Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast  (gelezen 1224 keer)

toetje33

  • Gast
Ubuntu loopt vast
« Gepost op: 2008/01/22, 15:02:59 »
Ik heb nu maar de nieuwste ubuntu op kijn laptop geinstalleerd. Ik vind mijn draadloze netwerk direct maar als ik op activeren klik loopt alles vast. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

gr,

Gerben

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Ubuntu loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/22, 15:48:59 »
Gebeurt er nog iets als je op CTRL + ALT + BACKSPACE drukt? Hiermee zou je grafische interface eens opnieuw moeten geladen worden. Of als je op CTRL + SHIFT + F1 drukt? Daarmee ga je naar een terminal. Het is maar een test om te weten of je laptop effectief helemaal 'hangt' of niet.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

johnydoe

  • Gast
Ubuntu loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/25, 22:00:11 »
wat voor laptop heb je, en wat voor specificaties heeft het? het 'blijven hangen' kan veel verschillende oorzaken hebben, waaronder verschillende hardware matige. gebeurt het ook wel eens op andere momenten, bijv als het wireless uitstaat, maar er iets anders gebeurt?

Siph

  • Gast
Ubuntu loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/20, 11:23:53 »
Ik zit met hetzelfde probleem. Zodra ik verbinding probeer te maken met mijn draadloze netwerk loopt Ubuntu vast. CTRL+ALT+BACKSPACE
of CTRL+SHIFT+F1 werken ook niet meer...

De laptop is een Acer Aspire 1357LMi. Geen idee of het ook bij andere handelingen gebeurt, het is een van de eerste dingen die ik aan het proberen ben bij een verse installatie van Ubuntu.

Ubuntu loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/20, 11:51:49 »
Indien jullie Hardy Heron gebruiken kan het een klein foutje zijn in de software.

Eind April komt de officiele versie uit en dan zullen alle problemen verholpen zijn.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Ubuntu loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/20, 11:59:19 »
Sommige netwerkkaarten worden niet ondersteund in linux. Ik heb een pc staan waarin ik een netwerkkaart had die vastliep met een kernel attack zodra ik met deze netwerkkaart probeer verbinding te maken. (netwerkkaart met rtl818x chipset) Als ik de driver van die netwerkkaart uitschakel, dan is er geen probleem, maar ook geen netwerk.