Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft is een controlfreak  (gelezen 2756 keer)

Microsoft is een controlfreak
« Gepost op: 2011/06/01, 23:25:09 »
http://www.tabletworld.nl/7579/microsoft-een-controlfreak/

Oef, dat vind ik toch echt wel te ver gaan wat ze doen. Microsoft maakt de software, de fabrikant bepaalt de afwerking, zo hoort het te gaan IMHO.
Maar die foto bij het artikel is goud waard =D

Offline CasB

  • Lid
    • Mijn geekblog
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/01, 23:46:29 »
Volgens mij hoort software zich (altijd) aan te passen aan de hardware, niet andersom.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/02, 07:49:37 »
Weer een MS draadje ?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/02, 07:56:12 »
Ja het lijkt wel een Microsoft forum :|

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/02, 08:14:42 »
Ach, als we nou ook nog over apple zouden beginnen, zouden de linux draadjes sterk in de minderheid komen XD

Die foto is overigens wel lachen :D
Maar ik zie alweer in mijn glazen bol dat dit een ms bash topic wordt, zucht :rolleyes:

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/02, 08:19:38 »
en dat terwijl je ook in Linux opzoek moet naar de juiste hardware omdat het anders niet wil lopen...MS wil dat gedonder gewoon niet.

maar goed ... ik ga me er niet druk om maken het is mooi weer  XD

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/02, 08:29:44 »
ach jah vistaus wilde gewoon het laatste nieuws met ons delen.

ik hoef wat dat betreft niets slechts meer over microsoft neer te zetten, dat doet microsoft namelijk zelf al!

Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/02, 11:29:05 »
Eerlijk gezegd doet MS niet veel bijzonders hoor. Android komt op dit moment ook alleen op de Nvidia Tegra 2-chip uit, simpelweg omdat Android speciaal afgestemd is op die processor. Verder zijn de fabrikanten trouwens wel vrij om te kiezen wat ze in de tablet doen.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/02, 11:37:48 »
Bij tabletworld hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord van interpunctie...
Citaat
Maar Acer heeft een boekje open gedaan over de eisen die Microsoft stelt aan de producenten. De CEO van Acer komma meneer Wang komma heeft gezegd dat Microsoft de controle wil over het hele device punt Zo zou Acer niet vrij zijn in de processor keuze binnen hun eigen tablet. En volgens Wang zijn ze niet de enige die klagen dubbele punt andere producenten was het ook al opgevallen.

Is Microsoft bezig om een soort Apple koppelteken strategie gedachtestreepje d.w.z. complete controle over het eindproduct zoals bij de iPhone en iPad gedachtestreepje te ontwikkelen vraagteken Is het dan nog wel interressant om mee te werken aan een Microsoft aan elkaar product komma want aangezien elke leverancier heeft ook weer zijn contracten heeft met diegene die de onderdelen leveren vraagteken En als Steve Balmer zo graag die controle wil komma kunnen ze toch beter zelf een product ontwikkelen?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/02, 11:47:55 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/02, 11:38:21 »
niekn +1
Ik deel alleen maar het laatste nieuws hier.

@crashit: Dat is klinklare onzin wat je nu vertelt. Het is helemaal niet afgestemd op de nVidia Tegra 2. Als dat zo zou zijn, dan zou die dual-core processor van Texas Instruments ook niet gebruikt worden in de binnenkort te verschijnen Motorola Milestone 3.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/02, 12:15:00 »
Ja je deelt nieuws ja, meestal sterk gefilterd wat betreft Microsoft ...  :rolleyes:

Maar wat bedoelt men nou exact in dat bericht? Als Microsoft bepaalde specs eist, lijkt me dat een goed iets, zodat de hardware in ieder geval geschikt is voor software. Zeker in het geval van Acer, als de buitenkant net zo bagger is als de binnenkant van hun producten zouden we blij moeten zijn dat een externe partij zich hiermee bemoeit.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/02, 14:30:46 »
@Stijnen: Hoezo gefilterd op MS? Ik deel evenveel MS- als Linux-nieuws hier hoor.

Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/02, 15:17:50 »
niekn +1
Ik deel alleen maar het laatste nieuws hier.

@crashit: Dat is klinklare onzin wat je nu vertelt. Het is helemaal niet afgestemd op de nVidia Tegra 2. Als dat zo zou zijn, dan zou die dual-core processor van Texas Instruments ook niet gebruikt worden in de binnenkort te verschijnen Motorola Milestone 3.
Excuus, ik had er bij moeten zeggen dat ik android 3.0 bedoelde, de versie die speciaal voor tablets is ontwikkeld... D8 ook dat dit een topic over tablets was, vandaar ;-)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/02, 15:47:34 »
Nou ik vind de fabrikanten de PC's/laptops naar eigen wens mogen maken met de hardware en als Microsoft dat niet wil, verkopen ze de software toch lekker niet!? en zetten ze er linux op =D En vooral vind ik dat Microsoft helemaal niet zo'n groot aandeel heeft in de tabletsoftware zien ze eindelijk in dat linux (Android) ook goed (beter) is?, ik denk niet dat er een zoveel meerwaarde bij komt als er WIndows op staat.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/02, 15:51:43 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/02, 16:09:24 »
Ja je deelt nieuws ja, meestal sterk gefilterd wat betreft Microsoft ...  :rolleyes:


microsoft maakt er nu eenmaal een potje van, dan kom je in het nieuws ja...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/02, 16:41:15 »
Nou ik vind de fabrikanten de PC's/laptops naar eigen wens mogen maken met de hardware en als Microsoft dat niet wil, verkopen ze de software toch lekker niet!? en zetten ze er linux op =D En vooral vind ik dat Microsoft helemaal niet zo'n groot aandeel heeft in de tabletsoftware zien ze eindelijk in dat linux (Android) ook goed (beter) is?, ik denk niet dat er een zoveel meerwaarde bij komt als er WIndows op staat.

Het geen wat Microsoft wil is eigenlijk vrij logisch. Op deze manier hebben ze het makkelijker om een degelijk product te maken.
Apple doet dit al, maar die doen het in eigen productie.
Die zeggen ook je maakt dat en je doet het zo anders mag je niet leveren aan ons.

Nu wil Microsoft een soortgelijk systeem maar dan wel zo dat ze alleen bepalen welke hardware je kunt kiezen om te voorkomen dat de ervaring op het ene systeem niet het zelfde is als op het andere systeem.
Ze willen vooral bij hun eerste serie een bepaalde standaard neer zetten en zo de gebruikers ervaring zo positief mogelijk hebben.
Laat je alle hardware toe, dan kan het zijn dat het op het ene systeem alles super draait en op het andere systeem het stottert of constant vast loopt.
Je krijgt dan dat de ene zegt dat het super is en de ander zegt dat het waardeloos is.
Aangezien negatieve geluiden luider klinken dan positieve geluiden, wil je vooral bij de eerste producten een hele goede indruk achter laten.
Het zal uiteindelijk wel zo zijn dat je op een gegeven moment andere systemen krijgt met andere hardware maar dan zal er op de doos waarschijnlijk niet het Windows logo staan.
Microsoft heeft net als Apple ook een eigen winkel. Ik heb het idee dat ze zelf net zo iets willen als Apple en dat ze ook met meerdere winkels komen wereldwijd.
Ik denk dus dat je straks pc's en apparaten krijgt die een Windows logo hebben en waarbij je er vanuit kunt gaan dat de hardware goed samen werkt met de software waardoor die systemen stabieler zijn dan als je een ander systeem koopt.


Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/02, 17:10:15 »
En als je een eigen systeem bouw? De beste hardware er in en dat zal niet draaien?  :rolleyes:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft is een controlfreak
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/02, 18:02:07 »
Ja dat werkt.
Alleen wat het probleem is en waarom het zo vaak verkeerd gaat, is omdat men voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
De goede hardware word ook goed ondersteund en het zal dus geen probleem zijn om zelf een goed werkend systeem te maken.
Het geen wat het probleem is, is de goedkope hardware, die word niet altijd even goed ondersteund. Drivers zijn vaak wat minder en de hardware werkt ook niet altijd mee.

In het geval waar het in het artikel om gaat, gaat het voornamelijk om tablets.
Als je nu kijkt naar de tablets die er zijn met Android er op, dan heb je daar heel veel verschillende in met ook verschillende gebruikers ervaringen.
De ene reageert zeer goed en de ander is traag en werkt wat minder dan de ander. Hierdoor heb je verschillende gebruikers ervaringen en niet allemaal zijn ze even positief.
De hardware van de huidige systemen is snel genoeg om alles probleemloos te draaien.
Bij tablets is dat op het moment niet zo. Daar zitten nog veel snelheid's verschillen in en de bouw-kwaliteit is ook niet altijd even goed.

Aangezien dit voor Microsoft een nieuwe markt is wil je ook gelijk goed beslagen ten ijs komen en iets neer zetten waar Apple en Google moeite mee hebben om gelijk af te kraken.
Tevens zullen ze het gebrek aan applicaties wat ze op het moment hebben moeten oplossen door andere dingen te brengen die er voor zorgen dat het een meerwaarde is en het gebrek aan applicaties op vangt tot ze er genoeg hebben.
Dit zullen ze dus doen door middel van dingen die op het apparaat moeten zitten zodat je met alle W8 tablets het zelfde kunt doen en het dus nut heeft om bepaalde dingen software matig dingen er op te zetten.

Stel ze maken een klein apparaatje maken wat de tv, de computer, de telefoon en je tablet met elkaar verbindt. Dan is het wel handig dat het ook werkt om alles te verbinden of goed werkt om bijvoorbeeld een bepaalde video-kwaliteit te kunnen streamen.
Het is maar een voorbeeld maar mocht 1 van de apparaten niet werken zoals de bedoeling is, dan heeft dat uitwerking op het hele systeem.

De pc van tegenwoordig is snel genoeg om dat alles te doen en het geen wat nu ondersteund word, word dan ook ondersteund.
Tevens is het makkelijker om een nieuw product naar je hand te zetten en bepaalde maatstaven te eisen dan de huidige systemen.
Een tablet is op het moment niet zo in gebruik als een pc en de markt om mensen een tablet te laten kopen is groter dan om iedereen een nieuwe pc te laten kopen.