Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.  (gelezen 1275 keer)

Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Gepost op: 2011/06/02, 13:35:30 »
Afgelopen Dinsdag, zou ik bij iemand Ubuntu installeren op een PC met Windows 7. Windows 7 wilde niet meer opstarten. Dat mocht eraf,  8-) maar er stonden nog wel foto's op, of ik deze er af wilde halen. Met de Live cd geprobeerd toegang te krijgen tot de harde schijf. De hele schijf niet te benaderen. Nu heb ik de PC thuis staan en via een aparte voeding en USB/SATA connector aan gesloten. Testdisk en Gparted zien de schijf niet.
Het enigste programma is Schijfgereedschap, die de schijf ziet, alleen de grote is 0,0 kb, zie plaatje. Weet iemand hoe ik de schijf wel kan benaderen?


« Laatst bewerkt op: 2011/06/03, 20:40:30 door heir4c »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/02, 14:32:20 »
Harde schijf niet via usb recoveren(je mag wel proberen natuurlijk), dan kunnen de speciale recovery programma's niet hun werk doen, omdat er speciale technieken gebruikt kunnen worden.
Dus hd aansluiten aan je hoofd sata(kontroller) aansluiting op je pc.

Misschien met windows recovery software proberen indien bovenstaande niet werkt.
Info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351243

Re: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/02, 22:16:39 »
Hallo, je hebt vast al sudo fdisk -l, blkid en fsck gedaan. Probeer anders eens te booten met Puppy Linux, vanaf een geheugenkaartje of usb-staaf. Misschien levert dat nog wat extra's op.

Re: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/02, 22:54:56 »
Inmiddels de SATA schijf in mijn PC aangesloten, bij opstarten kreeg ik een hoop foutmeldingen, nog steeds niet te benaderen.
Gevolg, na loskoppelen van de harddisk startte Ubuntu 10.10 niet meer op, na wat nood ingrepen kon ik de andere harddisk met Ubuntu 11.04 opstarten en 10.10 terug zetten in Grub.
Morgen maar weer de PC met de "lastige" harddisk aanpakken. Het enige wat direct opvalt, de harddisk maakt een geluid als of het een frituurpan is, waarschijnlijk wordt het een nieuwe harddisk. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/02, 23:44:49 »
Bij partitionering zie ik staan 'niet gepartitioneerd'. Ik vrees dat hier sprake is van een stervende HDD  :(

Wederom een argument om belangrijke data extern te bewaren, zoals bv. ik ook doe. Een oplossing voor de foto's heb ik niet zo gauw, laat ik daar ook eerlijk in zijn.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jolo

  • Lid
Re: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/03, 09:13:29 »
Inmiddels de SATA schijf in mijn PC aangesloten, bij opstarten kreeg ik een hoop foutmeldingen, nog steeds niet te benaderen.
Geeft de harddisk nu wel extra info via Schijfgereedschap? Want in de  Schijfgereedschap afbeelding uit je startpost, zou bij Model eigenlijk het merk en type van de harddisk behoren te staan, in de plaats van het device. Overigens geeft die afbeelding de indruk dat je de harddisk hebt aangesloten op een stokoude PC. Want USB op 12 MB/s hoort bij het oude USB 1.1.
  Het enige wat direct opvalt, de harddisk maakt een geluid als of het een frituurpan is
In principe zou een harddisk geen klik of schuur geluiden behoren te produceren. Had je 'm al getest met de diagnostische software van de fabrikant? 

[off-topic] Zou je wellicht afbeeldingen op een andere wijze kunnen posten? Vanwege de pop-up reclame van imageshack, als je 'm normale grootte wilt zien. [/off-topic]
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Vreemd geval. Harddisk grootte etc. wordt niet herkent.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/03, 10:05:37 »
De eerste keer had ik de HD via een verloop aangesloten, zo een waar je IDE 2,5", 3,5" en SATA disks op aan kan sluiten, daarom geen info? Terwijl van mijn externe USB HD van 1TB wel de gegevens weer worden gegeven. Mijn PC is er een met een DUAL CORE proccesor, ik denk dat de USB HUB ertussen van oude datum is.


De diagnostische software heb ik nog niet gedraaid, dat zal ik vanavond doen.
Misschien wordt het vreemde geluid veroorzaakt doordat degene waar de PC van is deze heeft schoongeblazen met perslucht en er stofdeeltjes in de HD terecht gekomen zijn?

Wat betreft de afbeelding, ik probeer het plaatje zo klein mogelijk te houden hier op het forum, ik zal eens kijken of met een link je geen pop-up krijgt.

Als dit gebeurt is kan ik gelijk een Compaq aanpakken, waar de Ubuntu installatie niet op geinstalleerd wilt worden. In ieder geval heb ik vanavond weer genoeg te doen, in ieder geval meer dan op de install party in Bunnik. XD
Alvast allen bedankt voor de geboden hulp tot nu toe.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.