Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.  (gelezen 1268 keer)

Offline Willem_D

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Gepost op: 2008/01/31, 17:10:21 »
Correctie/aanvulling: zie P.S.


Geachte forum experts,
ik probeer Xubuntu-versie 7.10 te installeren via de live-CD/safe-graphics mode. De schermresolutie heb ik vooraf op 800 X 600 gezet.
Uiteindelijk verschijnt een blauw bureaublad met icoontjes, maar helaas krijg ik geen beweging in de muis.
De icoontjes rechts op de taakbalk blijven grijs.
Als ik Alt+F2 doe, krijg ik wel de command line, en ik kan daar text invoeren.

Heeft U een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Dank en groet,
Willem.


P.S.: Het probleem treedt al op bij het runnen vanaf de live-CD; aan het installeren op de HardDisk ben ik niet toegekomen.



Beschrijving van de pc:
Celeron 400 MHz, 288 MB RAM, seriele muis, 4GB HD; (op de pc is nu XP-professional geinstalleerd, en er is nog maar 300MB ruimte over.)
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Dwarrel

  • Gast
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/31, 17:22:59 »
Heb je voor het branden de m5checksum gedaan?

Offline drik

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/31, 17:26:30 »
heb je geen muis met ps2 stekker?

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/31, 17:56:26 »
ik zou met 288 MB RAM toch wel de alternate cd nemen. u vindt hier een handleiding: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/alternate_gutsy/
U kunt ze analoog gebruiken met Xubuntu, met als enig verschil dat u bij schijfindeling gerust de hele schijf mag benutten (mits u windows de deur uitgooit en al uw bestanden back-upped), 4GB is namelijk niet genoeg voor 2 besturingssystemen.

Offline Willem_D

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/01, 14:45:51 »
Citaat van: drik
heb je geen muis met ps2 stekker?
Deze pc heeft helaas geen PS2-poort; wel USB-poorten. Misschien maar eens een USB-muis proberen?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/01, 14:52:57 »
Citaat van: Typhoner
ik zou met 288 MB RAM toch wel de alternate cd nemen. u vindt hier een handleiding: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/alternate_gutsy/
U kunt ze analoog gebruiken met Xubuntu, met als enig verschil dat u bij schijfindeling gerust de hele schijf mag benutten (mits u windows de deur uitgooit en al uw bestanden back-upped), 4GB is namelijk niet genoeg voor 2 besturingssystemen.
Dank,
Ik ben helaas onduidelijk geweest in mijn probleemstelling, merk ik. Het probleem treedt namelijk al op bij het runnen vanaf de live-CD; aan het installeren op de HardDisk ben ik niet toegekomen.

Ik zou graag eerst zonder HD-installatie kennis willen nemen van Xubuntu. Zou het zinvol zijn om een USB-muis te proberen? (De pc heeft geen PS2 poort.)
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/01, 14:56:53 »
Citaat van: Dwarrel
Heb je voor het branden de m5checksum gedaan?
Ik heb de CD met de ISO-image wel eerst getest op fouten via het Xubuntu opstartscherm. Bedoel je dit?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline woteb

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/01, 15:49:42 »
Citaat van: Willem_D
Beschrijving van de pc:
Celeron 400 MHz, 288 MB RAM, seriele muis, 4GB HD; (op de pc is nu XP-professional geinstalleerd, en er is nog maar 300MB ruimte over.)
Op 300 MB kun je niets...... Een standaard XFCE (waarop Xubuntu is gebaseerd, vandaar die X) gebruikt +/- 1,8 - 2 GB, en dan heb je niets bijzonders.
Zelf draai ik hier IceWM, een zeer lichtgewicht desktopje, maar ook die heeft minimaal 1 GB nodig. En daar zal een installatie zeker op vastlopen.
Probeer er eens een tweede hardeschijf bij te prikken..?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline drik

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/01, 17:53:19 »
Citaat van: Willem_D
Citaat van: drik
heb je geen muis met ps2 stekker?
Deze pc heeft helaas geen PS2-poort; wel USB-poorten. Misschien maar eens een USB-muis proberen?
met ubuntu gutsy is een usb en een ps2 muis plug&play (in mijn geval)
geen idee hoe het zit met een seriele muis

Offline Willem_D

  • Lid
Installatie Xubuntu eindigt met een bevroren muis.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/01, 21:18:06 »
Hoera, de muis is ontdooid!  :)

Ik heb een USB-muis geleend van de buurvrouw en nu kan ik Xubuntu draaien vanaf de CD. Ik moet wel de safe-graphics mode gebruiken.

Xubuntu ziet er aantrekkelijk uit, dus binnenkort de XP er maar af gooien. De printer en de geluidskaart moet ik nog aan de praat zien te krijgen.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille