Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] '/etc/init.d/vboxdrv setup'  (gelezen 1074 keer)

[OPGELOST] '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Gepost op: 2011/04/22, 19:23:41 »
L.S.

Ik heb VirtualBox 4 geïnstalleerd en krijg nu onderstaande foutmelding. Als ik vervolgens '/etc/init.d/vboxdrv setup' uitvoer, dan lukt het wel om in Windows XP te komen (en zelfs met USB-ondersteuning). Maar dit moet iedere keer opnieuw worden uitgevoerd na het opnieuw opstarten van de computer. Is er geen truc opdat de nieuwe instelling wordt vastgehouden, zodat '/etc/init.d/vboxdrv setup' uitvoeren niet meer nodig is?

Kernel driver not installed (rc=-1908)
The VirtualBox Linux kernel driver (vboxdrv) is either not loaded or there is a permission problem with /dev/vboxdrv. Please reinstall the kernel module by executing

'/etc/init.d/vboxdrv setup'


gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 16:05:55 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline jan11000

  • Lid
Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/22, 19:37:16 »
Kijk eens bij je users, of bij je eigen user, "use virtualisation solution" aan staat.
en bij groups, de vboxusers, je user aan staat.

Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/22, 20:49:45 »
klopt Jan: beiden staan aangevinkt, anders had ik trouwens ook niet over USB kunnen beschikken.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline jan11000

  • Lid
Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/23, 07:52:22 »
Heb je "/etc/init.d/vboxdrv setup" met sudo uitgevoerd? ja moet met sudo.

Heb je foutmeldingen met uitvoeren?

Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/23, 12:33:54 »
Nee, uitvoer gaat prima; zie uitvoer Terminal hieronder:

Citaat
Stopping VirtualBox kernel modules:.
Uninstalling old VirtualBox DKMS kernel modules:.
Trying to register the VirtualBox kernel modules using DKMS:.
Starting VirtualBox kernel modules:.
root@mart-desktop:/home/mart#

Vervolgens gaat het starten van VirtualBox  goed. Het lastige is dus dat dit iedere keer moet worden hehaald als de computer is afgezet is geweest.

Ik werk overigens met Debian Squeeze...

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline jan11000

  • Lid
Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/23, 13:16:31 »
Je zit in root te werken als ik het zo zie.

Probeer het onder de gebruiker te installeren, met sudo,  misschien is hier verschil.

Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/23, 15:58:43 »
ik heb het nu als gebruiker geprobeerd; zelfde resultaat.

Ik heb nu maar weer de versie van het softwarecentrum erop gezet (3.2) om van het gedonder af te zijn. Belangrijkste nadeel is nu wel dat ik niet meer over USB kan beschikken en dus niet kan printen vanuit Windows XP. Het wordt dus wachten totdat in Debian VirtualBox 4 via de softwarekanalen beschikbaar komt.

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.


Re: '/etc/init.d/vboxdrv setup'
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/24, 17:23:46 »
Nee Jan, nogmaals geprobeerd, maar ik moet iedere keer opnieuw (als de computer af is geweest) '/etc/init.d/vboxdrv setup' invoeren.

Ik zit nu te denken of het niet mogelijk is dit in een script te gieten dat als ik virtualBox aanklik een script wordt uitgevoerd waarbij bovenstaande commando in de terminal wordt uitgevoerd en vervolgens wordt doorgestart. Weet alleen niet hoe ik een script moet maken en hoe ik (eventueel) kan vermijden mijn paswoord in te moeten voeren voor de terminal. Iemand/jij een idee?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.