Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop  (gelezen 1226 keer)

Offline fred101

  • Lid
veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Gepost op: 2008/05/07, 15:32:22 »
Ik heb mijzelf op een tweede laptop getrakteerd. Nu standaard met Vista, gelijk een 150GB vrij laten maken voor Kubuntu. ISO cd gedownload en gebrand en Hadry geïnstalleerd.

Computer Asus pro71S 17"wxga+gl, met interne Altheros wifi 802.11abg

Problemen:
- beeldscherm wilde niet, monitor module separaat moeten installeren
- computer gaat niet uit, ik moet hem met de hand uitschakelen.
- wifi doet niets. Lampje gaat direct bij opstarten uit. Onder Vista deed hij het in 1 keer.

Allerlij topics gezocht en geprobeerd met als resultaat dat nu de networkmanager weg is, en niet meer geïnstalleerd wil worden. Adept loopt vast, kortom een corrupt  en door mijzelf verknalt systeem.
Ik kan niet eens meer opnieuw installeren want de CD rom wil niet zelf starten. De computer geeft de keus tussen vista of kubuntu.

Ik weet het nu echt niet meer, mijn andere PC gaf bij de hardy upgrade wat kleine foutjes maar met hulp mensen hier op het forum was dat zo opgelost maar ik ben bang dat dit hopeloos is en deze laptop gewoon niet onder kubuntu kan.

Fred

veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 16:24:43 »
Dat het lampje van wifi uitgaat is normaal, bij mij moet het onder vista branden voor signaal, en mag het onder ubuntu niet branden (net het tegenovergestelde). Het is wel een acer, maar het zou goed kunnen dat jij hetzelfde voorhebt.
Ik denk dat je best eens kijkt naar madwifi.org , deze site gaat over drivers voor Atheros. Kijk ook naar het pakket madwifi-tools bij synaptec.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline fred101

  • Lid
veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 16:32:03 »
Heeft weinig zin meer, de pc doet nu niets meer, grub loading error 15. recovery CD van Vista doet niets, Ubuntu iso en alternate idem. Hij loopt gewoon vast op grub en wil niets meer. 900 euro down the drain :-(

Fred

DarkEra

  • Gast
veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 16:33:57 »
Terug die live-cd erin en Ubuntu opnieuw proberen te installeren.

veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 16:35:13 »
en met een knoppix cd
of een vista boot cd eens proberen de schijf te formateren
en dan terug installeren

veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 16:38:13 »
Citaat van: fred101
Heeft weinig zin meer, de pc doet nu niets meer, grub loading error 15. recovery CD van Vista doet niets, Ubuntu iso en alternate idem. Hij loopt gewoon vast op grub en wil niets meer. 900 euro down the drain :-(

Fred
Kijk ook eens na in je bios of de cd als first boot staat, anders kan het eigenlijk niet dat de cd niet start.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

DarkEra

  • Gast
veel problemen hardy, kde op nieuwe laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/07, 16:39:15 »
Uch... ik denk dat het beter is om zijn topics die hij gepost heeft samen te voegen. Ze gaan nu beide over hetzelfde probleem. Een beetje verwarrend zo.;)