eerst het BIOS geladen. Het BIOS doet enkele checks om te zien of alle hardware goed is aan gesloten (POST, Power On Self Test), stelt de klok in, ... Wanneer het BIOS klaar is, laadt het de code in die op de eerste sector (=512 bytes) van de eerste harde schijf staan. Omdat 512 bytes nogal klein is voor een programma als Grub, is het opgesplitst in 3 delen: Stage 1, Stage 1.5 en Stage 2. Stage 1 is precies 512 bytes, en gaat dus in het MBR (Master Boot Record, een andere naam voor de eerste sector van een schijf. Hier staan trouwens ook de gegevens over de partitietabellen). Stage 1 heeft als enige taak: Stage 1.5 inladen. De plaats op de schijf waar Stage 1.5 staat, zit ingebakken in Stage 1. Als Stage 1.5 verplaats wordt (bij het verplaatsen van partities bijvoorbeeld) moet Grub dus geherinstalleerd worden. Nu vraag je je af, waarom nog een Stage 1.5, als Stage 2 direct geladen kan worden? Omdat Stage 1.5 "slimmer" is dan Stage 1. Er zijn verschillende varianten van Stage 1.5, en elk verstaan ze één soort partitie. De ene kan met Ext2/3 overweg, een andere met FAT, weer een andere met ReiserFS, enz... Hierdoor kan Stage2 overal op een partitie of schijf gezet worden, en kan menu.lst ook overal gezet worden (zolang grub maar is ingesteld om het te vinden, uiteraard). Stage 2 is het feitelijke boot-menu dat je ziet. De foutcodes die in deze lijst staan, gelden alleen voor Stage 1.5 en Stage 2. Stage 1 heeft z'n eigen foutcodes. Maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die problemen had met Stage 1.

Stage 1.5 is dat "Grub Loading.... please wait" scherm. Als je daar een foutcode krijgt, ctrl+alt+del drukken om te herstarten ;). Bill Gates heeft toch iets moois uitgevonden, niet?
Stage 2 is het feitelijke menu (of als je geen dual-boot hebt, "Press esc to see the menu...2...1...0").

Bronnen:
http://www.uruk.org/orig-grub/errors.html -- site werkt niet meer
http://www.gnu.org/software/grub/manual/grub.html#Stage2-errors

PS. Zou een moderator dit willen vastzetten?

UPDATE: 20-02-2008 14:24 nieuwe sectie "Hoe deze problemen op te lossen?" toegevoegd
UPDATE: 20-02-2008 16:01 extra informatie wat de doen bij specifieke fouten toegevoegd
UPDATE: 21-02-2008 19:16 gesyncroniseerd met de versie die Pjotr123 op z'n blog heeft gezet
UPDATE: 30-12-2008 14:27 iemand bij grub is zo leuk geweest om de getallen van de foutcodes te veranderen. Ik heb de getallen veranderd, maar nog niet terug in volgorde gezet :P er zijn ook nog extra fouten bijgekomen, die nog niet op de lijst staan.
UPDATE: 31-12-2008 11:11 Foutcodes correct in lijst gezet, nieuwe foutcodes toegevoegd, uitleg gegeven over het verschil tussen Stage 1, Stage 1.5 en Stage 2.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/31, 15:18:36 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/14, 19:02:41 »
Kijk, dit is handig! Dankjewel.

Offline ton1

  • Lid
Grub-foutenlijst
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 13:50:04 »
Ja,super! en vastpinnen dat alles,graag.
Thanks, dank. Mooi werk.
Ubuntu 9.10  - WindowsXP - Windows7-AMDAthlonXP2600+Geforce FX5600XT.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Grub-foutenlijst
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 15:36:55 »
Verplaatst naar het documentatieforum.
Ik zal dit topic ook bovenaan zetten totdat dit opgenomen is in de documentatie.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Grub-foutenlijst
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 16:08:38 »
thx SeySayux. handig.

Grub-foutenlijst
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/15, 22:14:38 »
Goed gedaan!
Nu kunnen we mensen met die errors meteen doorverwijzen :)

Grub-foutenlijst
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/16, 00:47:33 »
Geweldig... altijd al bewondering voor je gehad... maar nu kun je niet meer stuk!

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Grub-foutenlijst
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/16, 22:47:14 »
Goed werk! Ik zal me hier binnenkort eens over buigen en het dan in de documentatie steken.

Grub-foutenlijst
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/20, 14:25:34 »
Ik heb het even geüpdate met een nieuwe sectie.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/20, 14:36:43 »
Hij wordt steeds beter!  :-)

Verzoekje aan Seysayux: kun je bij error 13 een voorbeeldregel geven, dus "fsck huppelepup" bij rootpartitie sda1 of zo? Een voorbeeld maakt het een stuk makkelijker.

Verder zou het handig zijn, als bij elke storing de waarschijnlijk beste vervolghandeling staat aangegeven. Vaak zal dat herinstalleren zijn, denk ik.

Dat kan het gebruiksgemak en gebruiksnut van deze lijst vergroten.

Groet, Pjotr.

Grub-foutenlijst
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/20, 16:02:27 »
Citaat van: pjotr123
Hij wordt steeds beter!  :-)

Verzoekje aan Seysayux: kun je bij error 13 een voorbeeldregel geven, dus "fsck huppelepup" bij rootpartitie sda1 of zo? Een voorbeeld maakt het een stuk makkelijker.

Verder zou het handig zijn, als bij elke storing de waarschijnlijk beste vervolghandeling staat aangegeven. Vaak zal dat herinstalleren zijn, denk ik.

Dat kan het gebruiksgemak en gebruiksnut van deze lijst vergroten.

Groet, Pjotr.
Gedaan :)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/20, 16:40:03 »
Citaat van: SeySayux
Gedaan :)

- SeySayux
Geweldig! Mag ik hem overnemen op mijn webstek? Met andere woorden: valt hij onder de Gnu General Public License?   :-)

Groet, Pjotr.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Grub-foutenlijst
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/20, 17:07:30 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: SeySayux
Gedaan :)

- SeySayux
Geweldig! Mag ik hem overnemen op mijn webstek? Met andere woorden: valt hij onder de Gnu General Public License?   :-)

Groet, Pjotr.
nee hoor, het valt niet onder de GPL, maar OSL. het mag niet zomaar overgenomen worden! :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/20, 18:13:00 »
Citaat van: leoquant
nee hoor, het valt niet onder de GPL, maar OSL. het mag niet zomaar overgenomen worden! :D
Ik neem aan, dat de auteur dat zelf bepaalt. Daarom vraag ik dat ook aan hem.

Groet, Pjotr.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Grub-foutenlijst
« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/20, 18:22:28 »
En daarbij, de OSL staat dat wel toe...
Citaat
Grant of Copyright License. Licensor hereby grants You a world-wide, royalty-free, non-exclusive, perpetual, sublicenseable license to do the following: [...] to distribute copies of the Original Work and Derivative Works to the public, with the proviso that copies of Original Work or Derivative Works that You distribute shall be licensed under the Open Software License;
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Grub-foutenlijst
« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/20, 18:28:26 »
Voor teksten, muziek en video is Creative Commons veel beter dan GPL
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #16 Gepost op: 2008/02/20, 18:44:46 »
Citaat van: profoX
En daarbij, de OSL staat dat wel toe...
Citaat
Grant of Copyright License. Licensor hereby grants You a world-wide, royalty-free, non-exclusive, perpetual, sublicenseable license to do the following: [...] to distribute copies of the Original Work and Derivative Works to the public, with the proviso that copies of Original Work or Derivative Works that You distribute shall be licensed under the Open Software License;
Bedankt voor de info, Wes!

Overigens: ik denk, dat het in het belang van de verspreiding van Linux is, als handleidingen, tips, documentatie en informatie *volkomen vrij* kunnen worden verspreid. Hoe meer deze info wordt verspreid (en gekopieerd, en verbeterd) over websites, fora, blogs, graffiti-schuttingen en noem maar op, hoe beter het is voor Linux.

Daarom verklaar ik hierbij, dat al mijn bijdragen aan dit forum en andere fora, hetzij aan de documentatie, hetzij aan probleemoplossingen, alsook de volledige inhoud van mijn eigen webstek, vallen onder de Open Pjotr Licentie (OPL):

"Alle informatie die ik verschaf of ooit heb verschaft, is vrij. U mag die dus vrijelijk overnemen, kopiëren, veranderen en aanpassen aan uw eigen wensen. Zonder bronvermelding. Mits u hetzelfde toestaat aan anderen, die deze informatie weer van u willen overnemen."

Groet, Pjotr.

Grub-foutenlijst
« Reactie #17 Gepost op: 2008/02/20, 18:47:37 »
Citaat van: bartek
Voor teksten, muziek en video is Creative Commons veel beter dan GPL
Maar het is incompatibel met de GPL en de FDL (voor documentatie).

Na tig licenties gelezen te hebben licensieer ik dit onder een combinatie van Artistic License 2.0 en de Modified BSD License (3-clause BSD license). Dit is geen dual-licensing, eerder een optelsom van beiden. Ze zijn beiden compatibel met de GPL en de FDL.

Kort de termen van Artistic License:
Je mag zoveel je eigen kopie gebruiken als je wilt
Je mag je kopie zoveel verspreiden als je wilt
Je mag de broncode verspreiden als je je aan één van de volgende voorwaarden houdt:
1) Je stuurt de wijzigingen terug naar de orginele auteur (liefst, voor mij)
2) Je moet je kopie verspreiden onder de originele of een compatibele licentie.
Voormits we hier geen "broncode" hebben, dient er ook geen rekening gehouden te worden met broncode-specifieke delen van de licentie
http://www.perlfoundation.org/artistic_license_2_0

BSD in het kort:
Je mag je kopie zoveel verspreiden als je wilt, zolang je maar ergens zet dat ik, SeySayux (Frank Erens), deze handleiding heb gemaakt. Noot: als je alleen m'n nickname gebruikt is het dus ook goed voor mij :).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #18 Gepost op: 2008/02/20, 18:49:16 »
Citaat van: SeySayux
Je mag je kopie zoveel verspreiden als je wilt, zolang je maar ergens zet dat ik, SeySayux (Frank Erens), deze handleiding heb gemaakt. Noot: als je alleen m'n nickname gebruikt is het dus ook goed voor mij :).

- SeySayux
Doe ik!  :-)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Grub-foutenlijst
« Reactie #19 Gepost op: 2008/02/20, 18:50:22 »
Dus toch de OSL licentie: Open SeySayux Licentie :D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Grub-foutenlijst
« Reactie #20 Gepost op: 2008/02/20, 18:52:07 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: SeySayux
Je mag je kopie zoveel verspreiden als je wilt, zolang je maar ergens zet dat ik, SeySayux (Frank Erens), deze handleiding heb gemaakt. Noot: als je alleen m'n nickname gebruikt is het dus ook goed voor mij :).

- SeySayux
Doe ik!  :-)
Je moet ook rekening houden met de Artistic License, maar die laat ook gewoon toe te herverspreiden, zolang je maar ofwel eventuele wijzigingen terugstuurt, of dat je het onder dezelfde termen zet.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #21 Gepost op: 2008/02/20, 18:52:38 »
Citaat van: SeySayux
Je moet ook rekening houden met de Artistic License, maar die laat ook gewoon toe te herverspreiden, zolang je maar ofwel eventuele wijzigingen terugstuurt, of dat je het onder dezelfde termen zet.
Doe ik ook!  :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub-foutenlijst
« Reactie #22 Gepost op: 2008/02/21, 18:45:42 »
@Seysayux:
Hij is in de lucht:
http://computertip.googlepages.com/grubfoutmeldingen

Enige ondergeschikte tekstuele en taalkundige veranderingen. Onderaan staat de naam van de auteur (jij dus).

Ik denk dat veel mensen hier iets aan kunnen hebben. Zo geven we weer een duwtje in de goede richting: de verspreiding van Linux!  :-)

Groet, Pjotr.

Grub-foutenlijst
« Reactie #23 Gepost op: 2008/02/21, 19:20:27 »
Citaat van: pjotr123
@Seysayux:
Hij is in de lucht:
http://computertip.googlepages.com/grubfoutmeldingen

Enige ondergeschikte tekstuele en taalkundige veranderingen. Onderaan staat de naam van de auteur (jij dus).

Ik denk dat veel mensen hier iets aan kunnen hebben. Zo geven we weer een duwtje in de goede richting: de verspreiding van Linux!  :-)

Groet, Pjotr.
Geef ook eventjes aan dat deze handleiding vrij te kopieren is, zolang je de ontvanger maar dezelfde rechten geeft.
Maar voor de rest, dank je wel, ik heb zelf m'n handleiding ge-update met een paar extra dingen.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Grub-foutenlijst
« Reactie #24 Gepost op: 2008/12/30, 14:28:44 »
Even geupdate, blijkbaar vond iemand bij grub het plezant om eventjes alle getallen van errors overhoop te gooien...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net