Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze printer Brother DCP-J315W  (gelezen 4663 keer)

Draadloze printer Brother DCP-J315W
« Gepost op: 2012/05/23, 10:10:36 »
Weet iemand hoe ik deze printer aan de praat kan krijgen via een netwerk?
De printer heeft verbinding met het netwerk en wanneer ik een printer toevoeg in ubuntu12.04 wordt deze gevonden in het netwerk, maar tijdens de installatie vraagt deze een stuurprogramma maar stuurprogramma is niet aanwezig in de database.
Zelfs al andere stuurprogramma's geprobeerd :-(
Ook al op andere fora's gekeken en bij Brother zelf waar je een linux-driver kan downloaden; alles uitgevoerd maar helaas zonder resultaat!
Geraak niet verder dan bij de database vd stuurprogamma's daar deze niet aanwezig is in de database.

Heeft er iemand ervaring om deze toch goed te kunnen configureren?

Offline Els

  • Lid
Re: Draadloze printer Brother DCP-J315W
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/26, 00:11:00 »
Hallo Christophe, je hebt de driver van Brother gedownload zeg je, maar heb je ze allebei geïnstalleerd? Je hebt zowel de LPR- als de cupswrapperdriver nodig.
Ik heb een ander type, maar ik volg altijd deze Duitse instructies, die vind ik duidelijker dan die van Brother zelf.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/26, 00:13:00 door Els »

Re: Draadloze printer Brother DCP-J315W
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/26, 19:01:47 »
Hallo,

Ja heb deze geïnstalleerd maar lukt niet  :(
Zal nog eens alles opnieuw installeren, mss helpt dit.
Is idd wel duidelijker uitgelegd.

Offline petervs

  • Lid
Re: Draadloze printer Brother DCP-J315W
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/26, 20:51:22 »
Mijn ervaring met brother printers is dat voordat je die drivers van Brother installeert, je eerst je printer moet verwijderen. Anders grote kans dat het inderdaad na het installeren van die drivers het nog niet werkt.
Dus eerst je printer verwijderen, herstarten (voor de zekerheid), en dan die drivers installeren.
Ubuntu MATE 16.04

Offline krogtwil

  • Lid
Re: Draadloze printer Brother DCP-J315W
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/03, 12:39:18 »
Mijn ervaring is dat je, in elk geval voor een vaste verbinding tussen printer en computer, juist wel de printer moet aansluiten op de computer. Anders werkt hij daarna niet. Dit is dus in tegenstelling tot bij Microsoft Windows computers.
Wil