Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Formateren  (gelezen 1163 keer)

foeke11

  • Gast
Formateren
« Gepost op: 2008/09/15, 21:08:21 »
He,

Ik heb ubuntu geprobeerd te installeren op een SDHC disc maar dat was niet echt een succes en nu wilde ik hem formateren via Partion editor maar alles wordt dan weg gegooid behalve de map lost + found.

Dit zelfde heb ik met de 16gb drive in mijn ASUS EEE 900, weet iemand iets dat mij kan helpen. Want al is het geen groot bestand (159,11MB) kan ik er geen films of documenten meer bij zetten.

Bij contents krijg ik de tekst: unreadable

alvast bedankt

Floris

Offline mcgyver

  • Lid
Formateren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/15, 21:37:52 »
Heb je lost & found leeggemaakt?

foeke11

  • Gast
Formateren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/15, 21:43:56 »
Heb het eerst in zijn geheel proberen te verwijderen, na dat niet werkte in gedeeltes maar dat kwam ook op niks uit

Offline vanadium

  • Lid
Formateren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/16, 11:54:18 »
De gemakkelijste manier om Ubuntu te installeren is alle partities verwijderen en daarna het installatieprogramma volautomatisch te laten werken.

Formateren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/16, 13:21:50 »
Heb je ook geprobeerd de partitie eerst te verwijderen en dan opnieuw aan te maken? En kun de drive ook eerst unmounten? De map blijft anders aan het live bestand systeem gekoppeld staan.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

foeke11

  • Gast
Formateren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/18, 23:02:14 »
Ja, allemaal geprobeerd. Ik kon eerst ook Windows op de tweede schijf installeren maar dat lukt nu ook niet meer.

Heb geprobeerd het naar ongeveer alles te formatteren jfs,xfs, ext2 ext3 etc overal wordt het inbeslag genomen geheugen anders maar nergens 0 en als je het dan weer naar een ext2 zet wordt het weer groter. Daarnaast blijft het resultaat dat er niks bij kan.

Iemand een idEEE?

Formateren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/18, 23:28:34 »
Kun je eens met een Windows cd proberen op te starten en dan de repair modus kiezen? Je moet dan niet herstel een vorige Windows XP kiezen maar repair. Als je in de opdrachtregel zit kun je eens: fixmbr c: typen en dan nog eens proberen.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066