Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??  (gelezen 5740 keer)

Ted147

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Gepost op: 2007/03/14, 09:54:58 »
Hallo iedereen,

Ik ben een man die nog maar net linux ubuntu heeft en al een paar keer heel goed geholpen werd met mijn vragen op dit forum, ik dank jullie daar heel vriendelijk voor. Maar ik vrees dat ik nog een andere vraag heb.

Ik heb een paar gratis email programma's zoals yahoo en hotmail, kan ik die mails ook in thunderbird ubuntu krijgen? Mag ik jullie vriendelijk vragen of iemand me stap voor stap uitleg kan geven aub? alvast een vriendelijke dank bij voorbaat. Jullie hulp word zeer gewaardeert

Vriendelijke groeten,
Ted

Ps: ik moet zeggen dat linux vele malen beter is dan windows :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/14, 10:20:43 »
Het antwoord op deze vraag moet je zoeken op de websites van Yahoo en Hotmail zelf, in de helpfunctie. Bieden ze POP3-ondersteuning?

Ik gebruik zelf Gmail van Google (verschillende adressen) en die trek ik leeg met Thunderbird. Maar dat komt omdat Gmail POP3 ondersteunt. Op de webstek van Gmail leggen ze ook precies uit, wat je moet doen om Thunderbird erop in te stellen. Ik neem aan dat Yahoo en Hotmail ook zo'n service bieden.

Groet, Pjotr.

Azalin

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/14, 10:32:31 »
Hotmail kun je niet "offline" lezen. Dit komt niet door Linux maar door Microsoft.

Vroeger kon je met Outlook Express webmail van Hotmail lezen via een speciaal soort IMAP manier van downloaden van de mail. Nu dat ze dat een tijdje hebben aangeboden hebben ze besloten dat je daar maar voor moet betalen. Dus, zelfs al zou er een mogelijkheid in Thunderbird zijn (die is er overigens niet) om Hotmail offline (dus niet via de website van hotmail) te bekijken, dan nog zou het niet lukken omdat je er dus voor moet betalen.

Wat Yahoo betreft, dat weet ik verder helaas niet. Maar op hun site zal vast wel informatie te vinden zijn hier over.

Ted147

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/14, 10:33:45 »
een vriendelijke dank u voor uw hulp, ik ga het meteen nakijken.

vriendelijke groeten,
ted

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/14, 19:29:48 »
Het kan wel degelijk Azalin.
Ik heb hetzelfde "probleem", maar onder Windows lukt het probleemloos met de webmail extensie.
In plaats van je e-mail versturen via de Hotmail server gebruik je Localhost[/i] en de emails worden ook gewoon opgehaald.
Of die extensie ook draait onder Linux weet ik niet (even geen tijd en zin om te gaan zoeken) maar het is[/u] mogelijk om de betalingsversie van Microsoft te omzeilen.
Citaat van: "FAQ Thunderbird"
2.3 Kan ik met Thunderbird bij mijn e-mail van Yahoo!, Hotmail, Lycos, MailDotCom, Gmail en Libero WebMail?

Ja. De Webmail-extensie integreert webgebaseerde e-maildiensten met Thunderbird. Daardoor kan Thunderbird berichten ontvangen en versturen via deze websites. Meer informatie over de Webmail-extensie, ondersteunde diensten en andere uitbreidingen voor webgebaseerde e-mail staan op de WebMail-website.
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Pensacola

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/14, 19:52:22 »
Ik heb de extensie net geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat maar dit kan ook aan mijn onkunde liggen, de 'servers' willen niet starten en laten alleen een rode knop zien...

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/14, 20:15:05 »
Net zelf ook even geïnstalleerd.
Als de servers niet (willen) draaien moet je misschien de poort van de localhost aanpassen.
De standaard poort voor POP is 110. (De andere servers kun je gewoon uitzetten)
Ik heb net mijn poort aangepast naar boven 1024 en mijn POP server draait. :)
Nou alleen nog mijn e-mail ontvangen (verzenden werkt al) want ik krijg een error melding "Negative vibes from ****@hotmail.com".
Maar ook dat heb ik in het verleden al meegemaakt en dat heb ik toen ook opgelost (ik weet alleen niet zo 1,2,3 meer hoe :/)
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Azalin

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/14, 22:44:29 »
Mja, Gmail maakt er allemaal geen punt van, maar in feite is het niet mogelijk om Hotmail op een legale manier te openen via een e-mail client. Maar dat je dus hun betaling weet te omzeilen hoor ik voor het eerst. Naja, succes ermee :)

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/14, 22:53:44 »
Het is niet echt omzeilen.
De plugin logt eigenlijk gewoon in via het WWW en forward alle content naar Thunderbird (tenminste zo is het mij een keer uitgelegd)
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Azalin

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/14, 23:13:28 »
Ahja, ok, dan is de manier die je voorheen via de ingebouwde manier in Outlook Express nog steeds niet bruikbaar. IK dacht: nu kan ik het bij me zus misschien ook openen voor haar. Maar je doet inweze inderdaad een gewone login. :) Slim :)

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/15, 03:10:01 »
Heel simpele oplossing hè, gewoon bij je zus Thunderbird installeren met die plugin :D
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/15, 09:46:39 »
Volgens mij is het toch echt het slimste, om die akelige Hotmail op de vuilnisbelt der geschiedenis te gooien, samen met een aantal andere Microsoft producten..... daarna een zucht van verlichting te slaken..... en fijn over te stappen naar Gmail....

andreh

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/15, 10:02:23 »
Nou..gmail is tegenwoordig zo langzaam..dat ie voor sommige dingen minder handig is dan ...hotmail..En hotmail opstarten gaat volgens mij ook sneller..

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/15, 11:05:11 »
Ik heb totaal geen last van een trage gmail.
Thunderbird doet het ook prima daarmee.

Ik vind hotmail/livemail juist vervelend :o

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/15, 13:57:57 »
Citaat van: pjotr123
Volgens mij is het toch echt het slimste, om die akelige Hotmail op de vuilnisbelt der geschiedenis te gooien, samen met een aantal andere Microsoft producten..... daarna een zucht van verlichting te slaken..... en fijn over te stappen naar Gmail....
Gmail mogen ze ook meteen meesturen met de vuilniswagen.
Je geeft aan Google toestemming om hen, in ruil voor het gebruik van Gmail, het recht te geven jouw PRIVE emails door te lezen en op basis daarvan jou gepersonaliseerde SPAM te sturen.
Gmail = BOE!
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/15, 14:01:49 »
Ze sturen je helemaal geen spam.
Ze gebruiken de informatie in je mailtjes om de advertenties op de google site en de google-ads aan te passen aan woorden die vaak in je mails voorkomen.

Bovendien worden je mailtjes niet door mensen gelezen maar gescand door een computer.
Als je bang bent dat mensen meelezen, dan zou je gebruik kunnen maken van gnupg om je mails te versleutelen ;)

Edit: Met de adblock plugin zie ik die advertenties niet eens :D

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #16 Gepost op: 2007/03/15, 14:05:33 »
Dan nog, mijn emails zijn niet (meer) veilig.
Ik gebruik gewoon lekker mail van de (privé/bedrijfs) server van een forum waar ik "werk".
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Azalin

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #17 Gepost op: 2007/03/15, 21:12:00 »
Uhm, en mail die onbeveiligd en onversleuteld over netwerken wordt verstuurd zoals dat bij e-mail gaat, dat langs duizenden servers komt wellicht, is nog wel prive? De enige manier om e-mail prive te houden is met een versleuteling werken die de ontvangende partij kan ontsleutelen... dus laten we de discussie mijn mail server/provider is beter want daar is mijn mail wel veilig sluiten. Gmail en hotmail hebben allebei zo zijn voordelen en zijn nadelen. IK vind hotmail niet prettig omdat de opslag niet zo erg groot is en je account na een aantal weken inactiviteit uitgeschakeld wordt. Bij gmail heb je ook zoiets maar is de periode langer. Maar dat vind ik persoonlijk gewoon irritant omdat ik soms een hele tijd mij post niet nakijk. Geen tijd, geen mogelijkheid, noem maar op. Dat wil niet zeggen dat het beter of slechter is.

Volgens mij ging het hier er om dat iemand in Thunderbird Hotmail wilde openen en niet persee naar de site van hotmail wil surfen, daar kan ik helemaal inkomen. Nu schijnt dat dus met die plugin te werken. Klaar.

Laten we het hotmail is beter of gmail is beter gekibbel dan lekker verhuizen naar het off-topic gedeelte van deze site...

madberry

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #18 Gepost op: 2007/03/16, 08:57:28 »
Als je je e-mail helemaal prive wilt houden dan zou ik de oudste versie eens proberen als ik jou was, het heet "huispost" en de provider is de "tpg post" het duurt even een dag of twee maar geen andere server die de mail krijgt te lezen...

Maar nu even serieus voor Yahoo moet je eens naar ypop zoeken ik heb dat een tijdje terug eens gebruikt toen ik mijn Yahoo adressen nog gebruikte...

later,
[mad]Berry

PS hoe geef ik een target mee aan [url=

tikkietrug

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #19 Gepost op: 2007/03/27, 09:24:07 »
Hallo,

Sinds enige weken hebben wj een oude PC omgetoverd to Linux-bak. Dat achtervoegsel klinkt waarschijnlijk niet positief, maar bekijk het zo: voorheen was een Windows-bak. Een promotie dus. Dit ter inleiding.
Voor Linux hebben wij gekozen voor Ubuntu 6.10. De volgende onhebbelijkheid doet zich voor. Als we er enige tijd niet mee bezig zijn geweest, dan verschijnt er eerst een screensaver. Dit komt bij meer computers voor en stamt nog uit de CRT-tijd. Zogauw je aan muis of toesenbord komt, dan komt het beeld weer tevoorschijn. Heel mooi en precies zoals het hoort.
Gaat het systeem nog een stapje verder, dan wordt ook de screensaver niet meer getoond, maar wordt het beeld zwart, een soort slaapstand.
Mijn vraag is; hoe krijg ik dat ding nu uit z'n slaapstand? Onze remedie tot nu toe was om de reset knop te beroeren, maar ergens weet ik dat er ook een andere, simpelere, minder ingrijpende methode moet zijn. Kan iemand mij vertellen hoe die methode werkt?

tikkietrug

Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #20 Gepost op: 2007/03/27, 09:36:55 »
ik krijg men laptop uit slaapstand door op de aan/uit knop te duwen...
je kan dit trouwens instellen als e niet wilt dat hij in slaapstand gaat...

en waarom dit vragen in deze topic???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #21 Gepost op: 2007/03/27, 09:39:38 »
Citaat van: tikkietrug
Hallo,

Sinds enige weken hebben wj een oude PC omgetoverd to Linux-bak. Dat achtervoegsel klinkt waarschijnlijk niet positief, maar bekijk het zo: voorheen was een Windows-bak. Een promotie dus. Dit ter inleiding.
Voor Linux hebben wij gekozen voor Ubuntu 6.10. De volgende onhebbelijkheid doet zich voor. Als we er enige tijd niet mee bezig zijn geweest, dan verschijnt er eerst een screensaver. Dit komt bij meer computers voor en stamt nog uit de CRT-tijd. Zogauw je aan muis of toesenbord komt, dan komt het beeld weer tevoorschijn. Heel mooi en precies zoals het hoort.
Gaat het systeem nog een stapje verder, dan wordt ook de screensaver niet meer getoond, maar wordt het beeld zwart, een soort slaapstand.
Mijn vraag is; hoe krijg ik dat ding nu uit z'n slaapstand? Onze remedie tot nu toe was om de reset knop te beroeren, maar ergens weet ik dat er ook een andere, simpelere, minder ingrijpende methode moet zijn. Kan iemand mij vertellen hoe die methode werkt?

tikkietrug
Slaapstand en pauzestand werken soms niet goed, en veroorzaken dan een coma i.p.v. een slaapstand. Je kunt ze beter uitschakelen: Systeem - Voorkeuren - Energiebeheer

Haal dan gelijk die knoppen even weg in het afsluitmenu:
Rechtsklik muis op Toepassingen - Menu's bewerken - Systeemgereedschap - zet vinkje bij: Configuratie-editor.

Daarna Conf. editor starten: Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie-editor
Surf naar: apps - gnome-power-manager - haal de vinkjes weg bij: can_suspend en can_hibernate

Groet, Pjotr.

schoappied

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #22 Gepost op: 2007/03/27, 13:57:42 »
In dit topic staat hoe je met behulp van het progje MrPostman Hotmail kan binnenhalen in Thunderbird:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/270

schoappied

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #23 Gepost op: 2007/06/21, 21:38:07 »
Citaat van: Chill_Burg
Citaat van: pjotr123
Volgens mij is het toch echt het slimste, om die akelige Hotmail op de vuilnisbelt der geschiedenis te gooien, samen met een aantal andere Microsoft producten..... daarna een zucht van verlichting te slaken..... en fijn over te stappen naar Gmail....
Gmail mogen ze ook meteen meesturen met de vuilniswagen.
Je geeft aan Google toestemming om hen, in ruil voor het gebruik van Gmail, het recht te geven jouw PRIVE emails door te lezen en op basis daarvan jou gepersonaliseerde SPAM te sturen.
Gmail = BOE!
Is er niet ergens een goed en gratis, veilig en privacybestendig ;) alternatief voor hotmail, Yahoo of Gmail? En welke ook in Thunderbird te draaien is?

@Leoquant: Jij raadt ergen Gawab.com aan. Kun je dat draaien in Thunderbird?

Danny_Joris

  • Gast
Hoe hotmail, yahoo enz,... in thunderbird ubuntu krijgen??
« Reactie #24 Gepost op: 2007/08/14, 03:55:14 »
ik heb net een poging gedaan om via MrPostman en WebmailYahoo existentie mijn yahoo-mails in thunderbird te krijgen maar twee keer gefaald.
Als ik mijn mails wil ophalen vraagt hij om een wachtwoord. Het enige waar ik kan opkomen is gewoon dat van mijn yahoo account, maar dat werkt dus blijkbaar niet.
 
-> "verzending van wachtwoord is niet gelukt. mailserver localhost antwoordde: authorisation failed. See ya." (en dan nog brutaal worden ook :) )

Voor de rest heb ik mijn accountinstellingen ingevuld zoals het in de MrPostman-helpfile beschreven stond.

En 'Ypop' zegt dat het zich zal installeren als ik thunderbird heropstart. En dat doet ie dus niet...


alvast bedankt !!!